|

طرز تهیه چیکن استروگانف روسی

چیکن استروگانف در کنار بیف استروگانف یکی از معروف‌ترین غذا‌های روسی است که در بین ایرانیان نیز از محبوبیت زیادی برخوردار هستند.

لینک کوتاه کپی شد

چیکن استروگانف یکی از غذا‌های خوشمزه و پرطرفدار در جهان است که اصالت آن متعلق به کشور روسیه می‌باشد. این غذا در کنار بیف استروگانف از معروف‌ترین غذا‌های روسی است که در بین ایرانیان نیز از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. این غذا علاوه بر اینکه آسان است بسیار خوشمزه هم هست و برای ما ایرانی‌ها طعمی جدید دارد. بسیاری از افراد، از جمله کسانی که گوشت قرمز نمی‌خورند، چیکن استروگانف را بیشتر از بیف استروگانف دوست دارند. 

معمولا این غذا را به تنهایی و به صورت خوراک سرو می‌کنند، اما چیکن استروگانف با پاستا و برنج هم سرو می‌شود که بیشتر با سلیقه‌ ایرانی‌ها سازگاری دارد. روس‌ها معمولاً استروگانف را با خامه ترش طبخ می‌کنند، اما امروزه خامه صبحانه را به جای خامه ترش که سبک‌تر است مورد استفاده قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید این غذای خوشمزه، لذیذ و آسان را با همه نکات و فوت و فن‌های آن یاد بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.

Beef-stroganoff-recipe

مواد اولیه لازم برای تهیه چیکن استروگانف برای 4 نفر

سینه یا فیله مرغ خرد شده 600 گرم

پیاز بزرگ 1 عدد

سیر 3 حبه

قارچ 400 گرم

سیب زمینی 300 گرم

شیر 300 میلی لیتر

قرص استاک مرغ 1 عدد

آرد سفید ۲ قاشق غذا خوری

خامه صبحانه ۷۰ گرم

کره 100 گرم

زردچوبه ۱ قاشق مربا خوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

نمک به میزان لازم

پاپریکا به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

c254cee1-a5f9-49bb-a5c3-f31f986f3855

طرز تهیه چیکن استروگانف

1- پیاز‌ها را به صورت خلالی خرد کنید و با ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع تفت دهید تا عسلی شوند سپس سیر رنده شده را به آن اضافه کنید مرغ ها را به شکل نواری برش بزنید به پیاز اضافه کنید با حرارت بالا تفت دهید تا آب نیندازد بعد نمک + فلفل سیاه + پاپریکا + زردچوبه را به آن اضافه کنید سپس 1 پیمانه آب + قرص استاک را هم به مواد اضافه کنید اجازه دهید مرغ با حرارت متوسط بپزد. احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که استاک چیست و چه نقشی در طعم و مزه مرغ دارد؟

استاک یا آب گوشت، مرغ، ماهی یا سبزیجات از حرارت دادن استخوان‌ها به همراه سبزیجات ساقه‌ای و تعداد محدودی ادویه تهیه می‌شوند. استاک در انواع سوپ ها، سس‌ها، خورشت‌ها و البته بسیاری از غذا‌های دیگر مورد استفاده قرار گرفته و تاثیر بسیاری در طعم و مزه غذا‌ها دارد می‌توانید استاک را خودتان در منزل تهیه کنید یا اینکه به صورت آماده از سوپر مارکت‌ها خریداری کنید. به این نکته توجه داشته باشید که در ترکیبات استاک نمک وجود دارد پس در صورتی که از آن استفاده می کنید آخر سر غذا را مزه کنید اگر نیاز بود نمک اضافه کنید. اگر دوست دارید خودتان استاک مرغ را در منزل تهیه کنید مقاله طرز تهیه استاک مرغ؛ فوت و فن های تهیه و نگهداری استاک را از دست ندهید در این مقاله همه نکات تهیه استاک مرغ و روش نگهداری آن را به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده ایم.

behtarin-pokht-gharch

2- در این فاصله که مرغ در حال آماده شده است در تابه ای دیگر قارچ های اسلایس شده را با 40 گرم کره و کمی روغن مایع تفت دهید در مرحله بعد باید سس بشامل را آماده کنید برای تهیه سس بشامل کره را ذوب کنید آرد را به آن اضافه کنید به مدت ۱ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود کم کم شیر داغ را به آن اضافه کنید حواستان باشد اگر شیر سرد باشد آرد گلوله می‌شود. سس باید به غلظت ماست برسد وقتی به این مرحله رسید شعله را خاموش کنید سپس خامه را اضافه کنید خامه نباید بجوشد، چون می‌برد بعد هم کمی فلفل سیاه به آن اضافه کنید. قارچ تفت خورده و سس را به گوشت اضافه کنید اجازه دهید ۵ دقیقه با حرارت ملایم ریز جوش بزند بعد شعله را خاموش کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه زرشک پلو با مرغ رستورانی

فوت و فن های پخت خورشت قورمه سبزی جا افتاده

3- سیب زمینی‌ها را به صورت خلالی نازک خرد کنید بعد آن را در آب سرد بریزید و به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید سپس آب آن را عوض کنید مجدد آب سرد روی آن بریزید و در یخچال قرار دهید ۲ تا ۳ بار این کار را تکرار کنید عوض کردن آب سیب زمینی باعث می‌شود نشاسته اضافه آن گرفته شود. سپس در یک قابلمه کوچک تا نیمه روغن بریزید و سیب زمینی‌ها را به اندازه‌ای که در روغن شناور باشد داخل قابلمه بریزید و در روغن داغ سرخ کنید بعد روی یک توری پهن کنید تا خنک شود به همین ترتیب تمام سیب زمینی‌ها را سرخ کنید سیب زمینی‌ها را روی هم روی توری قرار ندهید، چون خمیر می‌شوند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها