|

ترفند از بین بردن سوسک خانگی داخل کابینت؛ این چندشای ریز آشپزخونه رو اینجوری بترکون

شاید شما هم مشکل سوسک های کابینتی رو داشته باشید پس اگه از این مشکل رنج میبرید با این مطلب حتما همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- حشرات تنها تو طبیعت نیستند و ممکنه به خونه و زندگی ما هم حمله ای ریز برای زندگیشون داشته باشند. مثلا مورچه ها یا موریانه و شاید هم شپشک و در اکثر اوقات هم سوسک ها! بله این چندش های قهوه ای از همشون ترسناک ترن چرا که مثلا شما اگه ببینید یه قطار طولانی از مورچه ها گوشه خونتون در حال راه رفتنه شاید خیلی حالتون دگرگون نشه، اما فقط کافیه یک سوسک تو خونه بیابید، اونوقته که همه صداشون در میاد و با سرعت اقدام به کشتنش می کنند.

اما خب باز سوسک ها هم نوع های مختلفی دارند. مثلا این سوسک بزرگ های قهوه ای تیره که معمولا از سرویس بهداشتی ها و حمام و … میان بیرون و نوع دیگر سوسک ریزهای داخل آشپزخانه و کابینت ها که سوسک آلمانی نیز نام دارند. این نوع سوسک ها بال دارند اما خیلی کم پیش میاد که پرواز کنند اما خب در عوض سرعت بسیار بالایی در فرار دارند و تا شما بخواید پیداشون کنید اونها پا به فرار گذاشتن. باید مراقب بود چرا که این آفات میتونن باعث بروز آسم و آلرژی و انتقال باکتری های مضر هم باشند. 

از نشونه های هجوم این سوسک ها اینه که اگه یک عدد از اونها رو دیدین پس منتشر یه عالمه ازشون باشید.

روش-از-بین-بردن-سوسک-آلمانی-یا-سوسک-های-ریز-کابینتی

نکاتی عجیب درمورد سوسک ها!

- سوسک ها حشرات شب فعالی هستند، پس اگر در طول روز سوسکی رو کف خونه دیدین که در حال دویدنه، بدونید که اونها شب به خونه شما حمله کردن!

- سوسک‌های آلمانی انواع مختلفی از مواد شیمیایی بودار ترشح می کنند و آگاه باشید که اگه بوی کپک زدگی و یا چربی حس کردید از اونهاست!

- ظاهرا درگیر با خود سوسک ها کمه که باید با مدفوع اونها هم درگیر باشیم! چرا که مدفوع سوسک های آلمانی معمولا به شکل دانه فلفل هستش که داخل کابینت یا کشو ها ممکنه یافت بشه.

- اگر یک سوسک مرده تو خونه پیدا کردین منتظر باشید چرا که قطعا دوستانش در نزدیکیش به سر میبرند و میخوان بیان سمتش. البته که حتی اگه پوست ریخته شده سوسک رو هم دیدین باز بدونید که تعداد بیشتری از اونها داخل خونه شما در حال زندگی هستند.

- سوسک های آلمانی عاشق زندگی در آشپزخانه و حمام هستند چرا که این دو فضا رطوبت و مواد غذای که اونها دوست دارند رو دارا هستن. سوسک های ریز نه تنها در آشپزخانه وجود دارند، بلکه بله در حمام نیز هستند چرا که خوردن خمیردندان و صابون هم مورد علاقشونه.

پیشگیری-از-سوسک-کابینت-آشپزخانه

روش های جلوگیری از ورود سوسک های آلمانی یا همون سوسک های کابینتی

با تفاسیر گفته شده در قسمت بالا، اگر مطمئن شدید که سوسک های آلمانی در خانه شما حضور دارند، پس بهتره که زودتر اقدام به از بین بردنشون داشته باشید چرا که این نوع سوسک ها خیلی زود رشد جمعیت دارند.

آشپزخانه و حمام، خشک و تمیز

سوسک های کابینتی عاشق پرسه زدن در حمام و آشپزخانه هستند. پس دقت داشته باشید که این دو فضا رو باید خشک و بی غذا نگه دارید. اونها حتی با خورده غذای خودتون و خورده غذای حیوان خانگیتون و صابون ها، حمله ور میشن و هی به تعدادشون هم افزوده میشه.

از-بین-بردن-سوسک-ریز-کابینت

آشغال رو تو فضای باز نذارید

شاید براتون پیش اومده باشه که تا در سطل آشغال رو باز کردید، با نمایی از فرار سوسک های آلمانی روبرو شدین که خب باید بگیم بله سوسک ها عاشق گشت و گذار تو آشغال ها هستند چرا که هم غذا داره و هم مرطوبه. پس از گذاشتن آشغال ها در فضای باز اجتناب کنید و از طرفی هم مطمئن شوید درب سطل کاملا بسته هستش تا این فسقلی های چندش نتونن دزدکی ورود کنند!

غذای در باز ضیافت اونهاست

یادمه خونه قدیمیمون بودیم که یبار مامانم واسم رو میز یه ظرف ماکارونی گذاشت، بعد از یه تایم نیم ساعته که اومدن بخورم تا چنگال رو زدم چند سوسک پریدن بیرون که خب با جیغ بنده همراه شد! مطمئن باشید خونه ای که سوسک آلمانی داره ممکنه با این صحنه ها روبرو بشه! پس از گذاشتن هر گونه غذا به طور در باز تو خونه خودداری کنید.

Untitled

اما روش های از بین بردن سوسک های کابینتی

و اما بریم سراغ از بین بردن این آفات چندش از خونه تا سلامت آشپزخونمون دوباره برگرده!

کنترل سوسک های آلمانی با جوش شیرین

یک پیمانه شکر رو با یک پیمانه جوش شیرین مخلوط کنید و کمی هم آب بریزید و ظرف رو جایی در دسترس سوسک ها قرار دهید. سوسک های آلمانی عاشق شکر هستند و وقتی از این ترکیب می خورند به دلیل واکنشی که جوش شیرین و آب باشون داره معدشون منفجر خواهد شد. 

با وازلین برای از بین رفتن سوسک های آلمانی تلع بسازید

کمی وازلین بریزید کف طرف وئ بکمی هم خوراکی مثل شکر، زمانی که سوسک های شکمو به این ظرف حمله کردند ذر وازلین ها گیر خواهند کرد و میتوندی اونها رو از بین ببرید! سوسک های کابینتی خیلی تو خوراکشون وسواس ندارند!

روش های شیمیایی 

برای این ترفند میتونید که از افشانه های شیمیایی استفاده داشته باشید اما با این دقت که وقت کشته شدند خیلی سربع اقدام به جمع کردن سوسک های کشته و یا نیمه جون کنید تا بر روی زمین نمونن.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها