|

انباری خونت بازار شامه انقدر شلوغ پلوغه؟ / با این 6 تا ایده جوری جمع میشه باورنکردنی

گاهی وقتا تمیز کردن انباری خونه خیلی سخت میشه چرا که شلوغی و درهم بودنش اذیت کندست که با راه حل هایی درست این مشکل به خوبی درست خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب تو همه خونه ها انباری وجود داره. اما تو برخی از خونه ها حتی داخل خونه هم انباری هست و خانوم خونه معمولا یکسری از موارذد مثل ظروفی یکبار مصرف اگه به مقدار زیاد داشه باشن، یا مثلا مواد غذایی خشک و یه چیزایی مثل کیسه های برنج و رب و کنسرو تن ماهی و بسته های ماکارونی و غیره نگهداری میکنه. البته که شاید هم آقای خونه دلش بخوا یه چیزایی تو این قسمت از خونه بذاره که خب در نهایت قطعا تبدیل میشه به یه جای شلوغ پلوغ.

اغلب انباری ها یه فضای درهم و بی نظم هستند که به ندرت وقت می کنیم بهشون برسیم و تمیزشون کنیم. تازه خیلی وقتا هم ممکه وسایلی که ازشون استفاده نمی کنیم رو بزاریم اینجا و اونوقته که دیگه این اتاق فسقلی قابل تحمل نیست. اما چطوری میشه از این موضوع پیشگیری کرد تا نزاریم انباری جان تبدیل به یه سیاهچاله درهم بشه؟ اگر این سوال تو هم هست پس حتما با ادامه مطلب کا همراه شو که مختص مشکل خودته!

1- منطقه بندی بهترین ایده

همیشه تقسیم بندیا جوابگوی جمع و جور کردنا بودن. واسه انباری هم منطقه بندی به جهت قرار دادن لوازم و وسایل مختلف میتونه به سازماندهی و خوشگلاسیون هر چه بیشتر فضای شما کمک کنه. در واقع اگه شما واسه هر چیزی یک تعیین محل مشخص داشته باشید به راحت و زود پیدا کردنش کمک کردین و دسترسی آسون میشه. از طرفی هم از شلوغ کاری و هرج و مرج جلوگیری کرده اید. مثلا اون دست از اقلامی که به نظرتون خیلی واجبن در دسترس بزارید و اونهایی که سالی یکبار نیاز میشن در انتهای انبار.

استفاده-بهینه-از-داخل-کابینت-آشپزخانه3

2- کابینت یکپارچه کارت رو آسون میکنن

در اتاق هایی با فضای محدود یا فضاهای چند منظوره، استفاده از کابینت های یکپارچه راه حلی خوبی برای به حداکثر رساندن فضا است و ظاهری یکپارچه و منسجم به فضا می بخشد. کابینت‌های سفارشی که طول یا ارتفاع یک دیوار را در بر می‌گیرند، فضای ذخیره سازی قابل توجهی را در اختیار شما قرار می دهند. پیش از نصب کابینت، فضا و نیازهای ذخیره سازی خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر به یک مکان اختصاصی برای قرار دادن میز اتو نیاز دارید، باید از یک کابینت با فضای مناسب استفاده کنید. درک نیازهای ذخیره سازی به شما کمک می کند تا به راه حل های ذخیره سازی بهتری دست پیدا کنید.

3- از فضای عمودی و شناور حداکثر استفاده رو ببرید و معجزه رو ببینید

یکی دیگه از راه های خوب و مفید میتونه استفاده درست از فضای عمودی باشه که خب این حرکت برای به حداکثر رسوندن فضای ذخیره سازی بدون استفاده از کف هستش. شما میتونید با نصب قفسه های شناور و همچنین انواع کابینت بر روی دیوار انبارتون از فضای عمودی به خوبی واسه ذخیره سازی لوازم استفاده نمایید.

2E1B38E7-E43C-40B9-A7DE-20BCD612F9D5

4- برچسب گذاری رو فراموش نکنید

اگر شما از این مدل خانومایی هستید که دلتون میخواد از یکسری جعبه شبیه به هم واسه ذخیره سازی اقلام استفاده کنید یادتون نره که با برچسب زدن روی هر جعبه به راحتی میتونید پیداشون کنین و دیگه نیازی نیست که هر بار واسه پیدا کردن کلی دنبال مواد مورد نظرتون بگردید. یا مثلا میشه که از جعبه های با رنگ های متفاوت استفاده کرد و هر کدوم رو به یک موضوع اختصاص داد.

5- ذخیره سازی منعطف میتونن کمکت کنن

یکی از راه های جذاب واسه ذخیره سازی اون دست از اقلامی که نیاز به تغییر دارند استفاده از قفسه ها انعطاف پذیری هستش میتونن مثلا برای نگهداری لباس ها و پارچه های حجیم خوب باشن. گنجوندن کشوها در پشت درب کابینت ها میتونن به سازماندهی و استفاده عالی از فضای ذخیره سازی کمک خوبی داشته باشن.

dd6b1621-4b08-4b52-88f9-a0b60e89816d-2020-1013_sponsored_LG_fridge_article-hero_3x2_rocky-luten_012

6- اقلام رو به شکل سیستماتیک مرتب کنید

فراموش نکنید که اقلامی که کمتر ازشون استفاده می کنید رو در قسمت بالار و یا پایین تر اون اقلام مورد نیاز تون ذخیره سازی کنید تا جلوی دست و پا رو نگیرن. از طرفی هم به جهت مرتب کردن و دسترسی راحت تر به اون وسیله هایی که کوچیکتر هستن میتونین که از سطل های شفاف و یا سبد ها استفاده کنین و اگرم خوراکی ذخیره میکنین یه جای خاص بهشون ارائه بدین. اینجوری نه چیزی خراب میشه و نه اینکه شلوغی فضا ر میگیره.

8de6c5bc-9b59-41bc-b6d6-a7dff0000cd4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها