|

واسه داشتن یه نقطه امن و آس تو خونه ایده شاه نشین زیر پنجره رو پیاده کن / چه دیزاینی

واسه داشتن یه حال و هوای جذاب تو خونه میشه ایده جدید پیاده کرد که شاه نشین زیر پنجره یکی از اونهاست و با دیزاین اصولی میشه به این فضا رسید.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- خب همه ما دلمون میخواد که خونمون رو با ایده ها و ترند های جدید و جذاب دیزاین کنیم تا هم به روز رسانی بشه و هم اینکه فضایی دلبرانه و البته خاص و زیبا برای زندگی خود بسازیم. سبک های دکوراسیون زیادن و هر روز هم ایده ای جدید روانه بازار میشه که خب یکی از طبیعت الهام گرفته و دیگری از معماری سنتی و اون یکی از معماری کهن. مثلا داشتن قسمت شاه نشین زیر پنجره از دست مواردی محسوب میشه که یه ایده خاص و منحصر به فرده و میتونه شما رو ببره به دوران قدیم ندیم، اما با الگویی مدرن.

شاه نشین زیر پنجره چیست؟

منظور از شاه نشین زیر پنجره، سکو یا همون طاقچه‌ ای هستش که در قسمت پایینی پنجره‌ های بلند و شمالی قرار می‌گیره. البته که به این سبک شاه نشین، نشیمن زیر پنجره هم میگن که اسمش رو هم از یک عنصر زیبا در معماری ایرانی گرفته. بازی با نور و رنگ و باد میتونه جلوه ای خاص و دلنشین به این بخش بده که فضایی آروم میسازه.

دکوراسیون شاه نشین زیر پنجره

تو چه قسمتهایی از منزل میتونیم شاه نشین داشته باشیم؟

در واقع شاه نشین زیر پنجره رو میتونیم در سالن پذیرایی، اتاق خواب و حتی آشپزخونه و حمام بسازیم و داشته باشیم. همه اینا بستگی به این داره که خونه شما چه ابعاد و متراژی داشته باشه و همینطور ارتفاع و طول پنجرتون چقدر باشه، میتونید یه فضای دنج و خودمونی واسه گپ زدن های صمیمانه و خونوادگی و یا حتی خلوت کردن و فکر کردن داشته باشید. پس در حقیقت این شما هستید که تعیین میکنید دلتون میخواد چنین فضایی کجای خونتون باشه.

دکوراسیون شاه نشین زیر پنجره

واسه داشتن یه شاه نشین جذاب به چه متریالی نیاز داریم؟

خب یکی از مرسوم ترین متریال ها برای این قسمت از خونه چوب هستش. چرا که چوب علاوه بر مقاومت و زیبایی که داره، میتونه تو هر خونه ای شیک باشه و با هر دکوراسیونی هم بسازه و همخونی پیدا کنه. اما باید دقت کنید که از اونجایی که شاه نشین یه فضایی برای نشستنه، پس باید از متریال درجه یک هم باشه تا آسیبی نبینه و دائما در حال تعمیر یا تعویض نباشه. تازه جدا از بدنه شاه نشین، باید برای قسمت روییش هم یه فضای دلنشین بسازیم که خب با تشکچه و کوسن ها و پشتی میشه به این فضای مورد نظر رسید و یه شاه نشین زیر پنجره درجه یک داشته باشیم. فقط یادتون نره که چون شاه نشین دقیقا زیر پنجره قرار داره اگه پنجره هایی دوجداره ندارید حتما تشکچه ها رو به شکل جدا شونده در نظر بگیرید تا شست و شویی اسون داشته باشه.

دکوراسیون شاه نشین زیر پنجره

کدوم سبک دکوراسیون رو واسه شاه نشین دوست داری؟

دکوراسیون شاه نشین زیر پنجره میتونه به هر سبکی که شما دلتون بخواد و داشته باشید در بیاد. علاقه به ظواهر مدرن دارید یا کلاسیک؟ شاید هم روستیک شاید هم سنتی!

مثلا پنجره‌ های اُرسی، شیشه‌ های رنگی، کوسن و فرش های دستباف ایرانی که از رنگای اصیل ایرانی مثل عنابی، اُخرایی و غیره ساخته شدن برای شاه نشین زیر پنجره‌ یه دنجیه خاص ایجاد خواهند کرد. اما اگر از سبک مدرن واسه دکور خونتون پیروی می کنید، بهتره که تمام متریال رو ساده انتخاب کنید و بیشتر به سمت طیف رنگی برید ازش تو دیزاین خونه بیشترین استفاده رو داشته اید.

دکوراسیون شاه نشین زیر پنجره

اینجوری شاه نشین زیر پنجره رو متفاوت کن

بسته به اینکه شما دلتون میخواد شاه نشین رو تو کدوم بخش از خونتون داشته باشین، خب ایده ها متفاوت هستن. مثلا اگه این فضا رو برای اتاق خواب میخواین، میتونه بین دو کتابخونه باشه و فضایی دنج واسه مطالعه. یا مثلا اگه شاه نشین زیر پنجره قراره داخل آشپزخونه باشه، فضای زیر شاه‌ نشین، مثل یه باکس عمل میکنه و میتونه به‌ عنوان کابینت پنتری، محلی برای نگهداری وسایل آشپزخونه یا هر چیز دیگه ای باشه و ازش استفاده ای بهینه کرد. داشتن شاه نشین تو پذیرایی اینجوریه که میتونید بین دکور شاه نشین و مبلمان یه هماهنگی جذاب ایجاد کنید و اون رو تبدیل به بخشی از سالن کنید. مطمئن باشید اینجوری مهمون که بیا خونتون دلش میخواد اونجا بشینه و حتی سرش دعوا هم میشه!

دکوراسیون شاه نشین زیر پنجره

دکوراسیون شاه نشین زیر پنجره

دکوراسیون شاه نشین زیر پنجره

واسه پنجره شاه نشین زیر پنجره، نباید پرده بزنیم؟

بی شک پرده یکی از مهمترین عناصر زیباسازی و تزیین شاه نشین هستش که البته بای متناسب با دکور این قسمت باشه و فراموش نکنید که قد پرده هم باید تا روی شاه نشین بیاد.

دکوراسیون شاه نشین زیر پنجره

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها