|

راهکارهای کنترل فشار خون

بهترین غذاها واسه کنترل فشار خون بالا ایناست که میگم؛ هفت غذای سالم و کنترل کننده

7Best Foods for High Blood Pressure

یک رژیم غذایی سالم برای کاهش فشار خون و حفظ سطوح مطلوب آن ضروری است و شما می توانید به کمک برخی از مواد خوراکی به حفظ سلامت خود کمک کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از شایع ترین و خطرناک ترین عوامل بیماری های قلبی، فشار خون بالا می باشد. به طور معمول داروهایِ کنترل کننده برای کاهش سطح فشار خون توسط پزشکان تجویز می شود اما در این میان برخی از عادت های سالم هستند که می توانند در روند بهبود این بیماری تاثیر گذار باشند، بنابراین کمی تغییر در سبک زندگی و پایبندی به یک رژیم غذایی سالم، همچنین ورزش کردن می تواند به سلامت شما و کاهش سطح فشا خونتان کمک نماید.

یک رژیم غذایی سالم برای کاهش فشار خون و حفظ سطوح مطلوب آن ضروری است، به علاوه تحقیقات نشان داده است که گنجاندن برخی مواد غذایی در رژیم غذایی، به ویژه آنهایی که دارای مواد مغذی خاصی مانند پتاسیم و منیزیم هستند، می تواند سطح فشار خون شما را کاهش دهد. به همین ترتیب ما تصمیم گرفته ایم که در ادامه چند مورد از بهترین مواد خوراکی ای را که برای افراد مبتلا به فشار خون بالا مناسب است با شما به اشتراک بگذاریم.

هفت خوراکی بی نظیر برای فشار خون بالا:

1.مرکبات

تحقیقات نشان داده است که مرکبات، از جمله گریپ فروت، پرتقال و لیمو، می توانند اثرات قدرتمندی در کاهش فشار خون داشته باشند. آنها مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی هستند که ممکن است با کاهش عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا به حفظ سلامت قلب شما کمک کند.

مرکبات

2.هویج

برای بسیاری از افراد هویج یکی از اعضای پایه ثابت رژیم غذاییشان می باشد اما اگر شما از این سبزی محشر به قدر کافی در رژیم غذاییتان استفاده نمی کنید، حتما در پی اصلاح آن باشید. هویج سرشار از ترکیبات فنلی مانند اسیدهای کلروژنیک، پی کوماریک و کافئیک است که به شل شدن رگ‌های خونی و کاهش التهاب کمک می‌کند، به این ترتیب می تواند به کاهش سطح فشار خون نیز کمک نماید. اگرچه هویج را می توان به صورت پخته یا خام میل کرد، اما خوردن آن به صورت خام ممکن است برای کاهش فشار خون مفیدتر باشد.

3.گوجه فرنگی و فرآورده های آن

گوجه فرنگی و فرآورده های گوجه فرنگی، سرشارِ از بسیاری مواد مغذی از جمله پتاسیم و رنگدانه کاروتنوئیدی لیکوپن هستند. لیکوپن به طور قابل توجهی با اثرات مفیدی بر سلامت قلب مرتبط است و خوردن غذاهای سرشار از این ماده مغذی، مانند محصولات گوجه فرنگی، می تواند به کاهش عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا کمک کند.

گوجه فرنگی

4.کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از سالم ترین و مغذی ترین و مفید ترین سبزیجات موجود بر کره ی زمین می باشد که به خاطر انواع اثرات سلامتی آن از جمله سلامت سیستم گردش خون شناخته می شود. اما از طرف دیگر بروکلی مملو از آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی است که می تواند با افزایش عملکرد عروق خونی و افزایش سطح اکسید نیتریک در بدن به کاهش فشار خون کمک کند.

5.دانه چیا و کتان

دانه چیا و دانه کتان از جمله مفید ترین مواد غذایی برای کاهش سطح فشار خون می باشند، این دانه های کوچک که به نوعی بمب های سلامتی هستند، سرشار از مواد مغذی ای می باشند که برای تنظیم فشار خون سالم ضروری هستند، مانند پتاسیم، منیزیم و فیبر.

دانه چیا و دانه کتان

6.اسفناج و چغندر

اسفناج و چغندر هر دو سرشار از نیترات می باشند که به آرامش رگ های خونی کمک می کند و درنتیجه می تواند به کاهش سطح فشار خون نیز کمک نماید. جدای از این چغندر یک سبزی فوق العاده سالم است که می تواند به بهبود سلامت کلی شما کمک نماید.

از طرف دیگر اسفناج علاوه بر نیترات سرشار از آنتی اکسیدان ها، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که آن را به گزینه ای عالی برای افراد مبتلا به فشار خون بالا تبدیل می کنند. جالب است بدانید که سوپ اسفناج سفتی شریان ها را کاهش می دهد و می تواند از این طریق نیز به کاهش فشار خون و بهبود سلامت قلب کمک کند.

7.کرفس

کرفس یکی از محبوب ترین سبزی ها به حساب می اید به ویژه در ایران. این سبزی خوش طعم و دلپذیر حاوی ترکیباتی به نام فتالید است که می تواند به شل شدن عروق خونی و کاهش سطح فشار خون بالا کمک نماید. مطالعات صورت گرفته نشان داده اند که در میان سبزیجات پخته شده معمول، کرفس پخته شده به طور قابل توجهی می تواند با کاهش فشار خون بالا مرتبط باشد.

کرفس

خلاصه:

اگر شما دچار فشار خون بالا هستید یا به دنبال حفظ سطح مناسب فشار خون خود می باشید، افزودن برخی از میوه ها و سبزیجاتی که در این لیست آمده است می تواند به شما کمک کند. شما می توانید حتا از برخی گیاهان دارویی برای کاهش فشار خون بالای خود استفاده نمایید. در حقیقت آنچه که بیشتر از همه اهمیت دارد سبک زندگی سالم و رژیم غذایی اصلاح شده است.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها