|

آشپزخونه رو مد چه شکلیه؟ همه چیزایی که یه بانو واسه دکوراسیون آشپزخونش باید بدونه

قطعا آشپزخانه هم به ماند تمام فضاهای موجود در خانه چیدمان مخصوص به خود را دارد که باید یاد گرفت و در این مطلب قراره یاد بگیریم.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- چیدمان خونه در هر قسمتش ترتیب خاص خوش رو داره. مثلا شما هیچ وقت نمیاید اون طراحی که برای لوازم اتاق خواب خود در نظر دارید رو برای قسمت پذیرایی خونه هم در نظر بگیرید. چرا که هر کدوم از این فضا ها کاربرد خاص خودشون رو دارند و باید متناسب با اونچه که وظیفشونه دکور و چیدمان بشن. مثلا یه مقایسه ریز داشته باشیم که آشپزخونه نباید شبیه به پذیرایی چیده بشه و حتی لوازمش از جنس پذیرایی باشه! شما تصور کنید این موضوع به مانند بانویی میمونه که به عنوان میزبان و صاحب خونه تو مهمونی یه سرویس طلای زیبا انداخته، بعد عین همون سرویس رو خدمتکار خونه هم بندازه! نمیشه که!

حالا میگین ربطش چیه؟ ربطش تو اینجاست که آشپزخونه هرچقدر هم که رو مد و ترند پیش بره باز هم به دلیل اینکه فضای خدماتی محسوب میشه، نمیتونه به مانند پذیرایی باشه! در این حالت برای اینکه آشپزخونه ای هم رو مد و شیک، و هم کاربردی و درست داشته باشید باید اصولی رو رعایت کنید که در ادامه مطلب گفته میشه. پس با ما همراه باشید.

چیدمان آشپزخونه

ویژگی هایی که باید فرش آشپزخونه داشته باشه

اولین نکته که اهمیت بالایی هم داره اینه که فرش آشپزخونه نباید از هم جنس و هم طرح با فرش های هال و پذیرایی باشه. چرا که با این روند نه تنها شما تفکیکی برای فضاهای خود قائل نشده اید، بلکه هر چقدر هم که فرش هایی گران داشته باشید، باز ارزش اونهارو پایین آوردین چرا که جاشون تو اشپزخونه نیست. دیگر موضوع اینست که شست وشوی فرش آشپزخونه باید به گونه ای باشه که سخت نباشه و به راحتی بتوان هر چند مدت یکبار برای شستشو فرستاد و از طرفی هم احتمال اینکه مواد غذایی روش بریزه زیاده، پس باید آسوده تر از هر فرشی در خانه قابلیت شستشو داشته باشه.

علاوه بر اینها به طرح و رنگ فرش آشپزخونه توجه بسیاری داشته باشید که هم راستا با طراحی آشپزخونه و سبکی که داره پیش بره. فرش بادی هماهنگی خوبی با کابینت ها، طرح و رنگ دیوار ها و اکسسوری ها داشته باشه.

چیدمان آشپزخانه

بی توجهی به فضای عبور و مرور در آشپزخونه

پیش از اینکه میز نهارخوری و صندلی های آشپزخونه رو انتخاب کنید، حتما توجه لازم رو به ابعاد و فضای رد شدن بانوی خونه داشته باشید. چرا که شاید حتی پیش بیاد خانوم خونه نیاز داشته باشه تا فضای زیادی از آشپزخونه خالی باشه و یهو می بینید که کل فضای سالم و بدون پرتی آشپزخونه رفته پای میز و صندلی.

ابعاد میز و صندلی ها باید به گونه ای باشه که مبلمانش تا کابینت و یا دیوار حداقل یک نفر رو به راحتی ساپورت کنه بدون اینکه دست و پا گیر باشه و یا اینکه حتی نگران این مضوع باشه. برای خونواده ای که قد و وزن متناسب دانر حداقل این فاصله 65 سانتی متر است.

چیدمان آشپزخانه

قسمت تشریفاتی و خدمات باید با هم متفاوت باشند

میز و صندلی که برای اشپزخونه انتخاب می کنید به هیچ عنوان هم طرح مبلمان تو پذیرایی نباشند. حتی اگه مبلمانی راحتی دارید باز هم با میز و صندلی آشپزخونه ستش نکنید چرا که اصلا ظاهر جالبی نداره. شما فکر کنید مهمانی رسمی دارید، جالبه که بره تو آشپزخونه بشینه؟ نه اصلا. پس این دو فضا رو حتما از هم متفاوت و جدا کنید.

چیدمان آشپزخانه

چیدمان رنگی و لوستری نامناسب

قطعا میدونید که رنگ های نود از شلوغی جلوگیری می کنن و در عوض رنگ های جیغ و رنگی رنگی فضا رو شلوغ تر نشون میدن. آشپزخونه به خودی خود فضایی گر از وسیله های ریز و درشت هستش که خدا نکنه قرار باشه مهمون هم بیاد. اونوقته که شلوغ تر میشه و شما فرض کنید که لوازم رنگی رنگی هم دارید و اینجوریه که فضای شما شلوغ تر نیز دیده میشه و اصلا ذره ای احساس آرامش نخواهید داشت.

لوستر و دیگر اکسسوری ها علاوه بر کاربرد، به عنوان دیزاین نیز مورد استفاده قرار میگیرن. در اینجا باید از لوستر مناسب آشپزخونه استفاده کنید که هم سایز و هم روشنایی متناسبی داشته باشد.

چیدمان آشپزخانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی