|

ترفند از بین بردن بوی نامطبوع داخل ماشین لباسشویی؛ تمیز نکنی لباسات بو میگیرن هیولا

تمیز کردن ماشین لباسشویی از کاراییه که خیلی واجبه چرا که باعث ایجاد بوی نامطبوع میشه و درنتیجه لباس ها نیز بویی ناخوشایند می گیرند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بوی بد همیشه بده! هر کجا که میخواد باشه! حتی دستگاهی که خودش تمیز کننده هستش هم ممکنه بوی بد رو منتقل کنه، مثل ماشین لباسشویی! شاید شما هم با این مشکل مواجه باشید که وقتی در ماشین لباسشویی رو باز کردید با بوی نامطبوع و نا طوری مواجه شدین. حتی ممکنه این بو اونقدری غلیظ باشه که لباس ها هم بوی نا بگیرن و اونجاست که دیگه شرایط بدی ساخته میشه و آدم با شستن لباسش نه تنها حس خوبی پیدا نمیکنه، بلکه به نظرش یه بوی اضافه هم بهش اضافه شده! اما نگران نباشید قطعا این موضوع هم راه حل های خودش رو داره که میتونید به صورت خونگی و راحت از شرش خلاص بشید. در ادامه همراه ما باشید تا به اونچه خواستتون هست برسیم.

این بو از کجا ساخته میشه؟

گردش لباس‌ ها داخل ماشین لباسشویی و ایجاد فضای گرم و مرطوب درون محفظه بستر رشد باکتری‌ ها و قارچ‌ ها رو فراهم میکنه. با جمع شدن باکتری‌ ها و قارچ‌ ها درون محفظه ماشین‌ لباسشویی بوی فاضلاب از دستگاه متصاعد میشه و باعث ایجاد اون بوی نه چندان جالب میشه.

ترفندهای-مهم-و-کلیدی-برای-شستن-لباس-با-دست-و-با-ماشین-لباسشویی-4

شستن ماشین لباسشویی با استفاده از سرکه، راهی ارزان

همیشه که قرار نیست با استفاده از شوینده های شیمیایی مسیر رو طی کنیم. شما با استفاده از جرمگیر های دست ساز خونگی مثل سرکه این حرکت رو بزنید چرا که سرکه یه حالت اسیدی داره و کلا برای شستشو خیلی چیز ها موثره. 

برای اینکار نیم پیمانه سرکه رو داخل جا پودریش بریزید. ابتدا ماشین لباسشویی رو خالی از لباس کنید و بعد سرعت ماشین رو روی دور تند بذارید و اجازه بدید تا با آب گرمش طبق برنامش پیش بره و کار کنه. سرکه میتونه باکتری ها رو از بین ببره و علاوه بر اون وقتی کار ماشین تموم شد می بینید خبری از بوی بد هم نیست.

از جوش شیرین برای رفع بوی بد ماشین لباسشویی غافل نشید!

جوش شیرین هم به مانند سرکه برای خیلی از شستشو ها استفاده میشه و یه جورایی میشه گفت جادوگر تمیزکاریه. برای این کار ابتدا یک پیمانه جوش شیرین رو درون محفظه جا لباسی بریزید و بعد هم ماشین رو روشن کنید و بگذارید بدون لباس شروع به چرخش کنه.

بعد از اتمام این مرحله تمام میکروب ها و قارچ ها ازبین رفتن و شما یک لباسشویی دسته گل بی بو تحویل میگیرد.

Untitled

بوگیر ماشین لباسشویی چیکار میکنه؟ اصلا چی هست؟

بوگیر های ماشین لباسشویی دقیقا مخصوص همین کار هستند و میتونن بوی بد ماشین رو از بین ببرند و خوشبوش کنند. بوگیر های مختلفی در بازار وجود داره که میتونن این کار رو برای شما انجام بدن، پس نیازی نیست هزار سال به دنبال بوگیر در بازار باشید و خیلی جاها یافت میشن و دسترسی بهشون آسونه.

برای استفاده بهتره که درون محفظه ماشین و جاپودری چند قطره اسپری کنید و بعد ماشین رو روی دور 60 درجه قرار بدید و اجازه بدید بدون لباس شستشو رو انجام بده. بعد برید سراغ محلول بوگیر برای تمیز کردن لاستیک دور درب ماشین و بعد هم با دستمال تمیز خشکش کنید تا اگر لباسشویی شما بوی بنزین داشت شما رو ازش خلاص کنه و از جوش شیرین و سرکه هم بی نیاز.

Untitled

اما چیکار کنیم که ماشین لباسشویی بوی بد نگیره؟

- لباس ها داخل ماشین لباسشویی در حالت مرطوب و فشرده هستند. پس قطعا فضای مناسب برای بو گیری و ایجاد باکتری و قارچ هاست. اگر شما از دست افرادی هستید که بعد از اتمام کار ماشین لباسشویی همه کارتون رو میکنید و جارو رو میکشید و تی رو میزنید و لباس ها رو اتو می کنید و … بعد به سراغ پهن کردن لباس میرین، پس مطمئن باشید که هم ماشین و هم لباس ها بوی نامطبوع میگیرند و بهتره هر چه سریعتر این عادت رو ترک کنید.

- درسته که با باز گذاشتن درب ماشین لباسشویی با نمایی نه چندان خوشایند مواجه میشید و لباس های چروک و مچاله شده و خیس حس خوبی بهتون نمیدن، اما لطفا چند دقیقه از چشمان خود عذرخواهی کنید بابت دیدن این منظره و درب ماشین رو هم هنگامی که لباس داخلشه و هم بعد از تخلیه باز بگذارید.

3096871

- جالبه که بدونید بیشترین میزان جمع شدن باکتری ها و میکروب ها زیر لاستیک ماشین لباسشویی هستش که اگه به موقع اقدام به تمیز کردن و سرویسش نکنید قطعا موجب جمع آوری حجم بیشتری میکروب و در نهایت بوی نامطبوع خواهد شد.

- یکی دیگه از عواملی که باعث ایجاد بوی بد در داخل ماشین لباسشویی میشه اینه که چیزی در قسمت فیلتر ماشین گیر کرده. این شی میتونه تیکه ای میوه جا مونده داخل جیبتون باشه و یا پول و شاید هم تیکه ای از عکس تو جیب لباستون و … که باعث شده در فیلتر پمپ تخلیه گیر کنه و این مشکلاتن رو به وجود بیاره. 

- هرچند وقت یکبار حتما جا پودری رو از محفظش بیرون بکشید و با خیالی راحت شستشوش بدید. 

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها