|

فواید سلامتی گریپ فروت

چرا گریپ فروت مهم است؟ هفت مزیت باور نکردنی اما ثابت شده ی گریپ فروت برای سلامتی

Science-Based Benefits of Grapefruit

گریپ فروت یکی از خوشمزه ترین مرکباتی است که شما می توانید میل کنید، اما آیا می دانستید که همچنین یکی از سالم ترین مرکبات موجود نیز می باشد؟!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- گریپ فروت یکی از خوشمزه ترین مرکباتی است که شما می توانید بخورید، این میوه به خاطر طعم شیرین و در عین حال ترشی که دارد در سرتاسر دنیا معروف شده است اما آنچه که گریپ فروت را به یک میوه ی خاص تبدیل می کند لزوما طعم ترکیبی آن نیست بلکه این میوه ی خوش عطر و خوش طعم سرشار از آنتی اکسیدان ها، فیبر و مواد مغذی است که برای سلامتی انسان خیلی مهم هستند و همین مواد نیز گریپ فروت را به یکی از سالم ترین مرکباتی که شما می توانید در ظرف میوه ی خود بگذارید تبدیل می کنند.

در ادامه ما به شما چند مورد از فواید سلامتی گریپ فروت را معرفی می کنیم که توسط علم و تحقیقات علمی ثابت شده اند.

Science-Based Benefits of Grapefruit

هفت مزیت دور از انتظار گریپ فروت:

1.کم کالری اما سرشار از مواد مغذی

گریپ فروت یک میوه ی عالی برای گنجاندن در رژیم غذایی روزانه می باشد چراکه در عین کم کالری بودن سرشار از مواد مغذی می باشد. در ادامه به برخی از مواد مغذی موجود در نیمی از گریپ فروت متوسط اشاره می کنیم:

  • کالری: 52
  • کربوهیدرات: 13 گرم
  • پروتئین: 1 گرم
  • فیبر: 2 گرم
  • ویتامین C: شصت و چهار درصد از رژیم غذایی توصیه شده
  • ویتامین A: بیست و هشت درصد از رژیم غذایی توصیه شده
  • تیامین: 4 درصد از رژیم غذایی توصیه شده
  • فولات: 4 درصد از رژیم غذایی توصیه شده
  • منیزیم: 3 درصد از رژیم غذایی توصیه شده

علاوه بر این ها گریپ فروت، مقدار مناسبی از فیبر و مقدار قابل توجهی از برخی ترکیبات گیاهی آنتی اکسیدانی قوی را نیز شامل می شود.

2.تقویت سیستم ایمنی

با توجه به تحقیقاتی که صورت گرفته است به نظر می رسد که خوردن منظم گریپ فروت می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک نماید.گریپ فروت به دلیل محتوای بالای ویتامین C که دارد از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد، زیرا همان طور که می دانید ویتامین C دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از سلول های شما در برابر باکتری ها و ویروس های خطرناک محافظت می کند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده‌اند که ویتامین C برای کمک به بهبود سریع‌تر افراد سرماخورده نیز موثر می باشد.

بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگر موجود در گریپ فروت نیز برای ایمنی مفید هستند، از جمله ویتامین A. این ویتامین می تواند به کاهش التهاب و مبارزه با برخی از انواع بیماری های عفونی کمک نماید. همچنین ویتامین B، روی و مس موجود در این میوه نیز به تقویت و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کنند.

3.کمک به کاهش وزن

اگر به دنبال کاهش وزن و لاغری هستید، گریپ فروت از جمله میوه هایی است که هر طور شده باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید. گریپ فروت شامل خواص متعددی است که در کاهش وزن موثر هستند؛ برای مثال فیبر موجود در گریپ فروت با افزایش احساس سیری به کاهش کالری دریافتی و درنتیجه کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر این، گریپ فروت حاوی کالری کم اما آب فراوان می باشد که یکی دیگر از ویژگی های شناخته شده برای کمک به کاهش وزن است. به این ترتیب خوردن گریپ فروت قبل از غذا می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. فیبر و محتوای آب آن می تواند سیری را تقویت کند و کالری دریافتی شما را کاهش دهد.

Health-Benefits-of-Grapefruit

4.کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه

افرادی که درد سنگ کلیه را تجربه کرده اند، مطمئنا حاضرند تا هر کاری که لازم است را انجام دهند اما دوباره به آن مبتلا نشوند. و اما خبر خوب اینجاست که مصرف گریپ فروت می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه را که ناشی از تجمع مواد زائد در کلیه ها است، کاهش دهد. علت آن نیز اسید سیتریک موجود در گریپ فروت می باشد.

5.محافظت از پوست

همان طور که قبل تر هم اشاره کردیم، گریپ فروت حاوی ویتامین C می باشد که از پوست در برابر آسیب های ناشی از نور خورشید، پیری و التهاب محافظت می کند. مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف ویتامین C از طریق غذاهایی مانند گریپ فروت می تواند به افزایش رنگدانه و کاهش تغییر رنگ و علائم پیری کمک کند. در حقیقت ویتامین C به بدن کمک می کند تا کلاژن بیشتری تولید کند و همان طور که می دانید حضور کلاژن برای سلامت و زیبایی پوست مهم است. گریپ فروت همچنین حاوی اسید سیتریک، اسید مالیک و اسید تارتاریک است که همگی آن ها به دلیل خواصی که دراند اغلب در محصولات مراقبتی مرود استفاده قرار می گیرند، از جمله، بهبود بافت و قابلیت ارتجاعی پوست.

6.بهبود سلامت قلب

این طور که به نظر می رسد مصرف منظم گریپ فروت با کاهش عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون بالا و کلسترول، سلامت قلب را بهبود می بخشد. این اثرات احتمالاً به دلیل مواد مغذی مهمی است که گریپ فروت حاوی آن ها می باشد و در حفظ عملکرد صحیح قلب نقش دارند. اول اینکه گریپ فروت دارای پتاسیم نسبتاً بالایی است؛ نصف گریپ فروت حدودا 5 درصد از نیاز روزانه ی شما به پتاسیوم را تامین می کند، و پتاسیوم نیز از بسیاری جهات به سلامت قلب کمک می کند. برای مثال مصرف کافی پتاسیم با کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا همراه است.

دوم اینکه، فیبر موجود در گریپ فروت نیز ممکن است سلامت قلب را تقویت کند، زیرا مصرف بالای فیبر با کاهش فشار خون و سطح کلسترول مرتبط است. در نتیجه گریپ فروت حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان هایی است که با تنظیم فشار خون و سطح کلسترول به محافظت از قلب کمک می کند.

7.آبرسان قوی

گریپ فروت حاوی سطح بالایی از آب می باشد در حقیقت بیشتر وزن این میوه را آب تشکیل داده است به همین خاطر نیز یک میوه ی ایده آل برای هیدراته نگه داشتن بدن می باشد. همان طور که می دانید نوشیدن آب زیاد بهترین راه برای هیدراته ماندن است، با این حال خوردن غذاهای غنی از آب نیز می تواند کمک کننده باشد.

grapefruits-vitamine

گریپ فروت برای همه مناسب نیست:

دو دلیل عمده وجود دارد که نشان می دهد خوردن این میوه آن هم به مقدار زیاد برای همه ی افراد مناسب نیستبه این ترتیب که:

  • ممکن است برای برخی افراد منجر به تداخل دارویی شود، زیرا حاوی موادی است که سیتروکروم P450 را مهار می کند، آنزیمی که بدن شما برای متابولیسم برخی داروها به آن نیاز دارد.
  • از آنجایی که گریپ فروت دارای سطح بالایی از اسید سیتریک می باشد می تواند منجر به فرسایش مینای دندان شود؛ پس اگر دندان های حساسی دارید بهتر است که در مصرف این میوه ملاحظه کنید.

خلاصه:

گریپ فروت یکی از سالم ترین میوه های روی کره زمین است که سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های مهم می باشد. به طور کلی، گریپ فروت هم خوشمزه است و هم فواید سلامتی بسیاری را به همراه دارد همچنین اضافه کردن آن به رژیم غذایی بسیار آسان می باشد.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها