|

فکر نکن چون سرویس بهداشتی رو سابیدی پس لاکچریه نه / واسه بوی عجیبش اینجوری بوگیر بساز

اگر تو هم از بوی بد سرویس بهداشتی خسته شدی و بوگیرای صنعتی هم کارساز نیستن خب بیا و با این مواد تو خونت بوگیرای خفن و خوشبو بساز!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- درست به همون میزان که چشم ها می بینن، بینی هم بو میکشه و میتونه درست به همون میزان تاثیر گذار باشه. بنرتون داریم در رابطه با چه موضوعی صحبت می کنیم؟ قراره حواس پنج گانه رو براتون توضیح بدیم؟ خیر! میخوایم راجب این مطلب حرف بزنیم که دیدین وقتی وارد یه فضا یا خونه ای میشیم چشممون یه دکوراسیون خوشگل و خفن میبینه ذوق زده میشه و خوشش میاد، اما تنها کافیه تا بینیمون بویی نامطبوع از اون فضا به مشامش بخوره، اونوقته که نیمی از ذوق و حس خوبش میپره!

این فضا میتونه هر فضای باشه و خب یکی از پر بو ترین فضاها هم سرویس بهداشتی هستش که دائما باید نگران تموم شدن بوگیر و اسپری ها باشیم تا مبادا تمیزی و جلای دستشویی با بوی نامطبوعش از بین نره! اینجاست که باید گفت بانو جان دست به کار شو و خودت یه بوگیر خفن بساز. اینجوری دیگه نیازی هم نیست تا پشت بند هم برای خرید این کالا بری دم مغازه و تنها کافیه تا تو خونت یه دور بزنی و پیداش کنی. میگی چجوری؟ با ادامه مطلب ما همراه شو تا بگم چجوری!

6ef29231-2e2f-4308-85a6-61e6b3892fc5

1- جوش شیرین حلال هزار تا مشکل

در واقع باید گفت جوش شیرین از دست آچارفرانسه هایی محسوب میشه که میتونه خیلی جاها رو تمیز کنه و برای رفع بوی خیلی از فضاها مثل حمام و دستشویی هم به خوبی عمل کنه. اما قطعا این ماده به تنهایی کارساز نیست و برای پخش بوی مطبوع در فضا باید یه چیزایی مثل پودر دارچین و یا اسطوخودوس خشک شده هم اضافه کرد. 

مثلا بیایم یه شیشه مربا رو برداریم و تا نیمه پر از جوش شیرین کنیم. دو قاشق چای خوری از دو ادویه مورد نظر داخلش بریزیم و با یه چنگال این ترکیب رو مخلوط کنیم. در نهایت نیز با یک پارچه پرمنفذ مثل کرباس، کتان یا پارچه‌ های پنبه‌ ای دور سر ظرف شیشه ای رو بپوشونیم و بعد با یه ربان مانند سرش رو گره بزنیم تا هم خوشگل بشه و هم وایسته.

طراحی اجرا سرویس بهداشتی

معمولا ترکیب دارچین و پوست پرتقال خشک شده هم قدرت پخش کنندگی خوبی داره حتی بالاتر از موارد گفته شده تو قسمت بالایی! اگر بازم پخش کندگی بیشتر دلتون میخواد میتونید از اسانس‌ های روغنی معطر هم روی این ترکیب‌ ها استفاده نمایید که دیگه فوق العادست. در واقع اضافه کردن پنج تا ده قطره اسانس روغنی کارایی این ترکیب رو بیشتر میکنه. هر چند که خود این مواد هم خیلی خوشبو هستن و جلوی بوی بد محیط رو به خوبی میتون بگیرن.

طراحی و اجرای سرویس بهداشتی Bathroom

2- گل و گیاه مناسب سرویس بهداشتی

چه چیزی سالم تر از گل و گیاه تو این دنیا وجود داره؟ هم زیبایی میبخشه و هم تصفیه هواست و هم میتونه بوی نامطبوع رو دور کنه.در مطالب قبلی در رابطه با گیاه های مختلف چیزای مفید خیلی خیلی خوبی گفتیم، اما اینبار میخوایم بگیم چقدر این جذابه طبیعی میتونه واسه محیط دستشویی هم خوب باشه. اما نکته اینجاست که گل ها برای رشد و زندگیشون و البته تصفیه محیط نیاز به یه پنجره دارن که خب اگه دستشویی شما پنجره ای کوچیک نداشت و کاملا تاریک بود بهتره که از لامپ فلورسنت استفاده کنید. 

اما کدوم گلا میتونن واسه دستشویی مناسب باشن؟

ارکیده ها میتونن یکی از بهترین گیاهان به جهت پرورش تو دستشویی باشن. ارکیده خیلی کم به نور نیاز داره و نگهداریشم آسونه. ارکیده رطوبت دوسته و نور کم هم نیازش رو برطرف میکنه. 

Untitled

بگونیا از دست گیاهان خیلی مقاوم، بسیار زیبا و البته دوست‌ دار رطوبت و سایه هستش که میتونه برای فضای سرویس بهداشتی مناسب باشه. این گیاه تو نور مصنوعی میتونه خوب رشد کنه و از دیگر توانایی هاش اینه که گل های خوش رنگ و لعابی هم از خودش تولید میکنه.

gol-begonia-3-1

اسپاتی فیلوم یا لیلی صلح یکی از جذاب ترین گل ها برای جذب مواد سمی و شیمیایی تو هواست. جالبه که بدونید این گیاه توسط ناسا هم به عنوان تصفیه کننده طبیعی هوا در ایستگاه فضایی استفاده میشه. لیلی صلح یه ذره نور میخواد و از اونجایی که بوی بد رو به خودش جذب میکنه، به عنوان خوشبو کننده طبیعی دستشویی هم میتونه خیلی مناسب باشه.

Untitled

3- یه ظرف پر از گل و گیاه خشک شده

یکی از کاربردی ترین ترفند ها به جهت خوشبو کردن هر فضایی میتونه گل های خشک شده باشه. مثلا میتونید از پوست لیمو، پرتقال، اسطوخودوس کوهی، پوست سیب، بابونه و غیره استفاده کنید و لذتش رو ببرید. میتونی موارد ذکر شده رو تو یه ظرف غیر فلزی مثل چینی ، چوبی و یا پلاستیکی و سفالی بریزید و ده قطره اسانس روغنی معطر هم اضافه نمایید.

گل-طبیعی-خشک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها