|

مرتب کردن و چیدمان خونه به روش ژاپنی / اینجوری واسه عید پیش بری خونه تکونی نبات میشه

معمولا تمیز کردن خونه و وسایل خیلی کار آسونی نیست، به همین علت ما به شما یه روش جدید ژاپنی یاد دادیم که از نگاهی دیگر به تمیزکاری پرداخته.

لینک کوتاه کپی شد
7

شایانیوز- خب تمیز و مرتب کردن خونه از اون دست کارهایی محسوب میشه که هر خانوم خونه ای واقعا دلش میخواد به بهترین نحو ممکن باشه. از طرفی هم یکی از سخت ترین کارا هستش چرا که شما باید هم بدونید وسایل رو دقیقا کجا بزارین و هم اینکه به خوبی اونها رو جایگذاری کنین. مثلا اینکه شما بدونید خب جای لباس ها تو کمده یک طرف قضیست، اینکه بدونید چی رو کجا بزارید و با چه چیدمانی پیش برید هم یک طرف قضیه!

همه ما دوست داریم که خونمون دسته گل باشه و اغلب هم شبیه به هم این کار رو انجام میدیم. اما در اینجا میخوایم با یکی از روش‌ های م u روف ژاپنی به نام "کن‌ ماری" آشنا بشیم که در نوع خود قوانین خاصی داره و جالبه. اگر شما هم از تمیز و مرتب کردن خونتون کلافه و خسته شدین، پس خوبه که این بار این کار رو به روش کن ماری انجام بدین تا براتون لذت بخش بشه!

این روش در واقع توسط یک هنرمند ژاپنی ابداع شده. کن ماری هنر چیدمان و سازماندهی لوازم شخصی و وسایل خونه هستش. پیشنهاد می کنیم امتحانش کنید.

anvaa-sabk-dkorasion-dakheli-mnzl

حس کن و دسته بندی کن

قطعا همیشه به هنگام تمیز کاری ها، یسری وسایل دور انداختنی پیدا میشه. بهتره که قبل از دور انداختن از خودتون بپرسین که آیا دوستش دارید؟ آیا لازمش دارین یا اینکه باید نگهش دارین.

خیلیا اینجورین که واسه تمیز کردن اول میرن مثلا یه اتاق رو کامل تمیز میکنن و بعد میرن سراغ اتاق بعدی. اما جالبه که بدونید اولین قانون تو روش کن‌ ماری اینه که وسایل شبیه به هم رو دسته بندی کنید و بعد مرتبشون کنین. تو این روش باید اول از لباس ها شروع کنین و بعد برین سراغ کتاباتون، اسناد، وسایل متفرقه و در نهایت هم عکس‌ها و اونچه که به عنوان یادگاری قدیمی هستند.

156949668

مرتب کردن زیر مجموعه ها و تشکر از وسایلت

وقتی دارین وسایل رو دسته بندی می کنین میتونین زیر مجموعه ها رو تقسیم بندی کنین. مثلا لباس ها رو دسته بندی کنید و پیراهن‌ ها رو تو یک روز و شلوار ها رو هم تو روزی دیگر مرتب کنید. اینجوری کمی بیشتر زمان میبره، اما اصلا احساس خستگی نخواهید کرد.

از طرفی هم شاید واستون عجیب باشه، اما روش کن‌ ماری در واقع مردم رو تشویق میکنه که از وسیله های خونشون به دلیل استفاده که از اونها دارند تشکر کنن. بله از وسایل تشکر کنید! مخصوصا اون وسایلی که میخوان دور انداخته بشن. در این صورت قدر اون چیزاهایی که دارین رو بیشتر میدونین.

0000000

حس مچاله‌ شدن رو تجربه کن؛ نوستالژی رو دور بریز

حس مچاله شدن به مردم توصیه میکنه که خیال پردازی کنن! مثلا به اینکه لباساشون چه احساسی دارن فکر کنند. تا به حال به این فکر کردین که حس اون لباسی که مچاله شده یا چروک شده چیه؟؟ شما هم امتحانش کنید.

کم ماری میگه از خاطرات و نوستالژی‌ ها دوری باشید. این روش به مردم پیشنهاد میده که تو لحظه زندگی کنند و دغدغشون این باشه و به این فکر کنند که چه چیزی تو زمان حال بهشون حس خوب میشه و خوشحالشون میکنه، نه اون چیزی که قدیم ندیما خوشحالشون میکرده. کم ماری از مردن میخواد که یادگاری ها رو دور بندازن!

sun_organizer_۲۰۲۱۰۳۱۵_4

انباشته نکنین و رختخوابتون رو هم مرتب کنید!

از نظر روش کن ماری، باید همه چی از سند ها گرفته تا لباس‌ ها و اونچه که تو کابینت ها وجود داره و حتی یخچال به شکل عمودی چیده بشن. جوری که تمام وسایل تو دید و البته در دسترس راحت باشن. این حق شماست که بدون درگیری و کشتی گرفتن با کمد و کشوها و بدون پیراهن‌ هاتون مجاله بشن، صبح ها از لباس پوشیدن لذت ببرید! واقعا لباس خوب پوشیدن تو روحیه تاثیر خیلی خیلی خوبی داره.

روش کم ماری از کردم میخواد که صبح به صبح بعد از بیدار شدن تخت خوابشون رو مرتب کنن و به زمان دیگه ای موکول ندن. چرا که تختشون مرکز توجه اتاقشون محسوب میشه و اگر تخت تمیز و مرتب نباشه، اتاق هم مرتب نخواهد شد! در واقع باید هر کدوم از وسایل خونه جایی مخصوص برای خود داشته باشند تا هیچوقت سردرگمی به وجود نیاد. به نظر من که اینجوری اعصاب ها هم راحت تره نه؟!

de0a9d106a430fe923c0a43f6f93a89d

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • آریا ارسالی در

    من کتابشو خوندم بیشتر سعی بر این داره پاکسازی و مینیمالیز کنه اطراف و ،، چقدر هم حس خوبی داره وقتی اطرافت خلوت میشه ذهنت آروم میشه.

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی