|

چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل / به این نکات خفن که توجه کنی خونت هم بزرگ میشه هم دلباز

برای چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل باید بدونید چه نوع فرش هایی برای این محیط مناسب هستن و سایز اون ها باید چقدر باشه.

لینک کوتاه کپی شد
3

این روزا خونه خریدن تبدیل شده به یه رویا چرا کد روز به روز هزینه ها داره بالا میره و خب در برخی از مواقع که شانس به آدم رو میاره و همه چی اوکی میشه و یه شرایط برای خرید خونه مهیا میشه باید اآدم زرنگ باشه و سریع خونه رو بخره و قال قضیه رو بکنه ولی خب اینجور مواقع تنها چیزی که بهش توجه نمیکنیم اسباب و اثاثیه ای هست که داریم مثلا شاید یخچالمون خیلی بزرگ باشه و توی آشپزخونه جای کافی براش نباشه، یا مبلامون طوری باشه که زیاد با پذیرایی مچ نباشه پس باید چیکار کرد؟ در اینجا موقع باید رفت سراغ اصول دکوراسیون که در این مقاله میخواهیم درباره ی چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل براتون بگیم.

بنابراین چه مستاجر باشید و چه صاحب خونه اصلا نباید توی خونه هایی که یه مقدار نقشه ی اون ها جالب نیست هر دمبیلی وسیله بچینید چرا که خونه رو بی نظم به نظر میرسونید هر چند که در هر صورت باید از قوانین دکوراسیون حتی توی خونه هایی با نقشه های خوب هم پیروی کنید، حالا برای خیلی هاتون سوال پیش میاد که خب طریقه ی چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل چطور هست و باید چه مدل فرش هایی رو توی این مدل فضا استفاده کرد که اشکال هندسی اون ها چشم رو اذیت نکنه و با فضا مچ باشه چرا که فرش وسیله ی بزرگی توی خونه محسوب میشه، حالا وقت رو بیشتر از این هدر ندیم و بریم سراغ طریقه ی چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل.

چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل

انواع فرش در طریقه ی چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل

فرش گرد: اگر فضای پذیرایی خونتون مستطیلی شکا هست و مایل هستید که یه احساس صمیمیت و گرما به اون ببخشید مطمئن باشید که با کمک یه فرش گرد میتونید این کار رو به نحو احسن انجام بدید و علاوه براین میتونید با بهره گیری از فرش گرد توی این فضا اون رو بزرگتر از حدی که هست به نظر برسونید.

فرش بیضی: توی پذیرایی که به شکل مستطیل هسیت و دراز و باریکه میتونید از یه فرش بیضی بهره بگیرید و این مورد یکی از بهترین گزینه های شما محسوب میشه چرا که این فرش ها هم مثل فرش های گرد باعث ایجاد یه محیط آروم توام با صمیمیت میشه و میتونن فضای شما رو بزرگتر جلوه بدن. همچنین یه موضوعی که در خصوص فرش های بیضی وجود داره این هست که شما میتونید با به کار گیری این فرش ها برای قرار گرفتن زیر میز ناهارخوریتون که به شکل بیضی هستش یه انتخاب خیلی هوشمندانه رقم بزنید.

چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل

فرش مستطیل: به طور کلی از قدیم الایام بیشتر فرش ها به شکل مستطیل بافته میشدن و هنوز هم فرش های مستطیلی از محبوبیت زیادی بین مردم برخوردار هستن و میتونید انواع فرش ها ی مدرن و کلاسیک رو ببینید که در اندازه های مختلف و در این شکل هندسی بافته میشن البته که خیلی از پذیرایی های مستطیل رو به علت علاقه ی مردم به فرش های مستطیل با توجه به اندازه های استاندارد این فرش ها در بازار میسازن و از همین جهت میشه گفت که فرش های مستطیلی برای فضای و پذیرایی مستطیل بهترین ها هستن و میتونن با بقیه ی آیتم های موجود در دکوراسیون هم به خوبی هماهنگ بشن.

چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل

نکات مربوط به طریقه ی چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل

دقت کنید که برای پذیرایی مستطیل شکل باید به اندازه و سایز فرش حسابی توجه کنید؛ یعنی فرش انتخابی شما نباید به اندازه ای بزرگ باشه که به دیوارها بچسبه و از طرف دیگه هم نباید اونقدرا کوچیک باشه که شما نتونید پایه های جلویی مبل رو روی اون قرار بدید.

در اصل بهترین سایز فرشی که شما میتونید برای این مدل پذیرایی انتخاب کنید باید جوری باشه که پایه ی جلویی مبل روی اون قرار بگیره و در مورد فرش زیر میز ناهارخوری هم باید جوری باشه که بشه در پهنای اون صندلی ها رو حرکت داد.

طراحان دکوراسیون معتقد هستن که شما میتونید در مواقعی که کف پذیرایی داری نقص هست و زیباییش رو از دست داده از فرش های بزرگ برای پوشوندن تمام کف استفاده کنید.

چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل

در صورتی که علاقمند هستید که فضای پذیراییتون رو بزرگ تر از حد معمول نشون بدید میتونید از فرش های سایز بزرگ با رعایت قواعد قبلی که گفته شد استفاده کنید چون فرش های کوچیک فضا رو هم کوچیک به نظر میرسونن و حتی بهتره که فضا رو به کلی خالی از فرش بذارید تا این که سراغ یه همچین فرش هایی برید.

این نکته رو هم در نظر بگیرید که شما میتونید با بهره گیری از فرش های مختلف که توی سایز های متنوع هم هستن کاربری قسمت های مختلف پذیراییتون رو مشخص کنید.

چیدمان فرش در پذیرایی مستطیل

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی