|

از جذابیت های حیات وحش؛ کروکودیل بی رحم ریز و سوسکی رفت سمت کل های یالدار و گورخوندِشون

در این ویدئو تمساحی را خواهید دید که خیلی آروم و بی سر و صدا به گله کل های یالدار نزدیک و باعث وحشت آن ها می شود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کروکودیل ها که میشه بهشون عنوان سلاطین آب ها رو داد شکارچیان بی رحمی هستند که همواره برای حیواناتی مثل گورخر، غزال و کل های یالدار که در حال عبور از آب ها هستند کمین می کنند و اغلب هم موفق می شوند شکار نگون بهت را از پا درآوردند.

حالا که صحبت از کروکودیل شد بد نیست کمی بیشتر با این حیوان زمخت آشنا شویم. کروکودیل یا تمساح یکی از ترسناک ترین خزندگان دنیا است. این حیوان بسیار اجتماعی می باشد و معمولا در گروه های بزرگ به همراه سایر کروکودیل های بالغ و بچه تمساح ها زندگی می کنند.

کروکودیل ها معمولا در ساعات گرم روز کنار رودخانه ها حمام آفتاب می گیرند زیرا مانند سایر خزندگان قادر به تنظیم دمای بدن خود نیستند و تا حد زیادی به گرمای خورشید برای گرم کردن خود نیاز دارند. اگر فکر می کنید که دهانِ باز کروکودیل نشانه خشم یا عصبانیت آن هاست سخت در اشتباهید؛ این صحنه که بیشتر در روزهای تابستان مشاهده می شود دلیلش گرمای هواست. این موجود برای خنک نگه داشتن دمای داخلی بدن خود، دهانش را باز نگه می دارد زیرا غدد مولد عرق ندارند.

شاید جالب باشد بدانید که دم این حیوان بسیار شگفت انگیز است؛ تمساح ها قادر هستند با استفاده از این عضو از بدن خود با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت شنا کنند. همچنین می توانند به مدت حداکثر سه ساعت روی دم خود به صورت عمودی بایستند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها