|

اصول شیک پوشی

واسه عید خوشگل تر شو؛ سال 1401 این مانتو ها مده؛ بدوووو که از خوشتیپا جا نمونی

مانتو

اگه قصد دارید یه مانتوی بنفش برای عید 1401 بخرید احتمالا اولین سوالی که به ذهنتون میرسه اینِ که کدوم شال یا روسری بیشتر بهش میاد؟

لینک کوتاه کپی شد
16

سال 1400 با همه خوبی ها و بدی هاش رو به پایانِ و کم کم باید خودمون آماده خوش آمدگویی به سال جدید یعنی 1401 کنیم. کلا اسفند برای ایرانی ها همیشه یادآور جنب و جوش و خریدهای عیدانه برای آمادگی سال نو و تدارک نوروز است. همون طور که می دونید خرید لباس هم جزء جدایی ناپذیر خرید عیدِ، یجورایی میشه گفت که عید نوروز بدون خرید لباس خیلی معنا نداره. حالا شاید این روزا به خاطر مشکلات اقتصادی دیگه نتونیم سر تا پامونُ نو کنیم اما معمولا سعی میکنیم یکی دو تا آیتم بخریم. 

به گزارش «شایانیوز»، اگه اهل خرید لباس برای نوروز باشید میدونید که یه سریا که براشون مهمِ طبق مد لباس بپوشن الان دارن سرچ میکنن که امسال چه رنگی مدِ که براساس اون رنگ، مانتو، شلوار، کیف، کفش، شال یا روسریشونُ بخرن؛ بعضیا هم که خیلی در قید و بند مد نیستن توی پاساژها دنبال رنگ و مدلِ مورد علاقه شون هستن؛ این وسط یه سریا هم هستن که دنبال رنگ و مدلی میگردن که بتونن همه جا بپوشن. 

همون طور که میدونید پوشش خانم های ایران در بیرون از منزل شامل مانتو، شلوار، کیف، کفش، شال یا روسری است اما مانتو مهم ترین بخش این فرآیندِ و بقیه آیتم ها باید متناسب با اون انتخاب بشه. به همین دلیل هم هر سال این موقع طراحان لباس جدید ترین مانتوهایی رو که برای عید طراحی کرده اند روانه بازار می کنند. اگه این روزها سری به پاساژ ها زده باشید حتما مانتوهای جدیدُ دیدید. اگر هم هنوز فرصت نکردید که مدل های جدیدُ ببینید این مطلب از دست ندید چون ما بهتون میگیم که امسال چه مانتوی مد شده؛ تازه علاوه بر این بهتون میگیم که بقیه آیتم ها رو چجوری انتخاب کنید تا حسابی برای عید خوشگل و خوش تیپ شید.

IMG_20220222_135832

عید امسال با رنگ سال خوش تیپ تر از همیشه شو

امسال رنگ بنفش به عنوان رنگ سال انتخاب شده بنابراین اگر طیف وسیعی از این رنگُ در بوتیک ها دیدید خیلی تعجب نکنید. اگه قصد دارید یه مانتوی بنفش بخرید احتمالا اولین سوالی که به ذهنتون میرسه اینِ که کدوم شال یا روسری بیشتر به مانتو این رنگی میاد؟ ساده یا طرح دار؟ رنگ روشن یا تیره؟ تازه در مورد کیف و کفش و شلوار هم سوالات این چنینی مطرح میشه. اگه هیچ جوابی برای این سوالات ندارید خیلی عجیب نیست چون پوشیدن رنگ های این چنینی خیلی بین خانم های ایران مرسوم نبوده. اما نگران نباشید ما بهتون کمک میکنیم تا یه ست جذاب و شیک با مانتوی بنفش برای خودتون بسازید.

اگه یه مانتوی بنفش خریدید باید بهتون بگم که انتخاب هوشمندانه ای داشتید. چون این رنگ با طیف وسیعی از رنگ ها ست میشه پس دستتون برای انتخاب سایر آیتم ها بازِ. به طور کلی رنگ های مشکی، سفید، طوسی، زرد کهربایی، آبی، صورتی و کرم در کنار بنفش هارمونی جذابی رو ایجاد میکنه. حالا بیاین تا چنتا ست جذاب با مانتوی بنفش ببینید تا ایده بگیرید.

IMG_20220222_150343

استایل های رسمی و غیر رسمی با مانتوهای کتی

مانتوهای کتی جزء مانتوهای پرطرفدار بین خانم هایی ایرانی هستند که انصافا خیلی کار راه اندازن. این مانتوها از اون جایی که ساده هستند هیچ وقت نباید نگران این باشید که از مد می افتند. خیلیا وقتی حرف از مانتوی کتی میشه، فقط استایل رسمی به ذهنشون میرسه اما این مانتوها انقدر تنوع دارن که هر سبکِ استایلی رو پوشش میدن. در واقع این مانتوها به شما اجازه میدن برند شخصی‌ خودتونُ داشته باشید. برای مثال، با انتخاب مانتویی رسمی و برش دار میتونید تیپی رسمی و جدی داشته باشید. اگر به سراغ اورسایزها برید و مانتوهای این سبکی را با شلوارهای جین مثلا جین‌های مام‌استایل هماهنگ کنید، استایلی کاملا غیررسمی و اسپورت خواهید داشت. خلاصه که تنوع در این نوع از لباس ها خیلی زیادِ.

اگه میخواین یه تیپ رسمی بزنید بهترِ مانتوی کتی رو با شلوار بوت کات یا پارچه ای راسته ست کنید. برای تکمیل این استایل از کفش پاشنه بلند و کیف های چرمی با رنگ هایی مثل مشکی، قهوه ای، طوسی و... استفاده کنید. شلوار بوت کات به شلوارهای راسته ای گفته میشه که از قسمت زانو به پایین کمی گشاد میشن. در حقیقت شلوار بوت کات همون شلوار دمپا گشاد خودمونِ که انواع مختلفی داره.

اسپورت پوش ها میتونن مانتوهای کتی رو با شلوار جین اسکینی بپوشن و مطمئن باشن که حسابی خوش تیپ و خوش پوش شدن. برای داشتن یه استایل اسپرت بی نظیر با مانتوی کتی میتونید اونُ با کتونی، شال و کیف های کج یک طرفه بپوشید. اگر از طرفداران استایل کژوال هستید و راحتی را ترجیح میدید، مانتوی کتی را با شلوار مام استایل امتحان کنید. این ترکیب هم استایل بسیار جذاب و خاصی به شما میده هم بسیار راحت و آزادِ. مانتو کتی و شلوار مام استایل با شومیز یا تی‌شرت و یک جفت کتانی، بسیار جذاب و خواستنی است.

IMG_20220222_153443

مانتوی سنتی؛ پوششی منفاوت و زیبا برای همه سنین

استایل های سنتی همیشه و همه جا مورد پسند خانم ها بوده انتخاب این استایل، ارتباطی با سن و سال ندارد و به راحتی می توانید در هر سن و سالی که هستید از این سبک پوشش استفاده کنید. این مانتو ها بر اساس المان هایی که از لباس محلی گرفته شده دوخته می شوند. امروزه با ترکیب دیزاین های سنتی و استایل های امروزی، ست های جذاب و زیبایی می توانید داشته باشید که مناسب برای مهمانی ها و دورهمی های نوروزی خواهد بود.

از اون جایی که در استایل های سنتی بیشترین رنگ ها به کار رفته می شود، لذا سعی کنید اگر مانتو را با پارچه شلوغ و سنتی انتخاب می کنید، شال و بقیه آیتم ها رو را تک رنگ و ساده انتخاب کنید تا ظاهری زیباتر داشته باشید.

IMG_20220222_155745

مانتوهای عروسکی؛ گزینه ای مناسب برای لاغر اندام ها

مانتوهای عروسکی که به عنوان مانتو فانتزی نیز شناخته می شوند، جزء مانتوهایی هستند که این روزها حسابی طرفدار پیدا کرده اند. مانتوهای عروسکی بیشتر کوتاه هستند و دارای پف و چین زیاد. جنس این مانتوها اغلب الیاف طبیعی، لینن، کرپ حریر، داکرون است و در طرح ها و رنگ های شاد و جذاب آبی، زرد، سبز، نارنجی و سفید می باشد. این نوع مانتو ها برای افراد لاغر اندام مناسب می باشند. اگر می خواهید که مانتوهای عروسکی بخرید اون هایی رو انتخاب کنید که پارچه هاشون کمی آهار دارن و دارای ایستایی مناسبی می باشند. از آن جایی که این مانتوها هم اغلب شلوغ هستند بهترِ بقیه آیتم ها رو ساده انتخاب کنید.

عکس ها از صفحات shikposh_021 , mantolux , manto_mehriya , shikopicmantoo , mantoo_2022 ,  mantolux , milan_styl30 ,  massigoll.gallery , street_stylew , mezon_luxuryposh , soheilazohdii , dermond.collection , iva_plus , chitra.mezon , manto_sara_online , mezon.flamingo1 , flyfashion.ir

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها