|

ترفندای خونگی واسه لکه بری کاغذدیواری؛ هر جور لکه ای رو با چند حرکت ساده محو کن!

لکه بری کاغذ دیواری یکی از معضلات خانومای خونه دار بعد از رفتن مهموناست. اینجا کلی ترفند جذاب و سرعتی واسه این موضوع یاد میگیرین.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا اینجا ترفندای جورواجور و جذابی رو برای لکه بری مبل یاد گرفتیم. اما از اونجایی که امروزه اغلب خونه ها با کاغذ دیواری نمای زیباتری به خونه هاشون دادن و دیگه کمتر خونه ای دیده میشه که دیوار گچی رو به حالِ خودش گذاشتن، بهتره چند روش جالب هم واسه رهایی از لکه های کاغذ دیواری یاد بگیریم.

یکی از مزایایی که کاغذ دیواری در مقایسه با دیوارهای دیگه داره اینه که میشه آلودگی ها و لکه های روی اون رو پاک کرد، ولی باید دقت داشت که از روش اصولی برای لکه بری کاغذ دیواری استفاده کرد تا فضای خونتون جذابیت ظاهریش رو از دست نده. واسه همین هم ما اینجا قصد داریم روش های مختلفی که برای رهایی از شر لکه های کاغذ دیواری وجود داره رو برای شما بیان کنیم:

lsefshf

با این ترفند بدون هیچ نگرانی کاغذ دیواری رو پر از مداد شمعی کن!

اگه فرزندانتون مدام مداد شمعی به دست دارن زیبایی خونتون رو با آسیب زدن به کاغذ دیواری از بین میبرن و تصور میکنین که هیچ راهی برای رهایی از این قضیه وجود نداره، بهتره خیالتون رو راحت کنیم و بگیم که هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداره و به راحتی میتونین از شر این لکه ها رهایی یابید.

32

برای این کار ابتدا با یه کاردک قسمت هایی از لکه رو که نرم تر هستن رو بردارید. بعد از اون یه دستمال کاغذی روی سطح مداد شمعی قرار بدین و اتو رو روی اون قسمت بگذارید. حواستون باشه که اتو باید روی کمترین درجه خودش تنطیم شده باشه. می بایست برای رفع کامل لکه یک دقیقه صبر کرده و اتو و دستمال رو به آرامی بردارین.

لکه-گیری-کاغذ-دیواری-www.ehowtodo.ir_

با این کار باقی مونده لکه هم به دستمال می چسبه و کاغذ دیواریتون عین روز اولش میشه. اگه میبینین که هنوز آثار اندکی روش باقیه و کاغذ دیواریتون هم قابل شست و شوئه، پس با یه ترکیب ساده از مایع ظرفشویی و آب به سادگی کاغذ دیواری رو بشویید.

how-to-clean-wallpaper-step-3

لکه میوه روی کاغذ دیواری رو به همین راحتی پاک کن!

یکی از بیشترین دغدغه هایی که موقع مهمون اومدن واسه خانومای خونه دار وجود داره، ریختن مایعات مختلف خصوصا آبمیوه های شیرین روی کاغذ دیواری و از بین بردن جذابیت ظاهری دیوار خونه است. شاید با شوینده ها مختلفی تابحال به جون لکه میوه و آبمیوه برجای مونده روی کاغذ دیواری روبه رو شید.

اما اینو بدونین که یکی از بهترین راه ها برای رهایی از این نوع لکه اینه که در همون لحظه که آبمیوه یا میوه روی کاغذ دیواری لکه انداخت، خیلی سریع با دستمال لطیفی آب اضافی اون رو بگیرید تا فضای بیشتری از کاغذ دیواری رو آلوده نکنه. سپس مقداری از شوینده های ملایم لباس رو با اسفنج روی سطح لکه بکشید. حواستون باشه که شوینده با آب خیلی رقیق بشه.

pjgwsregroi

با این ترفند به راحتی میتونین لکه آبمیوه یا میوه رو از روی کاغذ دیواری نابود کنید. در نهایت با یه دستمال و یکم آب، تمام شوینده های باقی مونده روی کاغذ دیواری رو پاک کنین.

kwstgsweurgiwu

لکه سرسخت خون رو با یه حرکت ساده از جا بِکن!

آیا میدونستین یکی از لکه هایی که خیلی سخت از روی کاغذ دیواری پاک میشه، لکه خونه؟ بنابراین حسابی حواستون رو جمع کنین تا پشه و اینجور حشرات رو روی کاغذ دیواری نکشید، چون لکه خون برجای مونده روی دیوار خیلی سرسخته.  این لکه باید با دقت بسیاری پاک شه تا آسیبی به کاغذ دیواری وارد نکنه.

lrewthgwrtgh

برای این کار اسفنج یا دستمال تمیزی رو به نوشابه آغشته کنین و به آرامی روی لکه به صورت دورانی بکشید تا کاغذ دیواری عین روز اولش تمیز بشه. در صورتی که لکه خون خیلی قدیمیه و به سختی پاک میشه اسفنج حاوی نوشابه رو روی لکه قرار بدین و تا چند دقیقه نگهش دارین تا قدرت واقعی نوشابه رو برای جداشدن رد لکه خون ببینید.

مضرات-و-عوارض-نوشابه.jpg01

srbkgjrgb

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها