|

ترفندای خونگی واسه تمیز کردن شیرآلات؛ اینجوری ظرفشوییتُ مثل آینه برق بنداز

تمیزی شیرآلات و برق انداختنشون از پارامترهاییه که در زیبایی آشپرخونه تاثیر زیادی داره. اینجا ترفندای خونگی جذاب واسه این کار رو یاد میگیرین.

لینک کوتاه کپی شد
6

شایانیوز- آشپزخونه یکی از مهم ترین بخش های هر خونه ای به شمار میاد و همونطور که به ظاهر ظرف و ظروفایی که توش چیدین دقت میکنین باید به شیرآلاتش هم توجه داشته باشید که با برق انداختنشون یه آشپزخونه بی نقص و جذاب رو تجربه کنین.

در این باره خانومای خونه دار بسیاری با مشکل روبه رو میشن و خصوصا شیرآلاتی که دقیقا زیر آب چکان هستن هم بیشتر در معرض لکه گرفتن و درگیر شدن با آلودگیای مختلف خواهند بود. اینجا قراره ترفندای خونگی جذاب و خیلی سرعتی واسه رهایی از هر چی لک و کثیفی روی شیرآلاتتون هست یاد بگیرین. پس با ما همراه باشید.

kghsrgu

با سرکه دیگه غصه لکه های شیرآلات رو نخور!

یکی از راه هایی که میتونین شیرآلاتتون رو در مدت زمان کوتاهی از هر چی لکه است، بزدایید سرکه به حساب میاد. سرکه به طور کلی قدرت پاک کنندگی بالایی داره و در بسیاری از موارد میشه واسه رفع چربی و مواردی از این قبیل به کار گرفته شه. واسه اینکه معجزه سرکه رو درباره تمیزی شیرآلات ببینین، یکم سرکه رو روی شیرآلات اسپری کنید.

به مدت 5 الی 10 دقیقه صبر کنین تا هر چی جرم و کثیفیه جذب سرکه بشه. سپس با یه دستمال نرم و تمیز که خط و خش روی شیرآلات نیندازه، سرکه رو پاک کنین.

skdhgsgh.png0121564

با جوش شیرین به جنگ جرم ها برو!

یکی دیگه از مواد بسیار کاربردی در زمینه حذف جرم و لکه های مختلف از شیرآلات، جوش شیرینه که علاوه بر حذف تمام آلودگی ها، شیرآلات رو برق میندازه و آشپزخونتون عین یه الماس تو خونه میدرخشه. واسه این کار به اندازه 4/1 فنجون رو از جوش شیرین پر کرده و اون رو در ظرفی با 2 قاشق غذاخوری آب گرم خیلی خوب ترکیب کنین تا ماده ای خمیری شکل به دست بیاد. در صورتی که خمیر خیلی سفت شد از آب بیشتری کمک بگیرید و اگه خیلی آبکی شد یکم جوش شیرین اضافه کنین.

جوش-شیرین

سپس خمیر به دست آمده رو با استفاده از یه پارچه نرم یا اسفنجی که خط و خش ایجاد نکنه، روی شیرآلات بمالید. با مسواک نرم خمیر رو به نقاط خارج از دسترس شیر برسونین. با گذشت 5 الی 10 دقیقه میتونین با آب سرد شیرآلات رو بشورید و با پارچه نرمی شیر رو خشک و عین روز اولش کنید.

تمیزی-شیرآلات-600x400

از مایع ظرفشویی واسه رفع لکه شیرآلات غافل نشو!

شاید براتون جالب باشه بدونین که مایع ظرفشویی یکی از بهترین مواد برای پاک کردن شیرآلات به حساب میاد. واسه اینکه بتونین تمیزی حرفه ای با یه ترفند ساده خونگی رو دریابید، حتما این کار رو امتحان کنین. بدین منظور یکم مایع ظرفشویی رو تو آب حل کنید.

سپس با یه اسفنجی که باز هم تاکید می کنیم حتما نرم باشه تا زحمت بیشتر برای شما نتراشه، تمام قسمت های شیرآلات رو کف مالی کنید. بعد از این کار شیرآلات رو با آب بشورید تا وقتی که تمام مایع ظرفشویی از روی سطح اون پاک شه. فراموش نکنین حتما باید خشک کردن شیرها رو هم به موقع انجام بدین تا دوباره شیرآلات لک نشن.

gettyimages-157558568-612x612.jpg012

اگه می خواهید خونه تون عین دسته گل تمیز باشه و همه جا برق بزنه صفحه ترفندهای خونه داری مارو حتماً دنبال کنید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها