|

دکوراسیون خانه 45 متری وقتی اون چیزایی که خونه بزرگا ندارنم تو خودش جا داده / چه خفن

گاهی وقتا چیدمان و فضا سازی تو یه خونه کوچیک سخت میشه که در این مطلب با طراحی اپارتمان 45 متری آشنا میشیم تا ببینیم معمارش کجا چه کرده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه خیلی از خونه ها شدن فسقلی. تو همین تهران خودمون یه عالمه آپارتمان در حال ساخته که شاید باورتون نشه ولی فقط 25 متر متراژ کلی دارن و برای خونواده های کم جمعیت که شرایط خرید خونه بزرگت رو ندارند فراهم میشه. اما جدا از این متراژ ها، خیلی از خونه ها هستن که فضای کمی دارند و در این حالت خیلی از خانوما غمبرک میزنن که چیکار کنم چجوری تو این یه فسقله جا همه چیز داشته باشم و اصلا چطور خیلی از وسایل و کاربری ها رو داشته باشم.

خب پاسخ اینه که در ابتدا شما باید خونه ای رو انتخاب کنید که پلان و معماری خلاقانه و هوشمندانه ای داشته باشه. یعنی از فضایی که داشته به خوبی استفاده کرده باشه و از طرفی هم شما خانوم خونه باید بدونید چی رو کجا بزارید تا بتونید نهایت استفاده رو از فضا ببرید و همه چیز رو هم داشته باشید.

modern-small-house-decoration

چجوری میشه از یه خونه 45 متری همه فضایی درآورد؟

بعضی وقتا خونه ما خیلی کوچیکه ولی باید بدونید که کوچیک بودن فضا به معنای محدودیت منو شما نیست. همونطور که گفتیم اگر طراح داخلی خلاق باشه که حتما هست، میتونه از فضای عمودی دیوارها و حتی دیگر فضاهای خالی و پرتی که استفاده نمیشن هم نهایت بهره رو ببره و یه جواب درست حسابی و البته جذاب برای تموم نیاز های شما پیدا کنه.

مثلا در ادامه می بینیم خونه 45 متری و کوچیکی رو که تموم ضرورت‌ های یه خونه طراحی شده رو داره و با وجود یه اتاق ۴۵ متری اما فضای اتاق خواب و سرویس بهداشتی کاملا جدا تعبیه شده. 

اگر خونه کوچیک شما هم دیوار های بلندی داره، میتونید از ایده هیا این خونه کوچیک کمک بگیرید که جالب هستند. 

حواستون باشه که به توضیحات طراح هم دقت لازمه ور داشته باشید، تا با نقش انتخاب درست مبلمان برای فضاهای کوچیک بیشتر آشنا بشید.

از سقف بلند خونه میشه واسه تخت خواب استفاده کرد؟

خب همونطور که مشخص ود این خونه با توجه به اینکه کمی تا قسمتی از خونه های عادی سقف بلند تری داره، به صاحب خونه این امکان رو داده تا از این موضوع استفاده کرده یک ست کامل تخت خواب کارآمد برای فضای بالا طراحی کنه. 

اینجوری قسمت پایین، یعنی نشیمن خونه بزرگتر و دلبازتر هم خواهد شد.

البته از طرفی هم چون فضای تخت و تشک بزرگ طراحی شده، در بخش چپ و است تشک هم فضایی طراحی شده که میشه برای نگهداری کتاب و یا قرار دادن لپ تاپ ازشون استفاده کرد.

Untitled

وقتی نمای نشیمن میشه سرویس بهداشتی و کمد!

اغلب فکر میکنن که حتما باید خونه بزرگ باشه تا بتونن راه پله بزارن و خیلیا هم به دید زیبایی بهش نگاه میکنن. در حالی که این عنصر تو خونه میتونه به شدت به کمک طراح بیاد و همونطور که دیدین یه فضای جذاب و کاربردی تعبیه کنه. 

از طرفی هم یونیت ساخته شده در نگاه کلی بخشی از مبلمان دیده میشه در حالی که هم تخت خواب رو در بر گرفته و هم سرویس بهدشاتی و حتی کمد های داخلی هم در خودش جای داده.

Bathroom-decoration-10-min

یه نکته ریز اما اساسی تو طراحی داخلی خونه 45 متری

وقتی میگیم خلاقیت و هوش طراح خیلی مهمه برا اینه. همونطور که در ابتدا و در ویدیو مشاهده کردید، گوشه های مبلمان و قسمت های وسطی گرد طور ساخته شدن تا به هنگام رفت و آمد مشکلی پیش نیاد. خب چون فضا کوچیکه قرار باشه هر کجا تیز باشه که دیگه دائم باید افراد به یه جایی از خون گیر کنن!

دکوراسیون-خانه-های-کوچک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی