|

رازهای زیبایی زنان قدیمی که هنوز هم معجزه میکن / یه قرون برا پوستت خرج کن نتیجشو ببین

در این مقاله در خصوص رازهای زنان قدیمی برای زیبایی پوستشون باهاتون صحبت کردیم که این روزها هم میشه ازشون استفاده کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ی ما دوست داریم که چهره ی خاص و زیبایی داشته باشیم ولی خب موضوعی که در این بین وجود داره این هست که این موضوع تا یه جایی اصلا و ابدا دست ما نیست ولی خب از یه جایی به بعد شما میتونید برای زیبایی هر چه بیشتر چهره تون یه سری کارهای زیبایی انجام بدید مثلا برای داشتن یه پوست خوب برای خودتون یه روتین داشته باشید که در این بین اصلا مهم نیست که یه روتین پوستی ارزان باشه یا گرون در هر حالتی باید از لوازمی استفاده بشه که با پوست شما سازگار هستن و مطمئن هستید که قراره براتون جوونی و شادابی پوستتون رو به همراه داشته باشن.

در اصل افراد در گذشته هم برای خودشون روتین پوستی داشتن مثلا خیلی ها از خواص سفید آب برای صورت مطلع بودن و از این ماده برای زیباسازی و لایه برداری پوستشون استفاده میکردن یعنی حتی در زمانی که خبری از برندهای معروفی آرایشی و بهداشتی دنیا هم نبود خانوم ها به فکر زیباسازی خودشون بودن و جالبه که خیلی از روش هاشون حتی الان هم کاربرد داره و خیلی از افراد ازش استفاده میکنن مثلا همون سفید آب و یا روشور رو الان هم مردم استفاده میکنن و یا خیلی ها با توجه به فواید خاک رس برای پوست اون رو برای از بین بردن جوش ها استفاده میکردن و میکنن. ولی نکته ای که در این بین وجود داره این هست که روتین پوست موی گذشتگان نسبت به ما خیلی ارزون تره بنابراین در این مقاله میخواهیم چندتا دیگه از اونا رو بهتون معرفی کنیم که مسلما به کارتون خواهد اومد و خیلی به صرفه هست، پس در ادامه با ما همراه باشید.

زیبایی پوست

لایه برداری پوست با شکر و نمک

لایه برداری کردن برای داشتن یه پوست زیبا و تمیز از ضروری ترین کارهایی هست که هر کسی باید انجام بده که امروزه برای این منظور روش های متفاوتی وجود داره از به کارگیری انواع براش های مخصوص این کار بگیر تا انواع شوینده ها و ماسک ها و حتی روش های مدرن تر در کلینیک های زیبایی ولی در قدیم یه لایه برداری خیلی ارزون و صد البته کاربردی وجود داشته اون هم با شکر و نمک و ادا و اطوار خاصی هم نداره و کافیه که پوستتون رو بشورید و بعد به طور همزمان دونه ها ی شکر و نمک رو روی اون ماساژ بدید.

بعد هم که باید پوستتون رو آبکشی کنید و در انتها شاهد یه پوست لطیف باشید که قبل از این ندیده بودید. البته که یه نکته ای در خصوص استفاده کردن از این روش وجود داره و اون اینه که پوست شما نباید به هیچ وجه جای زخم، جوش و بریدگی داشته باشه که بازه که خب در این حالت هم میتونید تنها از شکر استفاده کنید چرا که نمک باعث میشه که احساس سوزش در پوستتون داشته باشید.

زیبایی پوست

کم کردن پف صورت با آب یخ

حتما تا به حال شنیدید که شستن صورت با آب سرد میتونه باعث جوون موندن پوست بشه و در این بین یکی دیگه از کارهایی که میتونه انجام بده کاهش دادن پف صورت هست به خصوص توی قسمت های اطراف چشم همچنین شستشوی صورت با آب سرد باعث میشه که منافذ پوستی شما جمع بشه.

بنابراین شما میتونید در صورتی که صورتتون رو شستید و حالا آرایشتون رو پاک کردید یه بار دیگه اون رو با آب خیلی سرد بشورید. دقت کنید که هر چقدر آب سرد برای این منظور خوبه همون اندازه آب داخیلی داغ هم برای پوست ضرر داره و بهتره که ازش برای شستشوی صورتتون استفاده نکنید.

زیبایی پوست

استفاده از روغن زیتون برای پاک کردن آرایش

خب تنها آرایش کردن نیست که مهمه بلکه روش شما برای پاک کردن آرایش هم بسیار مهمه چرا که باید به طور کامل مواد آرایشی و بهداشتی رو مثل کرم پودر از صورتتون پاک کنید که یه موقع منافذ پوستیه شما رو نبنده و حالا این روزا برای این منظور انواع ژل شستشوی صورت وجود داره ولی در گذشته و خیلی از زنان قدیمی برای پاک کردن آرایش خودشون از روغن زیتون استفاده میکردن که صد البته باید این روغن کاملا ارگانیک باشه و بعد یه مقداریش رو روی پنبه بریزید و خیلی آروم و با ملایمت باهاش پوستتون رو پاک کنید و بعد از پاک شدن هر گونه آرایش هم در انتها برای تمیزیه بیشتر با یه شوینده ی ملایم دوباره پوست رو بشورید. 

شاید حالا بگید خب چه کاریه وقتی قراره دوباره با شوینده پوستمون رو بشوریم از روغن زیتون استفاده کنیم که باید بگیم این کار باعث میشه که رطوبت پوست شما حفظ بشه و دچار خشکی پوست نشید. همچنین روغن زیتون حاوی ویتامین های مختلف و آنتی اکسیدان هست که این مواد موجب شادابی و سلامت پوست میشن و از  پیری زودرس اون جلوگیری میکنن.

زیبایی پوست

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی