|

از جذابیت های حیات وحش؛ جگوار وحشی یه جوری به تمساح شبیخون زد که ببینی قطعا کف میکنی!

در این ویدیو جگوار گرسنه رو می بینید که تمساح تنها رو خیلی آروم و غافلگیرانه شکار میکنه.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوزدنیای حیات وحش همیشه غافلگیری های خاص خودش را داره. دنیایی پر از تلاش برای بقا و زنده ماندن. جهان خطرناکی که در اون خون و شکار حرف اول را می زنه.

جگوار (jaguar) که به اون پلنگ آمریکایی (Panthera onca) هم میگن گونه ای از سرده پلنگ‌ ها هست و بزرگ‌ ترین جانور از تیره گربه‌ سانان که در قاره آمریکا زندگی میکنه.

جگوارها بیشتر تنها زندگی می‌کنن و اغلب هم در شب ها فعالیت میکنن. جگوار مثل پلنگ به سرعت از درخت‌ها بالا میره و خودش رو مخفی میکنه. جگوارها شناگران بسیار خوبی هم هستند و گاهی هم ماهی می‌خورند. جگوار با پنجه و آرواره خیلی قوی ای که داره می‌تونه تاپیر، بز کوهی، میمون، گوزن و حتی تمساح رو شکار کنه. در مستندهای تلویزیونی، شاهد جنگ جذاب بین تمساح و جگوار هستیم.

تمساح یه جانور خزنده هست. در آب به راحتی شنا می‌کنه، اما همیشه در آب نیست و تخم‌هایش رو داخل خشکی نگه میداره. تمساح کلمه ای هست که برای نامگذاری انواع مختلف کروکودیل استفاده میشه.

تمساح فک و دندان‌های بسیار قوی داره و در گروه چهاراندامان از تیره تمساحیان تعلق قرار دارد. این حیوان خزنده آبی و خشکی بزرگ در سراسر مناطق جهان مانند: آفریقا، آسیا، آمریکا و استرالیا زندگی می‌کنه. تمساح ها مانند دیگر موجودات ساکن در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها و سرزمین‌های مرطوب در آب‌های شیرین و گاهی هم در آب‌ شور زندگی می‌کنه. تمساح یکی از حیواناتی هست که در کمین‌ کردن بسیار ماهر است. این حیوون خونسرد مدت طولانی بدون غذا زنده میمونه .

تمساح خلاف ظاهر خشن و ترسناکی که داره، به انسان به هیچ عنوان حمله نمی‌کنه. این حیوانات قوی در حال حاضر بیشتر در چین و آمریکا پیدا میشه و نوع چینی اون در معرض انقراض هم قرار دارد.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها