|

سبک گِلَم چیست؟

اگه عاشق تجملات اما از نوع شیک و دراماتیکشی طراحی داخلی به سبک گِلَم بهترینه!

What Is Glam Interior Design?

برای این که یه خونه فوق العاده لوکس و بی نةیر داشته باشی حتما که نباید بری سراغ آیتم های کلاسیک و قدیمی؛ سبک گلم رو بشناس که بهترین انتخابه.

لینک کوتاه کپی شد
5

شایانیوز- این روز ها نسبت به گذشته اهمیت استفاده از طراح برای چیدمان و دکور کردن خونه نسبت به قبل خیلی بیشتر شده به خاطر این که افراد خیلی خوب می دونند که اگر از اصول یک سبک برای چیدمان استفاده کنند می تونند خانه ای زیبا تر و دلنشین تر داشته باشند که هم جذابیت بصری بیشتری داشته باشه و هم مهم تر از همه بهشون حس آرامش بده. در حال حاظر سبک های نظیر مدرن و نئوکلاسیک از محبوب ترین سبک های چیدمان در طراحی خونه های ایرانی به حساب میان اما جدای از این طرح های معروف و شناخته شده سبک های دیگه ای هم هستند که زیبایی بی نظیری دارند و اگر با اون ها اشنا بشید ممکنه که حتا ارتباط بیشتری با این سبک ها بگیرید مثل سبک اسکاندیناوی و یا گِلَم.

طراحی به سبک گلمطراحی به سبک گلم

سبک گلم چیست؟

اگر می خواید بدونید که گِلَم (Glam) دقیقا چیست باید بگیم به سبکی از طراحی داخلی تلقی میشه که فوق العاده آراسته و با جزئیات بالا می باشد، در واقع گلم یک ترکیب تعادلی بین ایجاد تجملات و عملگرایی در طراحی داخلی خونه به حساب میاد که ممکنه در نگاه اول به خاطر ظاهر لوکس و پیچیده ای که داره نتونید عناصر تشکیل دهنده اون رو تشخیص بدید اما در این سبک از جزئیات ریز، پارچه های مجلل مخمل و فلزات برای ایجاد فضایی درخشان و به یاد ماندنی استفاده میشه.

طراحی به سبک گلم

اصلی ترین اصول سبک گلم چیست؟

در اولین قدم باید بدانید که سبک گلم با پایه ای از رنگ های خنثی مانند سفید، کرم، خاکستری و مشکی شروع می شود و بعد بسته به این که شما دوست دارید طراحی خانه شما القا کننده چه حسی باشد می تونید از رنگ های پاستلی و ملایم مانند آبی و سبز استفاده کنید تا ظاهری ظریف به خونه خود هدیه بدید و اما اگر به دنبال حسی دراماتیک و لوکس تر هستید رنگ های تیره و عمق دار گزینه های بهتری هستند. پس به خاطر داشته باشید که مهم ترین اصلی که در طراحی داخلی به سبک گلم باید در نظر داشته باشید انتخاب پالت رنگی مناسب است که ظاهر لوکس و دلنواز رو برای شما میسازه.

طراحی به سبک گلمطراحی به سبک گلم

ویژگی های سبک گلم چیست؟

رنگ طلایی رو فراموش نکنید

در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان نباید از رنگ طلایی و آیتم های فلزی طلایی غافل شوید؛ مبلمان با پایه های طلایی، میز های فلزی طلایی یا حتا لوازم دکوری طلایی همگی می توانند ظاهر خونه شما رو لوکس و صد البته گلم کنند. درواقع اضافه کردن رنگ طلایی به عنوان لحجه در طراحی خونه بهترین راه برای لوکس کردن فضا بدون استفاده و زیاده روی از ایتم های گرون قیمت و مجلل است.

نورپردازی و لوستر های دراماتیک رو فراموش نکنید

همون طور که اشاره کردیم گلم یک سبک دراماتیکه پس احتمالا براتون راحته که حدس بزنید که نورپردازی در این سبک از چیدمان تا چه اندازه مهمه. تا اون جایی که می تونید لامپ و لوستر به خونه خودتون اضافه کنید مخصوصا از نوع کریستالی و فلزی اش که به سبک گلم نزدیکی بیشتری داشته باشه.

طراحی به سبک گلمطراحی به سبک گلم

حفظ سطوح صاف رو فراموش نکنید

در حالی که بسیاری از لوازم تزئینی و دکوری مثل کریستال ها، شیشه ها، پارچه های مخملی و غیره حس لوکس بودن رو القا می کنند همچنان باید در فضا سطوح صاف، تمیز و صیقلی وجود داشته باشه. کانتر، میز های مرمر صیقلی و سینک های سرامیکی صاف به طرز شگفت انگیزی با موارد دکوری ای که قبلا اشاره کردیم همخوانی پیدا می کنند.

استفاده از پترن رو فراموش نکنید

به گزارش شایانیوز، استفاده از پترن های مختلف در خونه یک راه بسیار آسون برای بالا بردن جذابیت بصری در فضاست. پس از تابلو های نقاشی جسورانه، الگو های پر زرق و برق مانند آرت دکور، طرح های هندسی و عوامل این چنینی هراس نداشته باشید.

طراحی به سبک گلم

آیا شما این سبک زیبا را برای طراحی و چیدمان خانه خود می پسندید؟ نظرات و پیشنهاداتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی