|

سبکی مدرن و چشم نواز در طراحی داخلی/ "جپندی" محل زندگیت رو سرشار از آرامش و نور میکنه

جپندی سبکی نسبتا جدید و مدرن در طراحی داخلی محسوب میشه و درواقع تلفیقی از سبک معماری ژاپنی و اسکاندیناویه. توی این مقاله در موردش صحبت میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دیگه این روزا آدما واسه چیدن خونه هاشون و دکور کردنش فکر میکنن و دلشون میخواد مکان زندگی شون شیک و خاص باشه. گذشت اون زمون که وسایل چوبی رو از هرجایی انتخاب میکردن و بدون توجه به رنگ و سبک دکوراسیون، همه وسیله ها رو کنار هم میذاشتن و در خیلی از موارد، خونه رو شلوغ و خسته کننده درست میکردن! این روزا سبک های مختلفی از دکوراسیون وجود داره که انصافا هم دلنشین هستن و آرامش رو به خونه و محل کار و زندگی میارن. یکی از این سبک ها، سبک جپندی هست که توی این مقاله میخوام در موردش صحبت کنم. در مورد این سبک از دکوراسیون چیزی شنیدی؟ تا آخر همراهم باش شاید تو هم از سبک جپندی خوشت اومد و خواستی توی دکور خونه ت ازش استفاده کنی...

japandi1

معرفی سبک جپندی

دکوراسیون جپندی سبکی نسبتا جدید و مدرن در طراحی داخلی محسوب میشه و در واقع تلفیقی از سبک معماری ژاپنی و اسکاندیناوی هست. طراح دکوراسیون در این سبک از سه اصل سادگی، دنج بودن و روشنایی پیروی می‌کنه و به همین خاطر بیشترین متریال و مصالحی که در سبک جپندی استفاده میشه طبیعی هستند، با رنگهایی روشن و آرامش بخش.

جالبه بدونی در سبک اسکاندیناوی مفهوم هوگه مورد توجهه؛ یعنی خونه باید جایی دنج و آسوده برای اهالی اون باشه و دکوراسیون و چیدمان خونه باید آسایش و حس و حال خوب رو به ساکنانش هدیه بده.

japandi7

از طرف دیگه در سبک ژاپنی هم مفهوم وابی‌سابی بسیار معروفه و این موضوع در دکوراسیون داخلی بر سادگی و هماهنگی با طبیعت تاکید داره.

دیگه میتونی تصور کنی که از ترکیب این دو مفهوم عمیق و زیبا، چه چیزی متولد میشه؛ سبک جپندی که زیبا و مینیماله و در اون رنگ‌های خنثی و مواد طبیعی مثل چوب بیشترین نمود رو دارن. در این سبک دکوراسیون، بیشتر وسیله ها هنر دست هستن و کمتر میشه وسایل صنعتی و پیچیده رو در اون دید.

ویژگی های مهم سبک جپندی

تاکید بر نور و روشنایی طبیعی

همونطور که گفتم خونه ای که با سبک چپندی دکور شده باید آرامش بخش و روشن باشه و چه چیزی بیشتر از نور خورشید و روشنایی طبیعی روز میتونه این حس رو در انسان ایجاد کنه؟ در این سبک پنجره ها بزرگ در نظر گرفته میشن و از چند لایه پرده ضخیم و تیره خبری نیست.

اگه خونه ای با سبک جپندی رو واسه خودت طراحی میکنی باید پرده ها رو کنار بزنی تا از ترکیب نور و رنگ طبیعی چوب توی خونه لذت ببری!

japandi2

استفاده از گل و گیاهان طبیعی

یکی دیگه از اصول معماری و سبک دکوراسیون جپندی بهره گیری از انرژی خوب گیاهان طبیعیه. استفاده از چند گلدان با برگ های ظریف و پهن در چند گوشه نشیمن، تاکید بر طبیعت رو در این سبک، کامل میکنه.

japandi6

اولویت کیفیت وسایل بر کمیت

در خانه ای که به سبک جپندی دیزاین شده، وسایل در عین سادگی، از کیفیت بالایی برخوردارن. استفاده از بهترین متریال در کنار ظرافت و دقت بالای ساخت، از نشونه های مبلمان و اکسسوری در این سبک هست و این موضوع کاملا به چشم میاد و ایجاد حس خوب در بیننده رو مضاعف میکنه.

japandi4

تاکید بر مینیمال گرایی

یک اصال مهم در سبک دکوراسیون جپندی توجه به مینیمال هست و طراح سعی بر استفاده از وسایل موردنیاز و اکسسوری و دکوری های خاص و اندک داره. توی این سبک از رنگ های خنثی و طبیعی استفاده میشه و خبری از رنگ های تند، دکوری های پیچیده و شلوغی فضا نیست.

japandi5

توی این مقاله با یکی از سبک های مدرن طراحی داخلی و دکوراسیون به نام جپندی آشنا شدی. امیدوارم ازش بهره ببری و اگه خوشت اومد توی دیزاین خونه ت ازش استفاده کنی. بقیه مطالب مربوط به دکوراسیون رو میتونی اینجا ببینی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها