|

اصول شیک پوشی

بانو جون خوشتیپی فقط به مانتو نیستا؛ هفت نکته مهم واسه اینکه خوش استایل تر شی

خوشتیپی الزاما به این معنی نیست که یه کمد پر از لباس داشته باشید ممکنِ کسی کمتر از شما لباس داشته باشه اما از شما خوشتیپ تر باشه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- مطمئنا بارها براتون پیش اومده با افرادی مواجه شدید که از نظرتون خیلی خوشتتیپ بودن و از خودتون پرسیدید اینا چه کار میکنن که انقدر خوش استایلن لابُد در جواب گفتید حتما پول زیادی رو صرف خرید لباس میکنن. از تاثیر پول که نمیشه غافل شد اما خوشتیپ شدن الزاما نیازمند صرف هزینه خیلی زیاد نیست. در واقع علاوه بر هزینه لازمِ که اصولی رو هم رعایت کنید. 

خوشتیپی الزاما به این معنی نیست که شما یه کمد پر از لباس های جور واجور داشته باشید ممکنِ کسی خیلی کمتر از شما لباس داشته باشه اما از شما خیلی خوشتیپ تر باشه، حالا چرا اینجوریه؟ چون برای خوشتیپ شدن نکاتی وجود داره که در صورت رعایتشون با چند دست لباس هم میشه یه استایل چشمگیر ساخت. ما تو این مطلب میخوایم چنتا راه کار ساده بهتون یاد بدیم تا با به کار بردنشون یکی از خوشتیپ ترین ها بشید پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

انتخاب سایز درست؛ اولین گام خوشتیپی

اگر بخوایم از اصول خوشتیپی صحبت کنیم، باید بگیم که اولین گام برای خوشتیپ شدن اینِ که از هر لباسی سایز درستش رو انتخاب کنید. پس سراغ لباس های خیلی تنگ و جذب یا خیلی آزاد و سایزهای چند برابر خودتون نرید؛ مگر این که طرفدار استایل‌هایی باشید که این روزها با نام‌هایی مثل «تیپ لش» یا «تیپ بگی» رایج شده است.

مانتو

حتما مانتوی مشکی داشته باشید

همه خانم های خوشتیپ باید یه دست مانتوی مشکی توی کمدشون داشته باشن. مزیت اصلی مانتوهای مشکی اینِ که به راحتی با رنگ ها، پترن ها و نقش های مختلف هماهنگ میشن پس دردسر زیادی برای ست کردن نخواهید داشت. علاوه بر این، مانتوی مشکی در صورتی که بقیه آیتم ها یعنی کیف، کفش، شلوار و شال یا روسری متناسب باهاش انتخاب بشه خیلی راحت میتونه شما رو به خانمی خوشتیپ و خوش استایل تبدیل کنه.

مانتو مشکی

توی کمدتون یه شومیز مشکی یا سفید داشته باشید

به گزارش شایانیوز، شومیز یکی از اصلی ترین آیتم های کمد خانم ها است که هم برای استایل رسمی هم غیر رسمی کاربرد داره. از اون جایی که سفید و مشکی جزء رنگ هایی هستن که به راحتی با رنگ های دیگه ست میشن پس داشتن یه شومیز سفید یا مشکی ساده به شما کمک می کنه بی نهایت استایل های متنوع بسازید. 

وقتی صحبت از شومیز میشه؛ با مجموعه ای از انتخاب ها و ست های مختلف روبرو میشیم. از استایل کژوال تا رسمی با شومیز قابل اجرا است. همین امر باعث شده تا به یکی از لباس های ضروری خانم های خوشتیپ تبدیل بشه. شومیز برای مهمونی های خانوادگی یا دوستانه هم خیلی کاربردی و مناسبِ و میتونید اونُ با شلوار یا دامن ست کنید. در واقع شومیز به شما کمک میکنه که بدون دردسر یه استایل شیک داشته باشید. 

شومیز

عکس از صفحه shomix_style

کفش پاشنه بلند فراموش نشه

اگه میخواین یه استایل رسمی و شیک داشته باشید بدون شک یکی از بهترین انتخاب ها پوشیدن کفش های پاشنه بلنده. این کفش ها علاوه بر این که قدتون بلند تر نشون میدن باعث میشن پاهای شما کشیده تر به نظر برسه و فرم زیباتری داشته باشه. اسپرت پوش هم میتونن با کفش پاشنه بلند یه استایل جذاب برای خودشون بسازن.

کفش پاشنه بلند

کت با رنگ نود

 پوشیدن کت نود در صورتی که بقیه آیتم ها به درستی انتخاب شده باشه میتونه جلوه خاصی به ظاهرتون بده البته اگه اندام پُری دارید این رنگ براتون مناسب نیست چون شما رو چاق تر نشون میده. ممکن بپرسید که نود دقیقا چه رنگیه؟ در پاسخ به این سوال باید بگیم که نود شامل رنگ هاییست که پایه کرمی یا بژ دارن. پس نمیشه یک رنگ به خصوصُ به عنوان نود معرفی کرد. نود بازه وسیعی از رنگ ها رو شامل میشه که میتونه تنالیته گرم یا سرد داشته باشه. انتخاب رنگ نود انتخابی هوشمندانه است چرا که این رنگ قابلیت اینُ داره که با اکثر رنگ ها ست بشه.

کت نود

شلوار جین

شلوارهای جین همراهان همیشگی در تمام فصل ها هستند که میتونید اونا رو تو ست های مختلف با یه عالمه رنگ ترکیب کنید و یه استایل خوشگل و جذاب برای خودتون بسازید. چه رسمی پوش باشید چه اسپرت پوش چه اهل کفش پاشنه بلند باشید چه کتونی و صندل با این شلوارا بخشی از مسیر خوشتیپی رو طی کردید.

شلوار جین

از اکسسوری ها غافل نشید

اکسسوری همون لوازم جانبیه که شاید به‌ تنهایی کاربرد نداشته باشه اما وقتی در کنار لباس‌های اصلی قرار می‌گیره، جلوه‌ زیبایی بهشون می‌بخشه. در واقع اکسسوری ها هستن که به استایل شما روح میبخشن. بزارید نقش اکسسوری ها رو با یه مثال خیلی ساده توضیح بدم. تصور کنید یه آقایی کت و شلوار خیلی شیکی بپوشه اما کمربند نبنده، مطمئنا استایل جذابی نخواهد داشت. پس میشه این‌ طور نتیجه گرفت که اکسسوری، برخلاف معناش که «لوازم جانبی» است، در صنعت مد و فشن یه مهره‌ کلیدی به‌ شمار می‌یاد.

اکسسوری

 اکسسوری ها در صنعت مد به دو دسته‌ اکسسوری‌های پوشیدنی و اکسسوری‌های قابل حمل تقسیم بندی میشن. در زیر توضیح دادیم که هر کدام از انواع اکسسوری شامل چه مواردی است:

اکسسوری‌های قابل حمل

اکسسوری‌های قابل حمل شامل کیف پول و کیف‌های دستی، عینک آفتابی، بادبزن‌های دستی، چتر‌، کیف جیبی، کروات، جاکلیدی و آویزهای مختلف است.

اکسسوری‌های پوشیدنی

اکسسوری‌هایی که پوشیده میشن شامل دستمال سر، دستمال گردن، شال گردن، کت، کفش، کراوات، کلاه، کمربند و بند‌های شلوار، جوراب، دستکش، جواهرات، ساعت، دستبند، شال، روسری، جوراب و جوراب‌های ساق بلند است.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها