|

هوا داره گرم میشه حواست به پوستت باشه

مراقبت از پوست در فصل گرما / بیا بهت بگم چیکار کنی تا پوستت ازت تشکر کنه

متخصصان پوست و مو توصیه هایی برای محافظت از پوست بدن به ویژه پوست صورت در فصل گرما دارن که در این مقاله به اونها اشاره می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هوا که گرم میشه بدن انسان هم به شکل های مختلف واکنش نشون میده و باید متناسب با این تغییر دما کمی در سبک زندگی تغییر ایجاد کرد تا تعادل بدن به هم نخوره. یکی از مهم ترین قسمت بدن که با گرم شدن هوا، نیاز به توجه بیشتری داره، پوست بدن هست مخصوصا اون بخش هایی از پوست که با لباس پوشیده نمیشه. متخصصان پوست و مو توصیه هایی برای استفاده از ضد آفتاب و محافظت از پوست بدن به ویژه پوست صورت در فصل گرما دارن که در این مقاله به اونها اشاره می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

cilt-sikiligini-6

روتین پوستی منظم داشته باشید

برای کم کردن تاثیر گرما و خشکی هوا بر پوست بدن، توصیه میشه که یه روتین پوستی مناسب با نوع پوست خودمون داشته باشیم. برای پوست‌ های خشک بهتره به جای محصولات مبتنی بر کرم، از محصولات مبتنی بر ژل استفاده کنید. همچنین برای پوست‌ های چرب، محصولات مبتنی بر آب رو میشه جایگزین کرد چون سبک ‌تر و بدون چربی هستن. انجام دادن پاکسازی، تونینگ و همینطور آبرسانی (دو بار در روز) به تمیزی و شادابی پوست در فصل گرما کمک میکنه.

cilt-sikiligini-2

آب زیاد بنوشید

در فصل گرما به خاطر تعریق، بدن آب زیادی از دست میده و باید با نوشیدن آب، این از دست دادن آب رو جبران کرد. غیر از این بهتره چند بار در روز صورت خودتون رو بشویید و رطوبت کافی به پوست صورت برسونید.

استفاده از کرم های آبرسان قبل از خواب هم میتونه کمک خوبی به حفظ رطوبت پوست باشه و اون رو شاداب و سرحال نگه داره.

cilt-sikiligini-8

حتما از ضد آفتاب استفاده کنید

احتمالا می دونید که استفاده از ضد آفتاب برای پوست چقدر مهمه. استفاده از ضد آفتاب از پیری زودرس، ایجاد لکه‌ های پیری و تشکیل خطوط ریز و چین‌ و چروک جلوگیری میکنه. گفته میشه در تمام طول سال، در هوای ابری و حتی توی خونه هم باید برای محافظت از پوست در مقابل اشعه های مضر خورشید، از ضد آفتاب مناسب استفاده کرد اما این ضرورت در فصل گرما بیشتر میشه و حتما باید یک ضد آفتاب خوب داشته باشیم.

cilt-sikiligini-1

از آرایش سنگین خودداری کنید

پوست صورت برای شاداب موندن نیاز به تنفس داره و این نیاز در فصل گرما بیشتر میشه. آرایش غلیظ و سنگین منافذ پوست رو مسدود میکنه و راه تنفس اون رو می بنده.

بهتره تا جای ممکن از آرایش غلیظ در فصل گرما خودداری کرده و به جای اون از یک ضد آفتاب رنگی و بالم لب استفاده کنید.

cilt-sikiligini-4

آبمیوه طبیعی و سبزیجات رو فراموش نکنید

علاوه بر نوشیدن آب زیاد که در فصل گرما بسیار ضروریه، خوردن میوه هایی که مثل هندونه و خربزه آب زیادی دارن، کمک خوبی به شادابی پوست میکنه.

نوشیدن آبمیوه های طبیعی و همینطور مصرف سبزیجات تازه پر آب مثل خیار و کاهو هم تاثیر مثبتی در حفظ رطوبت پوست خواهند داشت.

cilt-sikiligini-9

لباس خنک بپوشید

بدن در فصل گرما خیلی بیشتر از زمان های دیگه مستعد تعریق میشه به همین علت باید لباس های خنک و سبک بپوشید تا از این اتفاق جلوگیری کنید. لباس های نخی و آزاد رو جایگزین لباس های چسبان و از جنس مواد مصنوعی کنید تا جلوی عرق کردن زیاد، خارش پوست و عفونت های قارچی رو بگیرید.

cilt-sikiligini-7

اگر به شیک پوشی و ظاهر خودتون اهمیت میدید، صفحه آراستگی سایت شایانیوز رو از دست ندید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی