|

اتفاق عجیب در تاریخ جام حذفی پس از 19 سال

برای اولین‌بار پس از 19 سال پرسپولیس و استقلال هیچ‌کدام به مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی نرسیدند.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال و پرسپولیس پرافتخارترین تیم‌های تاریخ جام حذفی هستند. این دو تیم در 4 سال اخیر پای ثابت مرحله یک‌چهارم‌ نهایی بودند و قبل از آن هم همیشه حداقل یکی از این دو تیم به مرحله یک‌چهارم نهایی می‌رسید تا 19 سال پیش که باز هم سرخابی‌ها در رسیدن به 8 تیم ناکام ماندند و در مجموع تنها در 3 دوره، مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی بدون حضور هیچ‌کدام از 2 تیم پرسپولیس و استقلال برگزار شد.

شاهین و ابومسلم در نقش شگفتی‌ساز

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، جام حذفی سال 1383 با یک نتیجه غیرقابل پیش‌بینی آغاز شد و شاهین بوشهر که در سطح اول ایران حضور نداشت، در ضربات پنالتی استقلال را حذف کرد. در مرحله یک‌هشتم نهایی هم پرسپولیس مغلوب تک گل فریدون فضلی شد و از ابومسلم شکست خورد. شاهین بوشهر در آن فصل در مرحله یک هشتم‌نهایی حذف شد ولی ابومسلم تا فینال مسابقات صعود کرد و در آن مرحله در ضربات پنالتی مغلوب صباباتری شد.

دربی‌ای که برگزار نشد

در جام حذفی سال 81 بازی‌های دو تیم غیر همشهری به صورت رفت‌وبرگشت برگزار می‌شد. ملوان حریف پرسپولیس در این مرحله بود و سرخ‌پوشان در بازی رفت با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسیدند تا خیال‌شان از بابت صعود تا حد زیادی راحت باشد ولی ملوانان در بازی برگشت در خانه خوش درخشیدند و حریف صاحب نام خود را با 2 گل مغلوب کردند تا بازی به وقت اضافه کشیده شد و در ضربات پنالتی این تیم میزبان بود که به مرحله بعد راه یافت.

استقلال در آن فصل در مرحله یک‌هشتم نهایی برابر سپاهانی قرار گرفت که می‌رفت تبدیل به قطب جدید فوتبال ایران شود. سپاهانی‌ها در بازی رفت، سنگین‌ترین شکست استقلال در تاریخ جام حذفی را رقم زدند و با نتیجه 3 بر صفر به پیروزی رسیدند و در بازی برگشت هم استقلال را با یک گل مغلوب کردند. 

پرسپولیس و استقلال در صورت غلبه بر حریفان خود در مرحله یک‌چهارم نهایی به هم می‌رسیدند ولی هر دو تیم حذف شدند تا سپاهان و ملوان برگزارکننده دیدار یک‌چهارم نهایی باشند و سپاهان با حذف ملوان به نیمه‌نهایی رسید. سپاهان در نیمه‌نهایی در ضربات پنالتی برابر همشهری خود ذوب‌آهن تن به شکست داد.

شروع جام حذفی با ناکامی سرخابی‌ها

استقلال و پرسپولیس که موفق‌ترین تیم تاریخ مسابقات هستند، شروع خوبی در تاریخ جام حذفی نداشتند. استقلال در همان گام نخست در ضربات پنالتی مغلوب تهران‌جوان شد. پرسپولیس هم با نتیجه 2 بر صفر از پاس شکست خورد و خیلی زود از مسابقات خداحافظی کرد. پاس و تهران‌جوان هیچ‌کدام در آن فصل به نیمه‌نهایی نرسیدند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی