|

آباژور مثل لوستر نیست که از تمیز کردنش فرار میکنی / اینجوری راحت تمیز و درخشان میشه

آباژور خیلی خوشگله ولی به جاش تمیز کردنش خیلی سخته که خب در اینجا یاد میگیرم چطور میشه یه آباژور پارچه ای رو راحت تمیز کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو هر خونه ای یکسری لوازم هست که خب خیلی ضروریه مثل یخچال فریزر و یا فرش و لحاف تشک و …! اما یکسری از لوازم هم هستند که نیمه ضروری محسوب میشن مثل لوستر و یا آباژور. مثلا آباژور اینجوریه که اگه تو هال پذیرایی و یا اتاق خواب باشه خب میتونه فضا رو خوشگل تر کنه و یه انرژی باحال و شیک به فضا بده، اما اگر هم نباشه چیزی از دکور خونه کم نیست و زندگی لنگ نمیمونه. احتمال اینکه تو هر خونه ای یدونه آباژور باشه هست اما مشکلی که همیشه خانوما رو درگیرش میکنه اینه که تمیز کردن آباژور واقعا سخته و چالشی، به همین علت خانوم خانوما حوصلشون نمیاد تمیزش کنن و اینجاست باید وارد استفاده کردن از ترفند ها بشیم. بله درسته برای تمیز کردن آباژور هم ترفندهایی وجود داره که میتونن کمک کننده باشن و شما رو در حل این مسئله کمک کنند. پس در ادامه همراه ما باشید.

Dam 3 Penthouse - Interieurfotograaf _ Fotograaf _Michael van Oosten _ Amsterdam

آباژور پارچه ای داری؟ اینجوری تمیزش کن ساده و راحت

خب آباژور ها جنس های مختلفی دارند که در اینجا قراره تمیز کردن آباژور پارچه ای بدونیم. گرد و غبار و ذرات معلقی که در هوا هستند و وجود دارن باعث میشن تو روی آباژور های پارچه ای به نوعی کدری ایجاد بشه که اصلا قشنگ نیست. در اینجا کافیه که یه دستمال میکروفیبر تو خونه داشته باشید تا حلال مشکلاتتون بشه و به راحتی هم میتونید از فروشگاه ها آن را تهیه کنید. یادتون نره که لازم نیست از همون اول دستمال رو خیس و یا مرطوب کنید و کافیه که فقط از بالا تا پایین آباژور با دستمال بکشید.

برای رسیدن به بهترین نتیجه، بهتره که دل به کار بدید و با دستمالی که نام بردیم و مخصوصه، به درستی از بالا تا پایین آباژور رو دستمال بکشید.

debfddb5-8ed3-464a-8b61-5ca92cf7015f

با پرزگیر آباژور دو سوته تمیزه

بعد از اینکه به خوبی گرد و غبار رو از آباژور گرفتین، حالا نوبت به گرفتن کرک و پرزشون میرسه که در اینجا پرزگیر رو برداشته و از سر تا پای آباژور رو بکشید و این کار رو اونقدری ادامه بدین تا دیگه هیچ مو و کرکی روی آباژور نباشه. یادتون نره که این مرحله برای آباژور پارچه ای ضروریه و حذف شدنی نیست. چرا که آباژور ها پارچه ای بیشتر از هر روشنایی میتونه کثیفی رو به خودش جذب کنه.

از طرفی هم جارو برقی کشیدن یه کار مهمه چرا کمه به خوبی و از لابه لای پارچ میتونه غبار رو بکشه بیرون.

Table lamps living room modern - Table lamps for bedroom

شستن شید آباژور این مدلی خوبه

در اینجا ابتدا چراغ رو خاموش کنید و شید رو از پایه جدا کنید. یک سطل بزرگ و تمیز انتخاب کرده و سینک یا سطل را پر از آب گرم کنید و سپس به اندازه یک قاشق غذاخوری صابون درون سینک یا سطل بریزین و حالا قد یک قاشق چای خوری پودر لباسشویی بریزید. بعد از ریختن همه مواد اونها رو با هم مخلوط کنید. دستکش به دست باشید و این مواد رو به طور کامل ترکیب کنید. اگر از سطل برای شستن شید آباژور، استفاده دارین، باید سطلی بزرگ باشه تا کامل شید درش جای بگیره و بعد شروع کنید با یک اسفنج نرم اونرو شستشو و سپس آبکشی کنید و اجازه بدید تا کاملا خشک بشه و دوباره به آباژور نصبش کنید.

Petra Table Lamp

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها