|

میخوای آشپزخونت هم رو مد باشه هم زود دلتو نزنه؟ / دکوراسیون ترانزیشنال واسه خود خودته

اگر شما هم قصد بازسازی آشپزخونتون رو دارید اما نمیدونید چیکار کنید که چند صباح دیگه دلتونم نزنه، پس حتما با این مطلب همراه بشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب سبک های کابینت زیادن. از طرفی هم دقیقا به همون میزان که خوشگلاسیون فضای نشیمن و پذیرایی برای هر خونواده ای مهمه، باید زیباسازی فضای آشپزخونه هم قابل اهمیت باشه. چرا که این فضا علاوه بر اینکه فضایی به شدت کاربردی و مورد استفاده در زندگی روزمره می باشد، بلکه هرکی وارد خونه میشه، درجا بعد از دیدن نشیمن، چشمش به آشپزخونه اون خونه میخوره. مگه اینکه آشپزخونه دارای دیوار متحرک و یا درب باشه! خب گفتیم که بعد از پذیرایی مهمترین فضا آشپزخونه هستش و تو آشپزخونه هم مهمترین قسمت، کابینت ها! این روزا دیگه مثل قدیم ندیما نیست که تنوع طرح و متریال در کابینت کم باشه و سبک های بسیاری وجود دارند ک میتونن دوست داران خود را راضی کنند. یکی از این سبک ها آشپزخانه‌ ترانزیشنال می باشد که در بین انواع سبک دکوراسیون ها محبوبیت بالایی دارد.

آشپزخانه سبک ترنزیشنال

سبک ترانزیشنال چه مدلیه و چه ویژگی هایی داره؟

این سبک از دکوراسیون در فضای آشپزخونه در واقع دکوراسیون روزهای قدیم و البته مدرن شده رو ترکیب میکنه. سبک ترانزیشنال دارای خطوط ساده ای هستش که از طرح‌ های هندسی استفاده میکنه و مواد طبیعی و رنگ های آروم رو هم خیلی میپسنده.

اما گفتیم رنگ! رنگ هایی که در این سبک استفاده میشه رنگ هایی طبیعی به مانند قهوه ‌ای تیره، کرم و یا چوب روشن هستش که زیبایی رو به رخ بیننده میکشه. در دکوراسیون ترانزیشنال طراحی کابینت ها به سبک ساده هستش و معمولا هم تا سقف ادامه پیدا میکنه. میزها و همچنین سطوح کار روی کابینت ها معمولا از جنس سنگ‌ مرمر، گرانیت و یا کوارتز هستش که با رنگ ‌هایی ملایم انتخاب و استفاده میشن.

آشپزخانه سبک ترنزیشنال

رنگ دیوارها و متریال تو آشپزخونه ترانزیشنال به این شکله

انتخاب رنگ مناسب تو دکوراسیون آشپزخونه به سبک ترانزیشنال خیلی خیلی مهمه چرا که رنگ ‌ها تأثیر مستقیم و موثری بر روی احساسات و مزاج آدمای اون خونه میتونن داشته باشند. این سبک به مانند دیگر سبک ها نیست که شیفته رنگ هایی با کنتراست بالا و غلیظ و قوی و هیجانی هستند، بلکه ترانزیشنال بیشتر تمرکزش بر روی رنگ های آرام و طبیعی و خنثی هستش!

در واقع این رنگ ‌ها تو این سبک میتونن احساس راحتی و آرامش رو به اون خونه هدیه بدن. باید بگیم که سبک ترانزیشنال جنسیت مشخصی نداره و محدود نیست، بلکه رنگاش به آسونی با هم ترکیب میشن و ظاهری جذاب خلق میکنند. 

آشپزخانه سبک ترنزیشنال

سبک ترانزیشنال عاشق متریال طبیعی به مانند چوب و سبک هستش که خب رنگ ‌های طبیعی در آشپزخونه ترانزیشنال میتونن با این المان ‌ها هماهنگی خوبی داشته باشن و احساس طبیعت رو تو فضای خونه شما ایجاد کنند. با استفاده از رنگ ‌های سفید و روشن تو این سبک آشپزخونه، خیلی خوب و راحت میشه نور رو به فضا پخش کرد و محیط رو بزرگتر نشون داد. 

آشپزخانه سبک ترنزیشنال

بیا تا دقیق تر بگم واسه این سبک چیکار کنی

- خطوط هندسی مشخص و به دور از جینگیلی جات در طراحی پیشخوان، کابینت‌ ها و همچنین سقف و سایر عناصر ساخته شده

- نورپردازی کلی به شکل صنعتی باشه

- اما نورپردازی در سقف و یا بالای پیشخوان به شکل سنتی

- از کابینت‌ های ساده استفاده بشه

- یه ترکیب جذاب از متریال طبیعی و دست‌ ساز که رنگ هایی خنثی دارند

- در مجموع پالت رنگی باید صمیمی و خنثی و طبیعی باشه

- تزئینات به شکل کم و محدود باشه و مینیمالیستی

آشپزخانه سبک ترنزیشنال

اگر از این سبک آشپزخونه خوشت اومد پس حتما برای عید 1403 یه بازسازی جذاب واسه آشپزخونت داشته باش، چرا که این سبک تا جای ممکن شما و خونوادتون رو خسته نخواهد کرد و تز اونجایی که از ترند خاصی  پیروی نمیکنه، تا سالهای سال موندگار و مد خواهد بود. این سبک برای افرادی که تجمل و زرق و برق فراون رو دوست ندارند میتونه مناسب باشه و فضایی ایده آل بهشون تحویل بده.

transitional-kitchen-11

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها