|

تمیز کردن آشغالای چسبیده و خشک شده روی رنده / برا تیز کردنشم یه راهکار آسون گفتم برات

در این مطلب در خصوص طرز شستن رنده باهاتون صحبت کردیم و گفتیم که چطور با چندتا وسیله آشغالای چسبیده به اون رو ازش جدا کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی ها جدیدا اینطوری شدن که انگار انجام دادن کارهای خونه توسط خانوم اصلا کار سختی نیست و یه جورایی دارن ارزش کار خانوم ها رو پایین میارن که خب این اصلا خوب نیست چون یه خانوم در تلاش برای برقراری نظم در خونه هم وقتش و هم اعصابش رو میذاره و خب در این بین یه سری از کارها هستن که ریزه کاری دارن و واقعا روی مخن مثلا تمیر کردن هود برای خودش خیلی دنگ و فنگ داره تا از شر چربی های موجود روی اون خلاص شد ولی خب در این بین با دونستن ترفندهای تمیز کردن اون میتونید این کار رو به راحتی هر چه تمام تر انجام بدید و در وقت خودتون صرفه جویی کنید.

بنابراین ترفندها میان به سراغ شمایی که در پشت صحنه کار میکنید و خونه رو مثل دسته ی گل میکنید ولی کسی کثیفی های قبلش رو ندیده و نمیدونه که برای تمیز کردن اون چه کارها که نکردید یا در خصوص غذا پختن کسی نمیدونه که شما چه پروسه ای رو طی کردید و در نهایت نتیجه ی کار دیده میشه و خدا نکنه که یه مقدار کم نمک باشه سریع به روتون میارن مثلا نمیدونن که شاید در حین پخت دست و بالتون با پاشیدن روغن اذیت شده باشه اما خب برای این موضوع دیگه نباید اذیت بشید چون با دونستن ترفند کاری برای جلوگیری از پاشیدن روغن دیگه نه دستتون میسوزه و نه گازتون کثیف میشه که پیشنهاد میکنیم اون رو در مقاله های قبلیمون بخونید. حالا در مطلب امروز هم میخواهیم در خصوص یه ترفند دیگه یعنی طرز شستن رنده براتون صحبت کنیم تا باری از روی دوش شما عزیزان برداشته باشیم و کارهای خونه رو براتون راحت تر کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید.

طرز شستن رنده

استفاده از روغن مایع برای تمیز کردن رنده

خیلی وقت ها ما موقع کار با رنده ممکن هست که به خودمون آسیب بزنیم ولی یه بارم که این اتفاق نمیفته موقعی که میخواهیم اون رو بشوریم غافلگیر میشیم چون یه سری موادی که رنده شون کردیم بهشون چسبیدن و عقد اخوت باهم بستن و اصلا هم قصد جدا شدن ندارن و ما رو تا جایی پیش میبرن که آخر سر شاید یه ضرری به خودمون برسونیم موقع تمیز کردنشون پس چاره ی کار چیه؟ شما باید رنده رو رام کنید! حالا برای این کار باید چیکار کرد؟

شما برای این که رنده ی یاغی خودتون رو سر به راه کنید باید قبل از این که ازش استفاده کنید با یه مقدار روغن حالا مایع و یا نباتی سطح اون رو از داخل و بیرون چرب کنید تا اینطوری موادی که رنده میکنید بهش نچسبه و حتی کار رنده کردن رو هم آسون تر انجام بدید. در صورتی هم که میخواهید رنده رو تمیز کنید میتونید یه مقدار روغن رو با یه مسواک تمیز روی رنده بمالید تا مواد غذایی که خشک شدن ازش جدا بشن.

طرز شستن رنده

برای تمیز کردن رنده از نون خشک استفاده کنید

یکی دیگه از روش ها برای تمیز کردن رنده این هست که یه مقدار نون خشک روی اون بمالید و بعد خیلی راحت بشوریدش همچنین شما میتونید برای تمیز کردن بقایای خوراکی های گیر کرده پشت منافذ رنده از قلم موی آشپزی هم استفاده کنید البته که قبلش باید رنده رو خیس کنید تا تمیز کردن اون براتون راحت تر باشه.

طرز شستن رنده

برای تمیز کردن رنده از آبلیمو استفاده کنید

برای تمیز کردن رنده با این روش شما به یه لیمو احتیاج دارید؛ در ابتدا اون رو از وسط نصف میکنید و بعد روی سوراخ های رنده میکشیدش و میبینید که اسیدیته لیمو باعث میشه که چربی ها از بین بره و تفاله ای که پوست اون تولید میکنه فلز رنده رو تمیز میکنه البته که بعد از این کار باید مدتی رو به لیمو اجازه بدید که روی رنده باقی بمونه تا اثر خودش رو بذاره و بعد اون رو بشورید و از مشاهده ی رنده ی تر و تمیز خودتون لذت ببرید.

طرز شستن رنده

تیز کردن رنده

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی