|

اگه نمیدونی شام چی درست کنی کلیک کن

از الان تو فکر شامی ولی هیچی به ذهنت نمیرسه؟ اینم 7 تا غذای خوشمزه، جذاب و آسون

اگه دلتون میخواد یه شام جذاب و خوشمزه درست کنید این مطلب رو از دست ندید اینجا 7 تا غذای آسون که سه سوته درست میشه رو بهتون معرفی کردیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این که شام یا ناهار چی درست کنیم دغدغه خیلی از کسایی که مسئولیت درست کردن غذای خانواده باهاشونِ. البته ما لیست غذایی پر و پیمونی داریم که شامل غذاهای سنتی و فرنگی میشه اما گاهی اوقات واقعا ذهن یاری نمیکنه. از طرف دیگه گاهی اوقات غذاهایی که همیشه میخوریم تکراری میشه و دلمون یه غذای جدید میخواد.

پس اگه میخواین شام درست کنید اما نمی دونید چی بپزید با ما همراه باشید در ادامه لیستی از انواع غذاهایی که میتونید برای وعده شام تهیه کنید رو براتون میذاریم تا بپزید و در کنار خانواده و دوستان از خوردنش لذت ببرید.

1- چیکن استروگانف؛ ایشون از اقوام بیف استروگانف هستند

زادگاه استروگانف ها کشور روسیه است البته در حال حاضر به غذایی بین المللی تبدیل شده. این غذا علاوه بر اینکه آسونِ بسیار خوشمزه هم هست و برای ما ایرانی‌ها طعمی جدید داره. این غذا رو معمولا به تنهایی و به صورت خوراک سرو می‌کنند اما چیکن استروگانف با پاستا و برنج هم سرو میشه که بیشتر با سلیقه‌ ایرانی‌ها سازگاری داره. برای درست کردن چیکن استروگانف به فیله مرغ، قارچ، سیر، سیب زمینی، شیر، قرص استاک مرغ، آرد، خامه صبحانه، کره و تعدادی ادویه و چاشنی نیاز دارید. برای مشاهده روش پخت چیکن استروگانف به مقاله طرز تهیه چیکن استروگانف روسی مراجعه کنید.

X

2- لازانیای سیب زمینی؛ اگه ورق لازانیا نداری ایشون دریاب

لازانیا یکی از جذاب ترین غذاهای ایتالیایی است که از قدیم بین خانواده های ایرانی محبوب بوده. ایشون که اینجا درست کردنش رو بهتون یاد میدیم یه ورژن جدید از لازانیا هستند که اگه یه بار امتحانش کنید یه دل نه صد دل عاشقش میشید. مهم ترین ویژگی این غذا اینه که هیچ ماده عجیب و غریبی نداره که بگید ممکنه باعث بشه از طعمش خوشتون نیاد و یا تو ذوق بزنه برعکس مگه میشه یه غذایی بیس اصلیش گوشت و سیب زمینی باشه و نتیجه دلچسب نشه. برای درست کردن این غذای جذاب به گوشت چرخ کرده، سیب زمینی، پیاز، سیر، رب، پنیر پیتزا، گوجه فرنگی، جعفری و یه سری ادویه و چاشنی نیاز دارید. برای مشاهده روش پخت لازانیای سیب زمینی به مقاله طرز تهیه لازانیا سیب زمینی؛ یه خوشمزه دلبر که قراره آتیش به پا کنه هاااا مراجعه کنید.

لازانیا

3- پیتزا پپرونی؛ واسه اونایی که فکر میکنن درست پیتزا سخته

 پیتزا یکی از محبوب ترین غذاها در دنیاست که اولین بار در قرن دهم میلادی در ایتالیا به ثبت رسید. پیتزا نیاز تمام سلایق از گیاهخوار و نیمه ‌گیاهخوار گرفته تا شیفتگان غذاهای دریایی و گوشت‌خواران حرفه‌ای رو برآورده کرده. خیلیا فکر میکنن واسه خوردن پیتزا حتما باید برن رستوران و کلی هزینه کنند در حالی که درست کردن پیتزای خونگی اونقدرها هم سخت نیست فقط کافیه بتونید یه خمیر خوب به اضافه یه سس جذاب واسه روی خمیر درست کنید. به گزارش شایانیوز واسه درست کردن این جذابِ به آرد، مخمر، آب، شکر، ماست، پیاز، رب گوجه، پوره گوجه فرنگی، سیر، پنیر پیتزا، پپرونی و یه سری ادویه و چاشنی نیاز دارید. برای مشاهده روش پخت پیتزا پپرونی به مقاله (ویدئو) طرز تهیه پیتزا پپرونی مراجعه کنید.

P

4- استیک گل کلم؛ یه وعده جذاب و خوشمزه

احتمالا خیلیاتون این غذا رو نخوردید شاید اسمشُ هم نشنیده باشید اما اگه دوست دارید یه غذای جدید، سالم و متفاوت رو امتحان کنید این استیک جذابُ از دست ندید. برای درست کردن استیک گل کلم به گل کلم، پنیر فتا، سس مایونز، ماست یونانی، گشنیز، آبلیمو، نمک و فلفل نیاز دارید. برای مشاهده روش پخت استیک گل کلم به مقاله استیک گل کلم به سبک مکزیکی مراجعه کنید.

Steaks

5- پاستای فوری؛ واسه وقتایی که هم گشنه ای هم بی حوصله

یه موقع هایی هست که حوصله آشپزی ندارید اما اونقدر گشنتون که دلتون میخواد حتما یه غذای خوشمزه بخورید اینجور مواقع این پاستا به دادتون میرسه. برای درست کردنش به پاستا، سوسیس، قارچ، رب، آب جوش و تعدادی ادویه و چاشنی احتیاج دارید.  برای مشاهده روش پخت پاستای فوری به مقاله طرز تهیه پاستا فوری مراجعه کنید.

n

6- خوراک گوشت و سبزیجات؛ یه غذای خلاقانه و جذاب

درست کردن یک غذای سالم و خوشمزه فقط نیاز به کمی خلاقیت و البته سلیقه داره. خوراک گوشت و سبزیجات یکی از انواع غذاهای خوش طعم و مقوی ای که میتونید به لیست غذاهای روزانه تون اضافه کنید. برای درست کردن این غذای خوشمزه به سیب زمینی، هویج، گوشت، سیر، پیاز، جعفری، قرص استاک گوشت و یه سری ادویه و چاشنی نیاز دارید. برای مشاهده روش پخت خوراک گوشت و سبزیجات به مقاله با گوشت و سبزیجات یه غذایی بپز که خودتم باورت نشه مراجعه کنید.

Z

7- تاکوی مرغ؛ یه غذای سوووپر باحالِ مکزیکی

تاکو یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای مکزیکی است که بی نهایت محبوبه و مردم در سرتاسر دنیا ازش استقبال می کنند. در خود مکزیک برای درست کردن این غذا حتما و حتما خودشون خمیر نان و سس اون رو آماده می کنند چون معتقدند این خمیر و سس تاکو است که اون رو منحصر به فرد می کنه اما در باقی کشور ها مثل ما از نان های آماده و شرکتی استفاده میشه که بهش میگیم نان ترتیلا و با آرد ذرت درست میشه و همین طور سس تاکو. برای درست کردن این غذای جذاب به نان مخصوص تاکو، فیله مرغ، فلفل دلمه ای، پیاز، سیر، پیازچه، جعفری، قارچ، پنیر موزارلا و تعدادی ادویه و چاشنی احتیاج دارید. برای مشاهده روش پخت تاکو مرغ به مقاله طرز تهیه تاکو مرغ مراجعه کنید.

chicken

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها