|

خاطرات شمال محاله یادم بره / این جاهای دیدنی رامسر و برو بفهمی عشق و حال سیری چند

رامسر یکی از جذاب ترین شهرای ایران محسوب میشه که دیدنیهای خاص خودش رو داره، اگر قصد سفر به این شهر رو دارید حتما با جاذبه هاش آشنا بشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آخرای پاییز به سر میبریم و هوا یه جور جذاب شده که اصلا خونه موندن زشته! خیلیا تو گیر و دار مهمونی شب یلدا هستن که حسابی پیش فامیل و خونواده بترکونن و خیلیا هم از فرصت تعطیلی که نزدیکه استفاده میکنن و بار و بندیل رو بستن. شما از کدوم قشر هستین؟ ساک رو میبندین واسه سفر و حال خوب توراهی و دور شدن از خونه و کار، یا به زودی قراره برای کریسمس و یلدای قشنگمون دورهمی داشته باشین. اگر از دست افرادی هستید که یا تو راهین و یا قصد سفر دارین باید بگیم که این روزا شمال رفتن یکی از جذاب ترین فضاهای محسوب میشه که ما ایرونیا هم عاشقشیم. میدونید که همه ما شیفته رفتن به شهرهای شمالی هستیم و تا یه تعطیلی گیر میاریم ماشینو استارت میزنیم!

جاهای دیدنی رامسر

اگر شما هم از این دست خونواده ها هستید و قصد رفتن به شهرای سرسبز شمال رو دارین، مخصوصا اونایی که دارن میرن رامسر، پس حتما با این مطلب همراه بمونین که مختص خودتونه. چرا که اینجا قراره با جاهای دیدنی رامسر آشنا بشیم. البته که لذت شمال رفتن اینجوریه که یه دور تو راه خوش میگذره و یه دورم بعد از رسیدن به مقصد! البته که خیلیا هم از این فرصت استفاده کردن و بار و بندیل رو واسه ترکیه رفتن بستن، اما بدونید که رامسر ما هم دست کمی از نظر لذت و جاذبه استانبول نداره ها! 

همیشه یکی از مهمترین سوالایی که گردشگرا دارن اینه که خب رسیدیم به مقصد حالا کجا بریم؟ که خب در اینجا جواب این سال رو خواهیم فهمید.

جاهای دیدنی رامسر

از جنگل و دریاچه قو رامسر غافل نشو که باختی

رامسر شهریه که پره از جنگلای سرسبز که با درختای انبوه و فوق العاده جذاب محاصره شده و جذابیتی بی نظیر داره. گفتیم جنگل اما کدوم جنگلا خوبن؟ جنگل دالخانی، جنگل های دوهزار، پارک جنگلی و جنگل های روستای جواهرده که میشه یکی از روستاهای دیدنی و پرطرفدار رامسر می باشد، تنها کمی تا قسمتی از جنگل های اعجاب انگیز رامسر هستند که این شهر زیبا رو در بر گرفتن.

از طرفی هم دریاچه قو رامسر که نزدیک روستای جواهرده هستش، یکی از قشنگ ترین ییلاق‌ های کشور می باشد. حالا اینجا کجاست؟ اینجا همون جاییه که تو سریال عاشقانه لوکیشن فیلمبرداری بود و به همین علت هم بعد از این سریال بیشتر مشهور گشت و بر سر زبان ها افتاد.باید بگیم خوشگلیه روستای جواهرده به حدی هستش که حتی تو فهرست جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده. موضوع جالبی که در رابطه با این روستا و اسمش وجود داره اینه که قدیم ندیما اهالی این روستا مردگان خودشون رو با طلا و جواهراتشون دفن میکردن و به همین سبب این چنین نام گذاری شده. فاصله این روستای زیبا از رامسر تنها 26 کیلومتر می باشد.

جواهرده رامسر
جواهرده رامسر

جاهای دیدنی رامسر

ساحل و بازار رامسر نقل زبون همه گردشگرا

رامسر که یکی از چشمگیر ترین و زیباترین مناظر طبیعی رو میون شهرهای شمالی کشور داره، به به عروس شهرهای شمالی هم نام گذاری شده و خلاصه اینکه عروسشونه. سواحل رو به هیچ عنوان از دست ندید که واقعا حال آدمو خوب میکنن و به زیبایی های رامسر حسابی اضافه کردن. تو لیست جاذبه های دیدنی و خفن رامسر سواحلش جایگاهی ویژه و خاص دارند. ساحل خلج، نقره‌ ای، توسکاسرا، کتالم و دهکده ساحلی رو میتونیم به عنوان سواحل ناب این شهر پیشنهاد کنیم که چشم اندازی فوق العاده از دریا رو به شا نشون میدن و زیبایی و عظمت خدا رو به رخ میکشن. 

جاهای دیدنی رامسر

اصلا مگه میشه شما رفت و به بازار های حال خوب کنش سر نزد! واقعا نمیشه چرا که کلا تو شهرای شمالی و بازار یه چیز دیگست و یه جوری زندگی جریان داره که ادم روحی تازه میگیره. دیدن بازارهای شمالی برای گردشگرا یه کنجکاوی خاص ایجاد میکنه. بهتره بگیم بازار رامسر جایی برای آشنایی با فرهنگ یه شهر نیز به حساب میاد. شما مسافر عزیز میتونید با گشت و گذار تو بازارای رامسر با سلایق، علاقه‌ ها و البته اولویت‌ های خرید و حتی پوشش مرسوم و محلی مردم یک شهر آشنا بشید که خب این خودش واقعا جالبه. فراموش نکنید که تو رامسر بازارهای مختلفی در زمینه‌ های مختلف وجود داره. مثلا مثل بازار ماهی‌ فروشان و یا بازار صنایع‌ دستی رامسر و بازارهای هفتگی که شما رو به قلب زندگی مردم میبره و نشون میده. البته که این قسمت سنتی قضیه بود و شما میتونید علاوه بر اینها به مراکز مدرن رامسر مثل مرکز خرید آرامش و نگین سر بزنید و لذتش رو ببرید.

جاهای دیدنی رامسر

جاهای دیدنی رامسر

ما شب نشینیم؛ جاهای دیدنی رامسر تو شب کجاست؟

در واقع باید گفت بلوار معلم یکی از زیباترین بلوارهای کشور محسوب میشه که مثل یک نگین در شهر رامسر درخشش داره و میشه گفت عکسای یادگاری که خیلی از گردشگرا در اینجا از خودشون گرفتن تو گالری خیلیا دیده میشه. یکی دیگه از جاهای دیدنی که تو شب میشه مثال زد تله کابین این شهر هستش که خاطراتی به یاد موندنی براتون میسازه. این تله کابین یه منظره پانورامای فوق‌ العاده از شهر و دریا رو به شما نشون میده که با سوار شدن درش میتونید همچون عقاب بر بلندای شهر روید و پرواز کنید و مناظر حیرت‌ انگیز رامسر رو ببینید و حالشو ببرید. 

جاهای دیدنی رامسر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی