|

اصول شیک پوشی

اگه رسمی پوش نیستی با استایل کژوال، خفن تیپ بزن؛ همه چی راجع به مانتو شلوارِ ستش

کژوال یعنی هر لباس و اکسسوری که حالت کلاسیک و رسمی نداشته باشه. البته نباید با لباس‌های اسپرت و ورزشی اشتباه بگیریدِش.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- در کنار تیپ و استایل رسمی که خیلی شیک و خانومانَس گاهی اوقات دلمون یه تیپ راحت، سبک و البته شیک میخواد. اینجور مواقع باید بریم سراغ استایل کژوال. برای کسایی که نمیدونن استایل کژوال چیه باید بگیم که این سبک از پوشش، لباس هایی رو در برمیگیره که حالت کلاسیک و رسمی نداشته باشن. استایل کژوال انواع مختلفی داره ولی ویژگی مشترک و مهمی که همه‌ کژوال‌ها باید داشته باشن اینِ که شما باهاش احساس راحتی داشته باشید.

پس کژوال یعنی هر لباس و اکسسوری که حالت کلاسیک و رسمی نداشته باشه. البته نباید با لباس‌های اسپرت و ورزشی اشتباه بگیریدِش. منظور از راحتی و سبکی تو این استایل این نیست که هر چه دستتون اومد بپوشید و بگید تیپ من کژوالِ. برای کژوال پوشیدن باید حتماً به مد و ترندهای روز هم توجه داشته باشید و طوری لباس بپوشید که شیک و آراسته به نظر برسید. یادتون باشه استایل کژوال به هیچ عنوان قابل استفاده در مهمانی‌های شب، مجالس عروسی یا قرارهای رسمی نیست اما در عوض برای دورهمی‌های دوستانه، مهمانی‌های ساده، کافه‌نشینی یا حتی طبیعت‌گردی مناسب است.

برای داشتن یه استایل کژوالِ جذاب و بی دردسر این اقلامُ حتما توی کمد لباستون داشته باشید:

شومیز

شومیز یکی از اصلی ترین آیتم های کمد خانم ها است که هم برای استایل رسمی هم غیر رسمی کاربرد داره. پس چه اهل پوشیدنش باشید چه نباشید باید حداقل یه دونه ازش توی کمدتون داشته باشید. شومیزها رو می‌تونید هم به همراه شلوار جین، هم شلوار پارچه‌ای و هم دامن ست کنید و ظاهر بسیار جذاب و شیکی برای خودتون بسازید. برای استایل کژوال خیابانی هم میتونید سراغ شومیز های مانتویی برید. ترکیب شومیز، دامن شلواری و صندل یه استایل کژوال خیلی شیک و جذاب بهتون میده که هم راحتِ هم شیک و رو مد.

شومیز

عکس از صفحه manto_vip_omde , riha_rezazadeh

اورال

اورال ها جزء لباس های هستند که چند سالیه پاشون به دنیای مد و فشن باز شده. این سرهمی های جذاب، هم خوشگل و شیکن هم خیلی خنک و راحت به علاوه انقدر تنوع دارن که اگه اهل پوشیدنش باشید می تونید برای هر مناسبت و موقعیتی یه اورال خوشگل داشته باشید. اورال برای استایل کژوال هم گزینه بسیار مناسبی است شما می تونید به سادگی مدل های اسپرت و راحتشُ با کتونی ست کنید، می تونید مدل های طرح دارش رو با صندل بپوشید تیپ هاوایی یا به قول خودمون تابستونی بزنید.

اورال

 اورال‌های جین یا کتان، ترکیبش با تیشرت یا پیراهن مردانه، یک انتخاب عالی برای استایل کژوال می باشد. اگه کمر لاغری دارید، از یک کمربند برای نمایان کردن کمرتون استفاده کنید. همچنین می‌تونید اورالتون با کت اوورسایز ست کنید و استایلی جذاب‌ برای خودتون بسازید.

مانتوی کتی

اگه به مانتوی کتی به عنوان یک آیتمی که فقط برای استایل مجلسی مناسبِ فکر می کنید سخت در اشتباهید با مانتوی کتی میشه یه استایل کژوال خیلی خوشگل و جذاب ساخت. ترکیب مانتوی کتی با شلوار جین و کتونی یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای استایل کژوال می باشد.

مانتو کتی

عکس از صفحه riha_rezazadeh , adaa__design

شلوار جین

شلوار جین اصلی‌ترین آیتم برای داشتن استایل کژوال است. شلوار جین انواع مختلفی داره که شامل جین راسته، اسکینی، بگی، مام استایل، مام فیت و بوت کات میشه که توی رنگ ها و طرح های مختلف توی بازار موجود هستند. شما میتونید براساس سلیقه و نوع اندامتون هر مدلی که دوست داریدُ بپوشید. برای داشتن استایل کژوال با شلوار جین اصلا نگران نباشید ترکیب شلوار جین با انواع شومیز، کت، به همراه کتونی، کفش های لژدار، صندل و کفش های تخت یه استایل کژوال جذاب بهتون میده.

مانتو کتی

عکس از صفحه papionclothesgallery

کتونی

کتونی یکی از مهم ترین آیتم‌های تیپ کژوال است. یک جفت کتونی راحت با رنگ خنثی و مدل ساده همون چیزیه که شما برای استایل کژوال بهش نیاز دارید که هم برای محل کار مناسب و راحتِ هم پیاده‌روی، هم اینکه به سادگی با آیتم‌های دیگه ست میشه.

مانتو

عکس از صفحه papionclothesgallery , neginikzad

مانتوهای جلو بسته گشاد یا جلو باز

مطمئنا میدونید که مانتوهای پر زرق و برق و تنگ و چسبان برای استایل کژوال مناسب نیستند چون مهم ترین آیتم کژوال یعنی راحتی و سبک بودن رو ندارن بنابراین مانتوهای جلو بسته گشاد یا جلو باز که حالت رسمی ندارن و آزاد هستند گزینه بسیار مناسبی برای این سبک از پوشش هستند.

مانتو جلو باز و جلو بسته

عکس از صفحه manto_vip_omde , faranak.mezon2

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

عکس از صفحه manto_vip_omde

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها