|

کف قابلمه و ماهیتابه شده سیاه رنگ ذغال؟ ترفند داره راحت / اینجوری ترتیبشونو بده

تمیز کردن قابلمه سوخته

احتمالا تو خونه شما هم پیدا میشه قابلمه و یا ماهیتابه ای که سوخته شده هستش و نمیدونید چطور تمیزش کنید که در این مطلب به راحتی یاد میگیرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزخونه یه جورایی کاربری خدماتی برای خونه داره چرا که اصلا ساخته شده تا درش یکسری آیتمای اینچنین ارائه بشه. مثلا شما تو آشپزخونه ماشین ظرفشویی دارید، ماشین لباسشویی دارید، سینک ظرفشویی دارید گاز و یخچال و یه عالمه پختنی و انواع شستنی ها و … که همه و همه در آشپزخونه انجام میشه. پس تو این محیط خیلی وسایل ممکنه خراب بشه و یا اینکه به تمیز کاری فراوونی نیازمنده. یکی از وسایلی که هم خراب مبشه و هم به تمیز کاری فراوونی نیاز داره قابلمه و ماهیتابه هایی هستند که به طور روزمره مورد استفاده می باشند.

حالا چجوری خراب میشه؟ احتمالا تو خونه شما هم پیدا میشه قابلمه و یا ماهیتابه ای که کفش سوخته و حالش بده! آخه قابلمه و ماهیتابه ها این مدلین که اولش مثل یه عروس جذاب وارد میشن و حسابی بهشون توجه میشه اما بعد از مدتی از اونجایی که دیگه خیلی استفاده میشن و تهشون سیاهی میگیره و داخلشون هم حالتی سوخته و زوار در رفته میشه! گناه دارن دیگه! اگر شما هم درگیر تمیز کردن این قابلمه و یا ماهیتابه خود هستید و نمیدونید چجوری حالش رو خوب کنید، پس حتما با این مطلب همراه باشید تا بهتون بگه چجوری یه سر و سامون درست به این آیتم مهم آشپزخونتون بدین.

تمیز کردن قابلمه سوخته

از سرکه و جوش شیرین استفاده کنید

سرکه و جوش شیرین واقعا برای تمیز کردن خیلی موارد معجزه گر هستند. در اینجا برای استفاده درست باید سرکه و آب رو به میزان مساوی با هم ریخته و لایه ای نازک درون قابلمه و یا ماهیتابه خود ریخته. بر روی گاز گذاشته و سرکه رقیق رو اجازه بدین کمی تا قسمتی بجوشه. بعد از گذشت یک دقیقه گرم شدن سرکه رو حرارت اون رو در سینک ظرفشویی خالی کنید. شاید بگین پس جوش شیرین چیشد که باید بگیم کار شما تموم نشده و در این مرحله باید یک قاشق جوش شیرین کف ماهیتابه یا قابلمه خود بریزیر و بعد با اسکاج کفش بکشید تا هر لکه‌ سوختگی که هستش پاک بشه و در نهایت هم قابلمه رو به خوبی با آب بشویید و تمام. جوش شیرین، پاک کننده بوده و به پاک کردن لکه‌ ها کمک میکنه.

تمیز کردن قابلمه سوخته

تمیز کردن قابلمه سوخته فقط با نمک!

از دیگر پاک کننده های قوی و درست حسابی نمک هستش، نمک منظور نمک خوراکیه نه جوهر نمک! نمک میتونه برای پاک کردن سوختگی های قابلمه و همچنین از بین بردن چربی ها به شدت مناسب باشه. اینجوری که میتونید نمک رو با مایع ظرفشویی که تو همه خونه ها هست و البته آب گرم مخلوط کنید و یا اینکه با یک تیکه لیموی از وسط بریده شده و آبدار کف قابلمه بمالید و تا لکه هی سوخته به راحتی از بین برن. 

تمیز کردن قابلمه سوخته

کرم تارتار هم کمک کننده خوبی برای رفع سوختگی قابلمه هستش

شاید ندونید کرم تارتار چیه ک خب باید بگیم میشه ازش به جای جوش شیرین استفاده کرد. طریقه مصرفش در این موضوع این مدلیه که یک قاشق غذاخوری از اون رو با یک فنجون آب مخلوط کنید و سپس روی حرارت بگذارید تا کامل بجوشه. بعد اجازه بدید تا مایع خنک بشه و کف قابلمه رو باهاش تمیز کنید تا قابلمه یا ماهیتابه شما مثل قبلش بشه و حسابی درخشندگیش برگرده.

تمیز کردن قابلمه سوخته

شنیدین میگن نوشابه اسیدیه؟ باهاش قابلمه سوخته تمیز کنید

خب احتمالا فقط شنیدین که میشه همچین کاری کرد و نمیدونید چجوری باید مراحلش رو انجام داد که در اینجا باید بگیم زمانی که قابلمه هنوز داغه، نوشابه داخلش بریزید و بذارید تا کفش رو بپوشونه و بعد قابلمه رو رو بشورید. چرا که ترکیب شدن مواد غذایی سوخته با کربنات نوشابه، باعث میشه تا اون سوختگیا نرم بشه. فراموش نکنید که به جای نوشابه از آب گازدار هم میتونید استفاده کنید و به نتیجه مشابه برسید.

تمیز کردن قابلمه سوخته

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها