|

سبک مدرن در طراحی خانه چیست؟

با طراحی خونَت به سبک مدرن زیبایی و سادگی مهمون همیشگیتَن؛ اینجوری هزینه هات نصف میشه!

What is Modern Style Interior Design؟

اگه به دنبال یه طراحی ساده و در عین حال فوق العاده شیک میگردی با سبک مدرن میتونی زیبایی رو برای همیشه به خونت بیاری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- چیدمان و طراحی داخلی یک خونه می تونه نمایانگر شخصیت و ویژگی های فردی افرادی باشه که در اون زندگی می کنند به همین خاطر هم خیلی مهمه که شما طراحی داخلی ای رو برای خونه خودتون انتخاب کنید که می تونید با اون ارتباط برقرار کنید و بهتون حس خوب میده. یکی از محبوب ترین سبک های طراحی داخلی که این روز ها خیلی مورد استقبال افراد قرار میگیره سبک مدرن است. طراحی به سبک مدرن زیبا و مطمئن است و به همین خاطر هم گزینه ای ایده آل به حساب میاد که باعث میشه یکی از پر طرفدار ترین سبک های ممکن به شمار بره.

سبک مدرن در طراحی چیست؟

در طراحی داخلی به سبک مدرن هدف ایجاد فضاهایی کاربردی اما در عین حال دارای جذابیت بصری بالا می باشد. استفاده از خطوط صاف و در عین حال فرم های هندسی به در این سبک به وفور دیده می شوند. سبک مدرن در طراحی داخلی به طور غالب تداعی کننده سبک زندگی ای ساده و در عین حال شیک می باشد.

طراحی به سبک مدرن

تاریخچه سبک مدرن چیست؟

به گزارش شایانیوز، طراحی به سبک مدرن به دره مدرنیسم و قرن بیستم بر می گردد که تحولی در ادبیات، هنر و حتا شیوه نگرش افراد ایجاد شد و بیشتر از همه به کاربرد، سادگی، تفکر انتزاعی و البته شجاعت توجه می کند، شجاعت در طراحی و در متفاوت بودن.

ویژگی های سبک مدرن چیست؟

تا به همین لحظه هم ما بسیاری از ویژگی های اصلی این سبک طراحی را با شما به اشتراک گذاشته ایم اما حالا کمی جزئی تر یه ویژگی های این سبک پر طرفدار و دوست داشتنی می پردازیم.

طراحی به سبک مدرنطراحی به سبک مدرن

1.استفاده از خطوط ساده و بی آلایش

طراحی داخلی به سبک مدرن همان طور که پیش تر هم گفتیم باید تداعی کننده سادگی باشد و به همین خاطر هم استفاده از خطوط ساده و بی آلایش یکی از ویژگی های اصلی آن به شمار می رود چراکه در عین آراستگی توجه کمتری را جلب می کنند؛ باید در نظر داشته باشید که در این سبک پایبندی به اصل ساده نگه داشتن چیدمان مهم است.

2.استفاده از پالت رنگی خنثی

به طور معمول پالت رنگی ای که در فضای چنین طراحی ای استفاده می شود سفید، بژ و خاکستری است و هدف از انتخاب این رنگ ها نیز تاکید بر القای حس طبیعی بودن فضا و سادگی آن است. پالت رنگی سبک مدرن همیشه یا مونوکروماتیک است و یا رنگ های نودی که چشم را نوازش میدهند.

3.استفاده از نور و متریال طبیعی

یکی از بزرگ ترین اهداف طراحی مدرن ایجاد فضایی گسترده و دلباز است به همین منظور نور طبیعی می تواند تاثیر چشمگیری بر فضای خانه بگذارد. پس به نور های طبیعی و پنجره های بزرگ در خانه تان خوشامد بگویید. از طرف دیگر به کار بردن مواد طبیعی در خانه مانند لوازم چوبی، چرمی و حتا سنگی باعث جلوه بخشیدن به فضا می شوند.

طراحی به سبک مدرنطراحی به سبک مدرن

4.استفاده از فضای یک دست

با توجه به این که سادگی اصل مهم در طراحی مدرن به حساب می آید احتمالا می توانید حدس بزنید که فضای یک دست با دیوار های کمتر که باعث بزرگ تر شدن فضا و عدم ایجاد قسمت بندی فضای کلی می شود گزینه بهتری هستند. برای جدا کردن قسمت های مختلف می توانید از مبلمان یا لوازم جانبی مانند قفسه استفاده نمایید.

5.استفاده از آیتم های کاربردی

یکی دیگر از اصول بدیهی و ثابت قدم طراحی مدرن این است که حتا لوازم تزئینی نیز باید با هدف انتخاب شوند بنابراین هر آنچه که در نظر می گیرید باید دارای هدف باشد.

آیا شما این سبک زیبا را برای طراحی و چیدمان خانه خود می پسندید؟ نظرات و پیشنهاداتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی