|

از جذابیت های حیات وحش؛ نهنگ های قاتل فُک های تنها رو جوری حرفه ای شکار میکنن آموزشی!

در این ویدیو دسته نهنگ های قاتل رو می بینید که خیلی حرفه ای به سراغ شکار چند فُک میرن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوزدنیای حیات وحش همیشه غافلگیری های خاص خودش را داره. دنیایی پر از تلاش برای بقا و زنده ماندن. جهان خطرناکی که در اون خون و شکار حرف اول را می زنه. اینبار میریم سراغ شکارچیان داخل آب!

نهنگ قاتل از بزرگترین پستانداران کره زمین هست که نخستین نمونه های آن حدودا در سال های 1500 میلادی شناسایی شدند. نهنگ قاتل یکی از قدیمی‌ ترین آبزیان بر روی کره زمین به حساب میاد. حدودا شش میلیون سال پیش! این حیوان تقریباً در تمامی آب های کره زمین زندگی میکنه.

اگر بخواهیم به یکی از ویژگی های خاص نهنگ های قاتل اشاره کنیم باید به استفاده این حیوانات از قدرت پژواک یابی اشاره کرد. به این معنا که آن ها به خوبی می موقعیت خود را نسبت به اشیا و محیط اطرافشون تشخیص می دهند در زمان شکار و یافتن طعمه به آن ها کمک خیلی زیادی می کند.

 وزن این موجودات گاهی به 9 تن هم می ‌رسد و طول بعضی از آن ها 7 تا 10 متر است. بیشترین تراکم نهنگ‌ های قاتل در کره زمین، در مناطق شمال شرقی اقیانوس اطلس در نروژ و شمال اقیانوس آرام و خلیج آلاسکا و همچنین اقیانوس منجمد جنوبی است.

بعضی از نهنگ های قاتل از ماهی‌ها تغذیه می‌ کنند و تعدادی از آن ها هم به گله‌های پستانداران دریایی، مانند فک، شیر دریایی، گراز دریایی حمله می‌ کنند. نهنگ‌ قاتل در بالای هرم غذایی وجود دارد و دشمن ندارد و بعضی وقت ها توسط کوسه‌ های بزرگ شکار می شود.

میریم به سراغ شکار امروز نهنگ های قاتلمون! فُک. فک ها از جانوران آبی – خشکی به حساب می آیند. این حیوانات اغلب به صورت گروهی زندگی می کنند. فک ها از گونه های باله پایان هستند و قدمتشان به میلیون ها سال قبل بر می‌گردد.

فیزیک بدنی فک ها برای زندگی در آب طراحی شده. لایه های چربی متراکم در پوستشان آن ها را در برابر دمای سرد محافظت می کند، آن ها می توانند ارتعاشات زیر آب را هم با سبیل های خود ردیابی کنند!

فُک ها شکارچی‌ های واقعا ماهری هستند و این مهارت را مدیون حس بویایی یا  شنوایی و یا بینایی خود نیستند. فک ها مهارت خود را فقط مدیون در سبیل‌های خود هستند. فک ها دو طرف لبشانت تارهای سبیل 1 تا 4 سانتی‌متری دارند که جای طعمه را برایشان مشخص می‌ کند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی