|

کدام رنگ شال بیشتر به پوستتان می‌آید؟ / شیوه انتخاب درست رنگ شال و روسری

به دلیل تنوع در سبک استایل شال و روسری، انتخاب درست آن‌ که متناسب با رنگ پوستتان باشد از اهمیت بالایی برخوردار است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز_ شال و روسری پوشینه‌ای هستند که برای پوشاندن موی سر مورد استفاده قرار می‌گیرند و به عنوان یک بخش مهم در استایل خانم‌های مسلمان شیک‌پوش شناخته می‌شوند. درواقع این البسه که از آن می‌توان به عنوان یک اکسسوری نیز یاد کرد یکی از آیتم‌های جذاب و ضروری استایل زنان ایرانی به شمار می‌رود که از قدیم‌الایام مورد استفاده قرار می‌گرفت.

پوشیدن شال و روسری رنگی کار دشواری است، زیرا بر خلاف سایر اقلام لباس، درست همانجا است که صورت شما را قاب می‌کند. برای هر زن ایرانی خوش‌پوش لازم است بداند که چگونه شال و روسری متناسب با رنگ پوست خود را انتخاب کند؛ به همین دلیل سعی کردیم در سطور پیش رو به نکاتی در این خصوص بپردازیم تا شما با فراغ بال، شال و روسری خود را انتخاب کنید و بیش از پیش بدرخشید.

hijab-singapore-tudungpeople-singapore-facebook

تشخیص رنگ پوست

برای تعیین اینکه چه رنگ‌هایی  بیشتر به شما می‌آید، ابتدا باید ته رنگ پوست خود را پیدا کنید. همه ما در یکی از سه دسته قرار می‌گیریم: گرم (زرد)، سرد (آبی/صورتی) و خنثی. روش قطعی برای پیدا کردن آن وجود ندارد، اما چند راه وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا به رنگ پوست خود پی ببرید.

اگر مدتی را زیر نور آفتاب بگذرانید، گونه‌هایتان برنزی و آفتابی می‌شوند یا صورتی می‌شوند؟ اگر صورت شما با گونه‌های گلگون درخشش کامل پیدا کند، به احتمال زیاد یک فرد خنثی خواهید بود. این نخستین راه است.

روش دیگر در پاسخ به این سوال نمایان می‌شود: چه جواهری به شما می‌آید؛ نقره ای یا طلایی؟ اگر هر دو مناسب شما هستند، احتمالاً خنثی هستید. بررسی رگ های مچ دست نیز روش دیگر است؛ اگر آنها آبی هستند شما سرد هستید، اگر آنها سبز هستند شما گرم هستید و اگر آنها بنفش هستند شما خنثی هستید.

Untitled-9-1024x774

انتخاب بهترین رنگ برای رنگ پوستتان

انتخاب رنگ شال یا روسری مناسب در درجه اول به سلیقه شما بستگی دارد اما بد نیست اگر در این انتخاب، نکاتی را رعایت کنید تا درخشش شما بیشتر شود. یکی از مواردی که از ملزومات استایل مناسب به‌شمار می‌رود انتخاب شال یا روسری متناسب با رنگ پوست شماست. با توجه به آنچه درباره تشخیص رنگ پوستتان مطرح کردیم حال نوبت آن است تا کمی بیشتر درباره رنگ‌هایی که متناسب با پوست هستند صحبت کنیم.

معرفی-شال-و-روسری-ترند-1402

بهترین رنگ‌ها برای پوست‌های قهوه‌ای یا گرم

بهترین رنگ‌ها برای زیباتر نشان دادن چهره‌هایی با رنگ‌های گرم زرد خردلی، طلایی و تقریباً هر رنگ نارنجی است. شما می‌توانید از تناژ رنگ زرد و رنگ‌های مکمل آن استفاده کنید. البته این بدان معنا نیست که نمی‌توانید رنگ‌های سرد بپوشید؛ فقط آنها را در سایه‌های گرمتر انتخاب کنید یعنی به سبز آبی و سبز زیتونی فکر کنید. یا از رنگ‌های خنثی و مایل به قهوه‌ای، شکلاتی، کرم، لاته و بژ که از دسته رنگ‌های گرم هستند نیز می‌توانید استفاده کنید. 

اما بهتر است از شال با روسری با سایه‌های یخی و رنگ‌های خنک‌ از این قبیل دوری کنید. نکته‌ دیگر اینکه آبی سلطنتی و سبز زمردی دشمن هستند و نقره‌ای یا خاکستری شما را بسیار خسته نشان می‌دهد.

e9fb319d-dfc9-4f60-904a-8457bcf9e1b0

بهترین رنگ برای پوست‌های روشن یا سرد

شما ملکه آبی و سبز هستید اما می‌توانید رنگ‌های خانواده گرم را نیز امتحان کنید. انتخاب شال یا روسری با رنگ صورتی و قرمز گیلاسی می‌تواند گزینه مناسبی باشد. پس از آن هم می‌توانید به رنگ‌های خنثی مثل سفید، خاکستری و سرمه‌ای فکر کنید. البته فراموش نکنید از رنگ‌های نارنجی و زرد دوری کنید، آنها شما را خجالتی نشان می‌دهند و البته زیبایی چندانی به چهره شما نمی‌دهند.

dc417e6c-c6d7-455f-a1c0-14b2f9b5ba16

بهترین رنگ برای پوست‌های خنثی

انتخاب رنگ شال و روسری برای آن دسته از بانوانی که رنگ پوست خنثی دارند بسیار آسان و راحت است به این دلیل که با بیشتر رنگ‌ها چهره‌ای دلنشین خواهند داشت.رنگ‌های هلویی، صورتی کثیف، آبی ملایم، زرد پاستلی، سبز یشمی و غیره همه رنگ‌هایی هستند که بسیار به چهره شما می‌آیند.

اما فراموش نکنید که باید از هر شال و روسری‌ای که  به شدت روشن است دوری کنید. در عوض از سایه ملایم تری مانند پاستلی یا رنگ‌های حاشیه‌ای و کمرنگ استفاده کنید. مثلا به جای قرمز پررنگ، قرمز آجری را در نظر بگیرید.

اصول-ست-کردن-کیف-و-روسری

در نهایت اینکه امروزه به دلیل تنوع در سبک استایل شال و روسری، انتخاب درست آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اگر به درستی انتخاب شود و هماهنگ با رنگ پوست، ظاهر و رنگ سایر لباس‌ها و غیره انتخاب شود، می‌تواند کل استایل را بهبود ببخشد و زیبایی آن را افزون کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی