|

گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما / بالکن و راه پله سرد تو زمستون یکی از اینا رو میطلبه

در این مقاله چند تا از گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما رو بهتون معرفی کردیم که میتونید از بین اون ها برای بالکن و راه پله گل انتخاب کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزا داشتن گل و گیاه در خونه به یکی از اصل های مهم تبدیل شده چرا که این زیبارویان میتونن فضای خونه ی شما رو به کلی دستخوش تغییر کنن مثلا گیاهان آپارتمانی لاکچری با حضورشون در فضای خونه میتونن دکور رو حسابی شیک و خاص جلوه بدن حتی با وجود این وسیله ی خاصی در خونه نباشه وم خب به همین دلیلی گیاهان در دکوراسیون مدرن از جایگاه بسیار مهمی برخودرار هستن چون در این دکور فضا خیلی خلوت و مینیمال هست و خبری از زرق و برق های آنچنانی نیست و به همین دلیلی شاید فضا خیلی ساده به نظر بیاد که با یکی از گیاهان آپارتمانی بزرگ میشه این سادگی رو از بین برد.

بنابراین نباید از وجود گل و گیاه در منزل غافل شد چون زیباییشون از یه طرف طراوت و شادی که به خونه میبخشن هم از یه طرف و در کنار همه ی این ها خاصیت تصفیه کنندگی رو هم اضافه کنید پس دیگه واقعا به دنبال چی هستید؟ حتی در خصوص قیمت هم این عزیزان نسبت به خیلی از وسایل دکوری ارزون تر هستن. پس در صورتی که گل  گیاه ندارید و میخواهید تازه شروع به نگهداری از اون ها کنید توصیه ی ما به شما رفتن به سراغ نگهداری و پرورش اون هاست البته که شاید بگید این روزا زمستونه و به خاطر سرما گل و گیاه خاصی رو نمیتونید نگهداری کنید در حالی که در این مقاله میخواهیم چند تا از بهترین گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما رو بهتون معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما

زاموفیلیا از گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما

یکی از گیاهان آپارتمانی زیبا که در این مقاله میخواهیم بهتون معرفی کنیم زاموفیلیا هست که با نور کم بسیار لذت میبره و به علت ظاهر خاص و ویژه ای که داره یعنی شاخه و برگ های درخشان و سبز رنگش بسیار در بین افرادی که گل و گیاه پرورش میدن معرف و محبوب هست.

این گیاه ازر زیبایی بسیار زیادی برخورداره که به همین علت از اون برای زیبا کردن دکوراسیون بهره میگیرن و از اونجایی که نسبت به سرما مقاوم هست میتونه در هر بخشی از خونه قرار بگیره و به زیبایی و راحتی به رشدش ادامه بده ولی گفتیم که این مقاومت فقط در مقابل سرما نیست بلکه در برابر نور کم هم از خودش مقاومت بسیار بالایی نشون میده. البته که در صورت کم بودن نور این گیاه زنده میمونه ولی شاید اونقدرا که مدنظر شما هست رشد نکنه و از طرف دیگه هم نباید اون رو در مقابل نور مستقیم خورشید قرار بدید چون احتمالا شاخه و برگ هاش زرد بشن و حالت سوختگی پیدا کنن.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما

آگلونما از گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما

آگلونما رو میشه یکی از گیاهان همیشه سبز دونست که برگ های اون از زیبایی منحصر به فردی برخوردار هستن. این گیاه خاص از لحاظ ژنتیک برای آب و هوای گرم بسیار مناسبه ولی از اون جایی که از جمله گیاهان سخت جون محسوب میشه میتونه به راحتی هر چه تمام تر در محیط خونه به راحت رشد کنه و با یه سری شرایط مثل محیط های خشک، سرد و کم نور خودش رو وفق بده. 

این گیاه همچنین از جمله گیاهان تصفیه کننده ی هوا بشمار میاد که خاک خیلی مرطوب رو دوست نداره و آبیاری اون باید به صورتی انجام بشه که خاک اون غرقاب نشه وگرنه بعد از یه مدت باید منتظر زرد شدن برگ های اون باشید. دقت کنید که باید به صورت مرتب برگ های این گیاه رو تمیز کنید تا یه وقت مورد هجوم آفات قرار نگیره.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما

خورشیدی از گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما

خورشیدی رو میشه از جمله گیاهان آپارتمانی بشمار آوورد که هم در فضای بیرون و هم در فضای داخل خونه میتونه به راحتی رشد کنه. این گیاه زیبا دارای غنچه های زیبایی هست که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردارن و طیف رنگی متنوع از قرمز تا نارنجی هم دارن. شاید براتون جالب باشه که بدونید این گیاه میتونه در تمام طول سال شاخه و برگ های خودش رو حفظ کنه واین موضوع در زمستون هم صدق میکنه و سرمای این فصل نمیتونه خورشیدی رو از نفس بندازه. همچنین این گیاه نیازی به این که مدام بهش آب بدید هم نداره و به همین علت در صورتی که مشغله  اجازه ی رسیدگی زیاد به گل و گیاه رو بهتون نمیده هم این گیاه میتونه براتون مناسب باشه. 

گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • مایا ارسالی در

    زاموفیلیا اصلا ین طور که گفته شده نسبت به سرما مقاوم نیست .بتازگی برای من یه گلدون زاموفیلیا هدیه اوردن و بعد گشت زدن تو اینترنت متوجه شدم فقط باید میزان ابیاریش کنترل بشه بعد کمتر از دو هفته که داخل مغازه نگهش داشتم و تو طول روز بخاری روشن میکردم داخل مغازه و فقط شب ها محیط طبیعی بود گلدونم شروع کرد از انتهای ساقش لک شدن و کم کم چروک شدن .اوردمش خونه گلدون و خاکشو تعویض کردم و متوجه شدم یکی از ریشه ها از قسمت ساقه دچار سرما زدگی شده در صورتی که شهر ما جزو شهرای سرد سیر نیست و هوای معمولی داره ! این گیاهم نیاز به توجه زیاد داره و باید تو محیط منزل باشه نه خیلی سرد نه خیلی گرم .

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها