|

زیباترین گیاهان آپارتمانی / اگه فقط یکی از اینا رو داری باید بهت مدال شیک پسندی بدن

در این مقاله به معرفی چند تا از زیباترین گیاهان آپارتمانی پرداختیم که با نگهداری اون ها به دکوراسیون خونتون روح و جان تازه ای خواهید بخشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دکوراسیون ها به سمت مدرن شدن رفتن و خبری از تجملات مصنوعی در اون ها نیست یعنی دیگه شما مجسمه ی اسب طلایی رو تو گوشیه ی خونه نمیبینید و ممکن هست که به جای اون یه گیاه ببینید که به زیبایی هر چه تمام تر دلبری میکنه و خب احتمالا این موضوع کاملا براتون شفاف باشه که دکوراسیون مدرن بسیار به گل و گیاهان اهمیت میده و این زیبارویان از جایگاه مهمی برخودار هستن و به همین علت لازم هست که چیدمان گیاهان آپارتمانی در منزل رو بلد باشید چرا که تنوع اون ها زیاده و شما باید بدونید که چه گلی برای کدوم فضای خونه مناسب هست.

مثلا گیاهان آپارتمانی مخصوص روی کابینت رو بشناسید و اون ها رو در جای مناسبشون قرار بدید مثل ساکولنت ها که میتونن به جای وسیله های دکوری اضافه روی کابینت های آشپزخانه ی شما بدرخشن و فضا رو بی نهایت زیبا و شیک جلوه بدن و یا اون گیاهانی که برای حمام مناسب هستن رو مسلما نمیشه توی پذیرایی گذاشت چون این گیاهان نیاز به رطوبت فراوان دارن و شاید شما نتونید رطوبت مورد نیاز اون ها رو در پذیرایی براشون فراهم کنید بنابراین میشه گفت هر گلدان جایی دارد و هر گل مکانی. حالا از اینا بگذریم و بریم برسیم به موضوع مقاله ی امروز که معرفی چندتا از زیباترین گیاهان آپارتمانی هست که واجبه شما اون ها رو داشته باشید تا با وجودشون به دکورتون زیبایی بینظیری ببخشید، پس با ما همراه باشید.

زیباترین گیاهان آپارتمانی

اسپاتی فیلوم از زیباترین گیاهان آپارتمانی

شک نکنید که اولین گیاه از لیست امروزمون رو اکثر اوقات توی خونه های لوکسی که دکوراسیون های مجلل دارن مشاهده خواهید کرد یعنی اسپاتی فیلوم زیبا و منحصر به فرد که حتی با دیدن عکسش هم عاشق اون میشید چه برسه که اون رو از نزدیک ببینید. کافیه کمی به این زیبارو دقت کنید تا به درستی حرفمون پی ببرید چرا که اسپاتی فیلوم با گل های خاص سفید رنگی که داره به همراه انحنای زیبا روی برگ های درخشان و سبزش میتونه هر بیننده ای رو مجذوب خودش کنه.

این گیاه بومی مناطق گرمسیری هست و نور فیلتر شده ی خورشید رو بیشتر میپسنده و باید اون رو تو یه محیط گرم نگه دارید و براش رطوبت کافی رو تامین کنید. در صورتی که از این گیاه به خوبی مراقبت کنید میتونید گل های خارق العاده ی اون رو در اواخر تابستون ببینید که تا چندین هفته هم دووم میارن ولی اشتباه نکنید که با رفتن گل ها زیباییش رو از دست میده چون این گیاه بدون گل و با برگ هاش هم حتی زیباست.

زیباترین گیاهان آپارتمانی

بگونیای گلدار از زیباترین گیاهان آپارتمانی

شما میتونید بگونیای گلدار رو جزء بهترین گیاهان آپارتمانی بشمار بیارید چرا که اگر اون رو دیده باشید متوجه خاص بودن اون میشید این گیاه همچنین به عنوان یه گیاه زیبا برای فضای بیرونی هم بشمار میاد یعنی شما میتونید اون رو توی باغچه هم بکارید و یا توی بالکن هم نگهش دارید ولی خب یه موقع فکر نکنید که با این شرایط بیشتر مناسب بیرونه خیر چرا که این گیاه از تمام خصوصیاتی که یه گیاه آپارتمانی نیاز داره برخورداره.

چرا که بگونیای گلدار و زیبا یه گیاه بی نهایت مقاوم و همچنین بی ادعاست چون مدت زمان گلدهی اون در مقایسه با خیلی از گیاهان دیگه بیشتره. شما تنها کافیه که یه گلدون از این گل رو داشته باشید که بسیار هم اقتصادیه تا شاهد گل های بینظیر اون با تنوع رنگی بالا باشید.

زیباترین گیاهان آپارتمانی

گلوکسینیا از زیباترین گیاهان آپارتمانی

گلوکسینیا از فک و فامیل های بنفشه ی آفریقایی محسوب میشه که با وجود گلبرگ های زیبایی و لطیفی که داره اون هم در کنار برگ های سبز رنگ و پررنگش انگار یه تابلوی نقاشیه زنده هست. خیلی از فرشوگاه ها این گیاه زیبارو توی فصل زمستون برای عرضه در اختیار دارن. گلوکسینیا علاقمند به نور فیلتر شده و درخشان خورشیده و از خاکی که تقریبا مرطوب باشه هم بسیار لذت میبره ولی این رو بگیم که مثل گربه ها که بدشون میاد از آب از این که برگ هاش رو خیس کنید متنفره بنابراین برای گردگیری اون تنها یه پارچه خشک کافیه.

این زیبارو دو ماه گل داره که شما میتونید در این مدت زمان غرق تماشای زیبایی اون بشید ولی این که دوباره گل بده یکم کاره سختیه!

زیباترین گیاهان آپارتمانی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی