|

لوستر مدرن یا سنتی؟

مدل های متنوع لوستر برای فضاهای مختلف خونه / لوسترا کی وقت کردن انقدر خوشگل بشن

قطعا لوستر ها انواع مختلفی دارند که برای فضاهای مختلف متفاوت هستند، در این مطلب قراره با انواع اونها اشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- تو هر خونه ای یکسری لوازم هستند که ضروری می باشند و یکسری دیگر هم هستند که نیمه ضروری دیده میشن و نیم دیگرشون به جهت زیبایی هستش که خب همین موضوع باعث میشه تا وجودشون اونقدرها از واجبات حساب نمیشه. داشتن مبلمان پرده و یخچال و … قطعا از دست لوازم خیلی مهمن اما خب از طرفی هم برای نشون دادن زیبایی اونها و اینکه اصلا ببینیم کجای خونه چیکار کنیم نیاز به نور داریم دیگه! این منبع های نوری هم میتونن به صورت هالوژن و روشنایی معمولی باشند و هم میتونن به مانند لوستر علاوه بر روشنایی، زیبایی خاصی هم به خونه من و شما بدن.

لوستر برای ما ایرانی ها جنبه دیگه ای هم داره و اون اینه که خب چون ما ها عاشق و شیفته ظواهر سنتی و تجملاتی هستیم، لوستر هم از دست ایده هایی محسوب میشه که همون تجملاتی بودن رو نشون میده. لوسترها انواع مختلفی دارند که برای هر قسمت خونه یه مدل خاصی ازشون استفاده میشه. در این مطلب قراره با تنوع لوسترها آشنا بشیم و بدونی از کدوم مدل میشه برای کدوم فضا استفاده داشت.

900c115d-ab00-4b63-a817-31bae1df1ed4

واسه نشیمن و پذیرایی کدوم لوستر میتونه بهترین باشه؟

همونطور که گفتیم لوسترها تنوع بسیار بالایی دارند و اینجوریه که هر خانواده ای برن توی بازار و یه گشت بزنن امکان نداره دست خالی برگردن. اما خب باید دقت داشت در انتخاب لوستر چرا که وقتی شما وارد مغازه های لوستر فروشی میشید چون تنوع بالاست ممکنه تحت تاثیر مدل ها قرار بگیرید و یهو یه مدلی ک خیلی مناسب شما نیست انتخاب کنید، پس حواستون باشه.

اگر پذیرایی خونه شما متراژ کمی داره و کوچیکه، پس باید از لوستر های که انشعاب کمتری دارند استفاده کنید و دقت کنید که چراغ های کمتری درش به کار رفته باشه. این لوستر ها وقتی میتونن به فضا نور کافی و زیبایی متناسب ببخشند که اندازه درستی نسبت به فضا داشته باشند. 

اگه خونتون سقف کوتاهی داره از لوسترهای کم شاخ و برگ خریداری کنید که خب ارتفاع کمی هم داشته باشه و از لحاظ ظاهری ساده باشه تا نظر افراد رو به سمت سقف جلب نکنه. 

74579bf9-6088-4061-b634-9cf9c1116697

لوستر مدرن یا سنتی؟ مسئله این است!

از دیگر مواردی که باید خیلی بهش دقت داشت اینه که اصلا یه نگاهی به خونه بی اندازید و ببینید سبک دکوراسیون خونه شما چجوریه؟ مثلا اگه خونتون رو سلطنتی و سنتی چیده اید پس بهتره که از لوستر های هماهنگ باهاش استفاده داشته باشید، مثل لوستر های کریستالی.

76f012e2c83dd3cfac63b0d9b5ad3f8d7530bb6d_1654610006

اگر خونه شما به سبک مدرن و مینیمال چیده شده، بهترین ایده استفاده از لوستر های ساده تر هستند. اگر تو پذیرایی مبلمان استیل دارید لوستری متناسب شماست که شاخه هاش در جهات مختلف باشند چرا که مبل های استیل شما در هر جهت نور بهشون برسه و جلوه کنند. 

از دیگر نکات مهم اینه که محل نصب لوستر بادی به درست انتخاب بشه و از طرفی هم رنگ لوستر تو جذابیت دکوراسیون تاثیر بسیاری دارد. تناسب بین دکوراسیون و رنگ لوستر اهمیت بالایی داره!

لوستر-کریستال-خطی

مدل لوستر آشپزخونه رو با توجه به این آیتما انتخاب کن

لوستری که برای آشپزخونه انتخاب می کنید اگه قراره بالای سر میز نهار خوری باشه، پس بهتره که جوری انتخاب بشه که همه میز رو روشن کنه و شما بتونید حضور نور رو تو همه قسمتای میز به طور یکسان حس کنید. البته که فاصله مناسب انتهای لوستر تا روی میز غذاخوری شما باید 90 سانتی متر یا حتی بیشتر باشه!

برای اینکه بیشتر با انواع لوسترها برای آشپزخونه آشنا بشید، پیشنهاد می کنیم که حتما به مطلب " بهترین لوستر های رو مد آشپرخانه" ما سر بزنید.

لوستر-چشمه-نور-مدل-مدرن

قیمت لوستر ها تو چه رنج و بر چه اساسیه؟

خب لوسترها هم بمانند باقی لوازم قیمت های مختلفی دارند که این قیمت گذاری بر حسب اینکه لوستر چه سایز و کاربردی داره و البته اینکه چه جنس و لوازمی درش به کار رفته می باشد.

مثلا لوسترهایی که تو ساختشون از چراغ های معمولی و چوب های ساده استفاده شده، قطعا قیمت خیلی پایین تری نسبت به لوسترهای کریستالی و دارای لامپ های مخصوص و هالوژن دارند. قیمت لوسترها میتونن تو نمونه های به شدت ساده از 100 هزار تومان شروع بشن تا صدها میلیون تومان!

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها