|

این گل ها سایه دوست هستند و از خورشید فراری؛ خونتون اون پشته و نور ندارین؟ پس بدو بیا

برخی از گل ها هستند که مدل آپارتمانی اند اما نور میخوان، اما برخی گل ها هم هستند که چندان نور دوست نیستن که در این مطلب باهاشون اشنا میشیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خب میدونید که هر چند سال یکبار رسم و رسوم تغییر میکنه. مثلا قبلنا مادر بزرگامون خیلی دوست داشتن تا تو خونه هاشون گل و گیاه پرورش بدن و خب این حرکت رو هم انجامی مدادن و حتی حالا هم انجام میدن. اما میون دخترای دهه هفتادی و هشتادی شاید خیلی این موضوع جا افتاده بنود و بیشتر یه حرکت دِمُده به نظر می رسید تا اینکه دو سالیه نگهداری گل و یا هدیه دادن گل خیلی ترند شده. یه دختر خانومی بود که اتفاقا ظاهری کاملا امروزی داشت و زیر بیست سال بود، اما میگفت گل بهم هدیه دادن و حالا برام شده یه توفیق اجباری که ازش نگهداری کنم و هم دوستش دارم و هم بهم یه حس مسئولیت میده که برام قشنگه!

اما قطعا نگهداری برای همه آسون نیست و به خصوص برای افرادی که در واحد های پشتی آپارتمان ها قرار دارن نور درست درمونی نمیرسه و اینجاست که اگه شما یک علاقمند به گل و گیاه باشید فکر میکنید کار براتون خیلی سخت میشه در حالی که سخت در اشتباهید و بادی بدونید بسیاری از گل و گیاه های زیبا هستند که نیاز به نور یا ندارن و یا نور غیرمستقیم حلال رشدشونه! در ادامه با نمونه هایی از این گل ها آشنا خواهیم شد که بیشتر سایه دوست می باشند.

apartment-flower-and-plant

گل گازمانیا یا بروملید

ابتدا میریم سراغ گلی که شاید کمتر اسمش به گوشتون خورده باشه. گازمانیا از دست گل های گرمسیری می باشد که در رنگ های مختلفه و نیاز به نور کمی دارد. این گل با ظاهر منحصر به فردش یکی از زیباترین گل ها برای نگهداری در خانه است که سایه دوست و مقاوم به نور کم می باشد.

پس حواستون باشه که به هیچ عنوان گازمانیا رو زیر نور مستقیم خورشید نگذارید چرا که برگاش آسیب می بینن. بهترین فضا براش کنار پنجره و نور غیرمستقیمه که اگه امکان اون هم نبود باز با لامپ قابلیت رشد داره و به راهش ادامه میده.

گازمانیا

گل برگ عبایی

جالبه بدونید که ان گیاه به نام گیاه آهنین لقب داره چرا که در شرایط محیطی مختلف مقاومت خوب و بالایی از خود نشون داده. اگر از دست افرادی هستید که خیلی تایم رسیدگی به گل و گیاه رو ندارید باید بگیم که گل عبایی انتخابی مناسب برای شماست که سبزی و طراوت خاصش رو داره و از طرفی هم مقاومه.

اگر برگ عبایی رو دارید بهتره که به هیچ عنوان در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیره تا برگاش قهوه ای نشه و هر کجای خونه که بخواید میتونید بذارید. برای طراوت هر چه بیشتر برگ ها هفته ای یکبار با دستمان نمدار برگاش رو تمیز کنید تا غبار روبی بشه برگاش نم رو جذب کنند.

برگ عبایی

گل پرسیاوشان

پرسیاوشان ها یکی از نوع گل های حساسی هستند .که نیاز به توجه زیادی دارن به مانند یک نوزاد! این گل ها نور زیادی نمیخوان اما در عوض خیلی ظریف و زیبان، به همین علت باید مراقبشون بود.

اگر قصد خرید و یا رسیدگی به پرسیاوشان رو دارید بهتره که همیشه خاکش رو مرطوب نگه دارید. اما این بدان معنا نیست که خاک و گلدان رو غرقاب کنید خیر، بلکه خاک این گل همیشه حالت نمدار رو داشته باشه و اجازه خشک شدن به ریشه رو ندین! از دیگر ملوس بازی های این گل اینه که چون آب های لوله کشی دارای املاح سنگین هستند، بهتره که قبل از آبیاری 24 ساعت آب رو ثابت بگذارید تا استراحت کنه و یا از آب جوشانده استفاده داشته باشید.

پرسیاوشان

گل اسپاتی فیلوم یا زنبق صلح

گل های اسپاتی فیلوم نیز از دست گیاهان مقاومی هستند که نیاز به نور مستقیم خورشید ندارن و با نور فلوئوروسنت هم به خوبی رشد می کنند. جالبه که بدونید این نوع گل ها با توجه به اینکه گل های سفید رنگ زیبایی دارند هرچه نور بیشتری دریافت کنند گل های بیشتری میدن و اونها تصفیه کننده هوا هم هستند.

این گیاهان تا یک متر رشد میکنن پس باید بر روی زمین باشند و از طرفی هم با آبیاری کافی یعنی نه کم و نه زیاد، میتون یه زیبایی و طراوت خیلی شیکی به کنج خونتون بدن. البته که فراموش نکنید اسپاتی فیلوم ها برای حیوانات سمی هستند!

اسپاتی فیلوم

گل پتوس

اگر شما فردی هستید که برای اولین بار قراره از یک گیاه نگهداری کنید، پس قطعا پیشنهاد ما به شما گیاه پتوس می باشد که از محبوب ترین گل و گیاه ها میون افراد است. این گیاه مقاوم به نور کم، اصولا اگه غرقاب بشه و یا آبی بسیار کم بهش برسه با سیاه شدن برگ ها مواجه خواهد شد. پتوس ها در منزل و محل کار یه گزینه جذاب هستند که چون رونده می باشند و رشدی بلند طور دارند، ظاهری ملیح و قشنگ به شما تحویل خواهند داد.

پتوس

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی