|

کاهش فشار خون بالا

مشکل فشار خون خودت رو اینجوری حل کن؛ هفت گیاه دارویی برای کاهش فشار خونِ بالا

7Herbs That May Help Lower High Blood Pressure

متاسفانه کشار خون بالا یکی از رایج ترین بیماری ها در سرتاسر جهان به حساب می آید اما خوشبختانه کنترل کردن و بهبود آن کار چندان دشواری نیست.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- متاسفانه بسیاری از افراد در سرتاسر جهان که غالبا هم بزرگسال می باشند با مشکل فشار خون بالا دست و پنجه نرم می کنند. متخصصان و پزشکان بر این باورند که بهتر است تا شما این بیماری را با تغییر در شیوه ی زندگی و بعد هم مصرف داروها درمان کنید.

یکی از راهکارهایی که می تواند به کاهش فشار خون بالا کند مصرف گیاهانی است که خواص دارویی دارند و مصرف آن ها نیز بسیار راحت می باشد. اما قبل از هر چیز باید در نظر داشته باشید که در حال حاضر مصرف هیچ گیاه دارویی ای به طور منظم توسط متخصصان فشار خون توصیه نمی شود، چراکه آن ها می توانند در مقادیر زیاد منجر به بروز عوارض جانبی شوند؛ اما به معنای این نیست که نمی توانید از خواص بی نظیر این گیاهان برای تسکین و بهبود بیماری خود استفاده کنید. در ادامه ما به شما چند نمونه از بهترین گیاهان دارویی را معرفی می کنیم که می تواند به کاهش سطح فشار خون بالای شما کمک کنند.

کاهش فشار خون بالا

هفت گیاه مناسب برای کاهش فشار خون بالا:

1.ریحان

ریحان یک گیاه فوق العاده خوشمزه است که در انواع غذاها هم به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از بی شمار مزیت های این گیاه این است که می تواند به کاهش فشار خون بالای شما کمک کند. در حقیقت ریحان حاوی ماده ای به نام اوژنول است که می تواند از گرفتگی رگ ها که ممکن است منجر به بروز فشار خون بالا شود جلوگیری نماید. افزودن ریحان تازه به رژیم غذایی یا مصرف کردن آن به عنوان یکی از انواع سبزی های خوردن مطمئنا ضرری نخواهد داشت.

2.دارچین

دارچین یکی از خوشمزه ترین و خوش عطر ترین ادویجات ممکن است که می توان به راحتی و با کمال میل آن را به رژیم غذایی خود اضافه کرد. براساس مطالعات صورت گرفته به نظر می رسد که دارچین می تواند در کاهش فشار خون بالا موثر عمل کند.

 نکته ی بسیار جالب توجه در رابطه با دارچین این است که شما می توانید آن را از روش های مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید؛ شما می توانید کمی پودر آن را داخل خورشت ها و یا انواع سوپ های خود بریزید، می توانید کمی از آن را به چایی و یا حتا قهوه ی خود اضافه کنید، می توانید آن را بر روی غلات صبحانه خود بریزید؛ خلاصه ی کلام این که هیچ محدودیت یا دستور العمل خاصی برای مصرف دارچین وجود ندارد.

کاهش فشار خون بالا

3.زنجبیل

زنجبیل یکی از معجزه آسا ترین گیاهان و ادویه های موجود روی کره ی زمین می باشد. برای قرن هاست که مردم از زنجبیل برای بهبود سلامت قلب استفاده می کنند چراکه می تواند باعث بهبود گردش خون، سطح کلسترول و فشار خون بشود. از طرفی دیگر مطالعات متعدد نیز نشان داده اند که زنجبیل می تواند به عنوان دارویی طبیعی برای بهبود فشار خون بالا مورد استفاده قرار گیرد.

4.هل

مطالعات صورت گرفته نشان داده است که مصرف 1.5 گرم پودر هل دو بار در روز می تواند در کمتر از دو هفته به طرز قابل توجهی منجر به کاهش فشار خون بالا شود. کدام ایرانی است که تا کنون چای هل ننوشیده باشد و از آن لذت نبرده باشد؛ با این حال اگر دوست ندارید که آن را به چای خود اضافه کنید می توانید پودر آن را به روی ماست و خیار یا سالاد خود بپاشید و یا اینکه از آن به عنوان یکی از ادویه های غذاهایتان استفاده کنید.

کاهش فشار خون بالا

5.سیر

سیر سرشار از ترکیبات مفید برای سلامتی قلب می باشد، به طور خاص سیر حاوی ترکیبات گوگردی مانند آلیسین است که می تواند به افزایش جریان خون و شل شدن عروق خونی کمک کند که نهایتا تمامی این عوامل منجر به کاهش فشار خون می شوند. مطالعات انجام شده نشان می دهد که سیر می تواند تاثیری مشابه داروهای فشار خون بالا داشته باشد.

6.جعفری

جعفری حاوی ترکیبات مختلفی مانند ویتامین C و کاروتنوئید های رژیمی است که می توانند منجر به کاهش فشار خون شوند. چندین مطالعه صورت گرفته نشان داده اند که آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی می توانند منجر به کاهش سطح فشار خون و کلسترول بد شوند.

کاهش فشار خون بالا

7.آویشن

آویشن یک گیاه معطر است که دارای ترکیبات سالم متعددی می باشد، یکی از ترکیبات سالم و مهم موجود در آویشن اسید رزمارینیک است که فواید بسیاری مانند کاهش التهاب، کاهش سطح قند خون و همچنین افزایش جریان خون دارد به علاوه به نظر می رسد که می تواند به کاهش سطح فشار خون نیز کمک کند. البته باید اشاره کنیم که متاسفانه تحقیقات صورت گرفته در رابطه با خواص این گیاه فوق العاده با کاهش فشار خون کافی نمی باشد و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است؛ اما آنچه که بدیهی است خواص بی نظیر آویشن است که حتا اگر نتواند منجر به کاهش فشار خون شود فواید سلامتی بی شمار دیگری به همراه خواهد داشت، در نتیجه امتحان کردن آن ضرری ندارد.

خلاصه:

خوشبختانه یا متاسفانه باید بگوییم که فشار خون بالا شایع ترین و قابل پیش بینی ترین عامل خطر بیماری های قلبی است که در میان بزرگسالان نیز نسبتا رایج است. بهترین راه برای کنترل فشار خون بالا، رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و اصلاح سبک زندگی می باشد. شما می توانید با اضافه کردن برخی از این گیاه های دارویی ذکر شده در بالا به رژیم غذایی روزانه خود به کاهش فشار خونتان کمک نمایید.

کاهش فشار خون بالا

به خاطر داشته باشید که برخی از مواقع گیاهان و ادویه ها ممکن است با داروهای رایج رقیق کننده ی خون تداخل داشته باشند در نتیجه اگر از داروی خاصی استفاده می کنید حتما با پزشک خود مشورت نمایید. حتا اگر از داروی خاصی هم استفاده نمی کنند در صورت احساس ناراحتی و بروز هر گونه عارضه ی نا به جایی سریعا مصرف گیاهان دارویی را متوقف کنید و به پزشک مراجعه نمایید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها