|

چه خونت کوچیکه چه بزرگ اُپن آشپزخونه رو بهتر دیزاین کن / اینجوری میشی خونه خاصه فامیل

اگر شما هم دلتون میخواد تا از اپن آشپزخونه استفاده ای متفاوت داشته باشید، پس حتما این مطلب رو همراهی کنید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا آشپزخونه فضایی تاثیر گذار و جذاب تو هر خونه ای هستش. حالا چرا این صفات رو بهش دادیم؟ چون آشپزخونه جان هم از نظر زیبایی و ظاهر بعد از نشیمن میتونه نگاه افراد رو دنبال خودش بکشونه، هم اینکه خدایی از لحاظ کاربرد و کارایی یه فضای خدماتیه خفن محسوب میشه که درش خیلی از کارها انجام میشه. اما اونچه که در رابطه با کلیات آشپزخونه وجود داره اینه که این فضا قبلنا اون قدیم ندیما یه فضای کاملا مزا بود که با دیوار و حتی از هال و پذیرایی به طور کامل جدا میشد.

تا اینکه گذشت و گذشت در این چند دهه اخیر قسمتی به نام اپن اومد تو کار که خب باید بگیم واقعا خوب کاری کرد که اومد تو کار! حالا اپن جان هم جدا کننده هستش و هم به دلیل نیمه بودنش یه ارتباط صمیمانه با افراد داخل آشپزخونه و دیگر فضا ها ایجاد میکنه. هم دید داره و هم اینکه بخوایم میز بچینیم دیگه نیاز نیست دور قمری بزنیم واسه رسیدن و تنها کافیه تا روی اپن بذاریم و از طرفی هم روی میز یا سفره قرار بدیم. 

Untitled

اپن ها میتونن فضای خونه رو دلباز تر کنند اما اینکه این قسمت تنا یک باکس بزرگ باشه و یا اینک کابینتی که فقط میشه توش ظرف و ظروف چید که قدیمی شده! ایده جدید واسه استفاده از اپن دیگه چیاست؟ برای رسیدن به جواب این سوال تنها کافیه تا با ادامه مطلب ما همراه باشید. همین!

1- تو خونه 90 متر به پایین اپن رو بکن میز ناهارخوری

خب دیگه این روزا خیلی از خونه ها شدن 90 متر به پایین. اما اونچه که مشخصه اینه که ما نیازمون رو نسبت به یکسری لوازم و فضاها چیکار کنیم؟ قطعا تو هر خونه ای نیاز هست که حتی شده یه میز ناهارخوری کوچیک باشه. اگر فضای مناسبی برای خرید و قرار دادن این آیتم ندارین، خب فقط کافیه تا اپن شما جوری باشه که بشه صندلی اطرافش گذاشت. قطعا از قسمت رویی این فضا هم به بهترین نحو ممکن استفاده کرده اید و تنها داخلش نیست که به کار گرفته میشه.

صندلی های مناسب این فضا هم که این روزا دیگه خیلی متنوع شدن و شما بسته به دکور و بودجه و سلیقه ای که داری میتونید انتخاب کنید.

Untitled

2- قسمت زیر اپن رو بکن یخچال بطری ها

خب همه جا و تو همه خونه ها معمولا ایجوریه که از این قسمت برای کابینت و چیدن ظروف استفاده می کنند. در حالی که اگر شما میخواین اون خونه ای باشین که مدرن تره، پس بهتره بدونید میشه از این فضا به عنوان یخچال بطری ها هم استفاده داشت. این قسمت محل مناسبی برای قرار دادن انواع بطری مایعات، شیشه‌ های مربا و حتی ترشی ها هستش. اگر زیاد اهل نوشیدنی باشین، میتونید انواع سیروپ‌ ها و شربت‌ ها رو درش قرار بدید و اُپن آشپزخونتون رو تبدیل به محیطی برای آماده کردن انواع نوشیدنی‌ ها کنید.

درست مثل کانترهای که تو کافه ها می بینیم.

469d4d06-e9ca-4861-9b75-19db82ceaad1

3- اگه جزیره یا اپن داره، گاز مخفیش کن

خب در رابطه با گاز های توکار موراد خوبی شنیدم که مدرن هم به نظر میان، اما مدرن تر از اون وقتیه که شما یک گتز مخفی توکار داشته باشید! اینجوری که داخل اپن رو یه باکس تو خالی در نظر بگیرید و بعد یک اپن کشویی بسازید و گاز رو روش تعبیه کنید. تازه اینجوری میتونید بعد از تموم شدن کارتون گاز رو به داخل هدایت کنید و جمعش کنید تا جلوه ای شیک تر به آشپزخونتون ببخشه.

46b6f96c-8e70-4e1c-a7b4-cde627cb6a4a

4- جای سیب زمینی پیاز یا حتی باکس ماشین ظرفشویی

خب شاید خونه شما کوچیک باشه با یه آشپزخونه کوچیک. اما در همین حین ماشین ظرفشویی هم داشته باشید. یا اصلا شاید هم فضاتون بزرگه اما دلتون میخواد این وسیله به چشم نیاد و اینجاست که میتونید از طراح کابینت خود بخواهید که ماشین ظرفشویی شما رو تو کار بزنه و داخل اپن قرارش بده.

از طرفی هم یه کمد کشو داره بریش بسازید که میشه جای سیب زمینی پیاز و این موارد نیز تو دید عموم قرار ندارن.

e04b664c-8b64-4723-9a9a-b9dde338f84f

8bafd0f0-35c4-45e2-9442-122e07cd8485

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی