|

فرش های کلاسیک جدید / اگه خونت زرق و برق دار نیست اینارو نبین چون برا دکورای اعیونین

در این مقاله چند تا از فرش های کلاسیک جدید رو نشون دادیم و یه سری از ویژگی های این مدل از فرش رو بهتون گفتیم که امیدواریم براتون مفید باشه.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- این روزا همه به نوعی دوست دارن که توی خونشون یه دکوراسیون فوق العاده داشته باشن که خب این میتونه تا حدودی به علت وجود شبکه هاب اجتماعی مثل اینستاگرام باشه چرا که در این فضا خیلی از پیج های مربوط به دکوراسیون فعالیت میکنن و خب اگر از اون دسته ای باشید که اونا رو دنبال میکنید مسلما هی یه خوره ای به جونتون میفته که دکور رو عوکنید که خب شاید با خودتون بگید که اینطوری باید هزینه صرف کنید و در نهایت بیخیال این موضوع میشید ولی برخی از اوقات با یکم اینور و اونور کردن وسایل هم به شکل اصولی میتونید شاهد یه تغییر بزرگ و خوش ظاهر در دکوراسیون باشید مثلا در صورتی که چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل رو درست انجام بدید مسلما نیازی به این که آیتم نو بخرید نخواهید داشت.

حالا ما این سری از مقالات خودمون رو به کلی به فرش اختصاص دادیم و از جهات مختلفی در خصوص اون صحبت کردیم مثلا در خصوص ست کردن فرش با دکوراسیون بگیر تا نمونه های مد روز اون مثل جدیدترین فرش عروس که هم یه چیزایی از بیس دکوراسیون دستگیرتون بشه و هم از ترندها اطلاع داشته باشید تا یه وقت در صورتی که میخواستید این آیتم رو بخرید با توجه به نکات ذکر شده و پیاده سازی اون ها اقدام به خرید کنید و ازش لذت ببرید. اما در این بین یه نکته ی خیلی مهم هست و اون اینه که شما باید اول انتخاب کنید که فرش کلاسیک میخواهید یا مدرن چون اینا از زمین تا زیرزمین فرق دارن از این رو ما در این مقاله چند نمونه از فرش های کلاسیک جدید رو بهتون نشون میدیم و در خصوص اون سری اطلاعات میدیم که مسلما برای خرید آسان به کارتون خواهد اومد، پس در ادامه با ما همراه باشید.

فرش های کلاسیک جدید

فرش کلاسیک به چه فرشی میگن؟

فرش کلاسیک یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین فرش های بین ما ایرانی هاست که هم در مدل های ماشینی و هم دستبافت پیدا میشه. طرح ایرانی که این مدل از فرش ها دارن نماد فرهنگ اصیل و غنی کشورمون هست و از اون جایی که نقش و نگار های خاص این فرش از قدیم الایام وجود داشته و طراحان زیادی اون ها رو تهیه کردن و میکنن پس بهشون فرش کلاسیک میگن که مهم نیست چند سال بگذره چون طرح این فرش همیشه روی مد خواهد بود.

در بیشتر فرش های ماشینی از یه سری طرح های مشخص و خاص استفاده میشه مثل شاه عباسی، ترنج، افشان، ختایی و... که هر کدوم برای خودشون زیبایی منحر به فردی دارن و چشم هر بیننده ای رو مجذوب خودش میکنن طوری که یه سر بزنید به بازار مسلما دست خالی برنمیگردید  یه فرش رو کولتونه!

فرش های کلاسیک جدید

فرش های کلاسیک جدید

طرح های فرش کلاسیک

کلمه ی کلاسیک که یه واژه ی لاتین هست به معنای کهنه و قدیمیه و خب مسلما براتون بارها پیش اومده باشه که واژه ی کلاسیک رو برای چیزهای مختلف شنیده باشبد مثل فیلم کلاسیک و ماشین کلاسیک که خب این یعنی اون ها قدمت دارن و خب واژه ی کلاسیک هم در فرش های ماشینی نشون دهنده ی قدمت طرح ها هست و یه جورایی سنتی بودن فرش رو جار میزنه.

خب یه نگاهی هم که بهشون بندازید کاملا متوجه این موضوع و فرق اون ها با فرش های مدرن میشید چرا که این مدل از فرش ها طرح های ساده و خلوتی دارن برعکس فرش های کلاسیک که در بیشتر مواقع طرح های اون ها شلوغ و پر رنگ و لعابه. اما حالا در این بین میشه به اصلی ترین ویژگی های فرش کلاسیک به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای نقش و نگارهای سنتی مثل ختایی، افشان و.... هستن.
  • حاشیه های اطراف اون ها قابی شکل هست.
  • برخلاف فرش های مدرن که رنگبندی خنثی دارن این مدل از فرش ها رنگبندی سنتی و گرم دارن.

فرش های کلاسیک جدید

فرش های کلاسیک جدید

فرش کلاسیک برای چه دکوراسیونی خوبه؟

از اون جایی که فرش های کلاسیک از تنوع بالایی برخوردار هستن میتونن برای انواع دکوراسیون ها مناسب باشن مثلا شما در یه دکور مدرن هم حتی میتونید از انواع خاص فرش های کلاسیک استفاده کنید البته که نمیشه یه فرش مدرن رو در فضای کلاسیک پهن کرد چون تضاد ایجاد شده زیبا نخواهد بود. همچنین فرش های کلاسیک خونه رو از سادگی درمیارن و به سمت اعیونی بودن میبرن پس باید سایر وسایل موجود توی دکور هم مثل چیدمان کلاسیک اعیونی و زرق و برق دار باشن.

فرش های کلاسیک جدید

فرش های کلاسیک جدید

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی