|

کدوم فرش ها واسه آشپزخانه بهترینن؟ / خانوم یکم حساس باش هر چیزی ننداز حیف میشه فضا

همیشه انتخاب فرش آشپزخونه سخته چرا که باید به خیلی نکات دقت کرد که خیلی از خانوما ازش خبر ندارن و اینجا قراره یاد بگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب تو دیزاین خونه همه چی مهمه. اصلا تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که دکوراسیون خونه چقدر شبیه به استایل کردنه؟ شما تو خونتون یک سری لوازم دارید که ضروری هستن و یکسری هم نیمه ضروری و باقی هم اصلا بود و نبودشون تفاوتی نداره اما بنا بر سلیقه و بودجه ای که داریم حالا یا استفاده می کنیم یا نمی کنیم. تو استایله هم دقیقا به همین شکله، و اونچه که خیلی بین این دو شباهت بارز محسوب میشه دقت در چیدمان عناصر مختلف در کنار هم هستن که اگر به درستی انجام بشه یه نتیجه عالی و ایده آل تحویل میده و اگر خیلی اصولی و جذاب خروجی نده چنگی به دل نمیزنه و افراد همک حس خوبی نخواهند داشت.

اما بیاین کمی ریزبین تر بشیم. مثلا بریم ببینیم فرش چی میگه! خیلی یهویی گفتم نه؟ آخه فرش یکی از اجزای به شدت اصلی تو هر خونه ای محسوب میشه. مثلا مثل شلوار برای استایل! مگه نه؟ خونه شما کوچیک باشه یا بزرگ، پایین باشه یا بالا، زشت باشه یا خوشگل، در هر حالت نیاز به فرش داره. آشپزخونه هم که یکی از اصلی ترین فضاها تو هر خونه ای هستش که نیاز به فرش براش خیلی اهمیت داره. خیلیا بر این فکرند که فرش آشپزخونه خیلی مهم نیست، در حالی که باهوش اون کسیه که اتفاقا فرش رو برای این فضا مهم میدونه هر چیزی هم پهن نمیکنه. 

اما واقعا معیارای مهم برای انتخاب یه فرش خوب واسه آشپزخونه چیه؟ دوست دارید اصولیش رو بدونید؟ پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

modle-ashpazkhane-sade-7

انتخاب رنگ فرش آشپزخونه چون پا خورش زیاده 

خیلی از ما از این میترسیم که چون پاخور فرش آشپزخونه زیادیه، پس رنگای تیره واسش انتخاب می کنیم. در حالی که این فکر اشتباهه و بهتره که به فکر چرک تاب شدن فرش نباشیم و بریم سراغ اون دست از رنگ هایی که شادتر هستند و بر روی طرح فلش تمرکز کنیم.

b4870eb9-dd65-4ec9-9f5e-346919d27d1a

اما ترفند چیه؟ اینه که بدونید خطوط پیچیده و بافت‌ های فرش با سایه‌ های تیره و روشن میتونن لکه‌ ها رو مخفی کنن، در حال که توانایی این رو دارند به اشپزخونه انرژی هم بدن. اگر سبک آشپزخونه شما از مینیمال پیروی میکنه و ساده هستش، بهترین ایده اینه که از قالیچه هایی کوچیک به رنگ های خنثی مثلا مثل طوسی استفاده کنیم که هم یه خوشگلیه خاص دارند و هم کمتر لک میشن.

80451553-3fbe-4fce-a1b7-02a34f0bafc2

خانوم خانوما واسه آشپزخونه فرش ایمن انتخاب کن

یادتون نره که معمولا کفپوش‌ های آشپزخونه ها سرامیک، لمینت و غیره هستند. خب سطح این جنس کف ها اغلب سر هستند و از اونجایی که فرش آشپزخونه هم اونقدری بزرگ نیست که ایستایی قابل توجهی داشته باشه، احتمال اینکه فرش سر بخوره و ما هم سر بخوریم هتس. پس باید حتما از این لحاظ هم به قالیچه این فضا دقت کنیم و ترمز گیر زیر فرشمون بچسبونیم تا تکون نخوره. به علاوه اینه اگر فرش شما برای اشپزخونه بزرگه میتونید بخشی از فرش رو زیر پایه لوازم آشپزخونه بزارید تا وقتی روشون راه میرید احتمال لغزش نباشه و مطمئن باشید.

تازه اصلا جدا از ایمنی، انداختن فرش روی زمین آشپزخونه اهمیت دیگه ای هم داره و اون اینه که اگر چیزی به زمین بیوفته و فرش نباشه قطعا میشکنه، اما احتمال اینکه با فرش جون سالم به در ببره هست.  پس پهن کردن قالیچه یا فرش نزدیک سینک، تخته کار و غیره هم از واجباته. 

3bb82405-5b10-44fb-a4a0-8cb0c8bf8182

جنس فرش آشپزخونه چی باشه بهتره؟

خب ما ایرانی ها به فرش خیلی اهمیت میدیم. خیلی از فرش ها دستباف و ابیشمی هستن که خب باید بگیم خانوم جان بهتره که در انتخاب فرش آشپزخونه خیلی هم دست و دلباز نباشید و به سراغ فرش های بافت مصنوعی و ساده برید مثلا جنس پلی استر، که مقاومت خوبی دارند. در حالی که الیاف ظریف و ناناز ابریشم، خیلی زودتر آسیب پذیر هستند.

البته از طرفی هم ممکنه نگران این نباشید که پلی استر در صورت کثیفی تمیز کردنش خیلی سخته که خب نکرانیتون به جا هستش و ما به شما جنس پلی پروپیلن رو پیشنهاد می کنیم که هم مقاومت خوبی داره، حتی در برابر قوی ترین شوینده ها!

f2d128e33f92f9439f0fdf289dd1edc2

سبک آشپزخونت چیه؟ به سبک فرشتم دقت کن

خب آشپزخونه ها هم به مانند دکوراسیون خونه ها، از سبکی خاص پیروی می کنند که که اگه غیر این باشه خوشایند نیست. در انتخاب طرف فرش نیز باید دقت کرد و در حالی که مثلا شما آشپزخونه ای با سبک مینیمال دارید، اینکه از فرش ایرانی اصیل با کلی نقش استفاده کنید چندان جالب نیست. اما در عوض برای سبک های مینیمال و کلاسیک فش های ساده زیباترین نما رو به شما هدیه خواهند داد.

یا مثلا در این بین اگر به‌ عنوان مثال کابینت‌ های ما از سبک نئوکلاسیک پیروی دارند، بهتره که از فرش‌ هایی که طرح ترنجی دارند استقبال کنیم. یا اگر سبک آشپزخانه ما روستیک هستش، میتونیم از فرش‌ های ترکمن بهره ببریم که جلوه‌ ای به شدت خاص دارند و با چوب و سنگ طبیعی و احساسات روستایی کاملا هماهنگی پیدا می کنند.

Untitled

اندازه فرش چقدری باشه بهتره؟

تو آشپزخونه با توجه به اینکه میز ناهارخوری دارید یا خیر، ابعاد فضای شما چقدره و اینکه دلتون میخواد چقدر از فضا آشپزخونه شما خالی باشه و چقدرش فرش، سایز و ابعاد فرش انتخاب میشه. در بدترین حالت اینه که فرشی با طول دراز طور که طول بیشتری نسبت به عرضش داره انتخاب کنید تا یه محور اصولی و مناسب برای آشپزخونه در دید ظاهری داشته باشید.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها