|

چجوری باید بوفه بچینیم؟ اصول داره اینجوری میتونی بوفتو یه برج بلند و دلبر کنی

شاید بریا شما هم سخت باشه که بوفه خونتون رو بچینید چرا که کار سخت و حساسه که البته در این مطلب تا حدود خوبی اصولش رو یاد میگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- میون ما ایرانی ها یکسری اصول و سنت وجود داره که شاید برای خارجی ها چندان قابل هضم نباشه. مثلا اینکه ما عادت داریم واسه غذاهامون یه عالمه برنج و خوش بخوریم. و یا اینکه دکوراسیون خونمون رو به گونه ای بچینیم که مجلل طور باشه و خیلی به ایده های خارجی ساده علاقمند نیستیم! البته که اینت موضوعات صده صد نیست و منظور ما اکثریت می باشد. کی از موارد دیگه ای که اصولا تو خونه های ایرانی دیده میشه استفاده از بوفه هستش که اتفاقا در چیدن ظروف تو این دکوری جذاب، تبحر خاصی هم دارید و میتونیم یه برج بلند دلبر بسازیم. اما خب برخی از بانوان و یا تازه عروس ها هم هستند که تو این موض یکم ترس دارن و یا نمیدونن چیکار کنن که خب باید بگیم این مطلب برای شما دوست عزیز هستش که این مشکل رو دارید. پس با ما همراه باشید.

ابتدا همه ظروف را از بوفه خارج کنید

تزیین بوفه یه کار خلاقانه و از طرفی هم بسیار ظریفه که برای انجامش باید حساسیت زیادی به خرج دهید. فرقی نمیکنه بوفه باشه یا ویترین آشپزخونه، به هر حال سلیقه خاص خودش رو میخواد. به همین دلیل در اینجا ابتدا باید کل بوفه رو خالی کنید و تا از اول بچینید. شیشه ها رو خوب تمیز کنید و یه دستمال حسابی به طبقات بکشید. چرا که تمیز بودن شیشه ها باعث میشه تا زیبایی چیدمان شما دو برابر بشه و جلوه ظروف براق تر به نظر بیاد. 

چجوری باید بوفه بچینیم

ظرف های بوفه ای رو انتخاب کنید

یادتون باشه بوفه یک ویترین برای نشون دادن ظروف زیبای شماست، همونطور که یک فروشنده زیباترین لباس های خود را در ویترینش به زیباترین شکل به نمایش میذاره. پس اصلا لزومی نداره که شما هرچی ظرف داین رو تو بوفه جا بدین و تنها کافیه تا یک تا سه دست سرویس پذیرایی و غذا خوری ظروف خود را برای چیدمان داخل بوفه انتخاب کنید و کنار بگذارید.

ظروف مورد نظر برای بوفه رو گروه بندی کنید

اگر چندین ست ظرف انتخاب کرده اید، میتونید اونها رو بر اساس طرح و یا رنگ و جنسشون تقسیم بندی کنید. مثلا میتونید ظرف های با رنگ مشابه رو در یک طبقه قرار دهید.

یا اونها رو به گروه های بشقاب و دیس غذا خوری، چای خوری، گیلاس، پارچ و لیوان تقسیم کنید و در طبقات مختلف بوفه بچینید.

​Spring Home Decor​

نوبت به چیدن بشقاب، پیش دستی و دیس ها میرسه

توجه داشت باشید که با روی هم چیدن همه ظرف ها شما دارید زیبایی اونها رو ازشون میگیرید و چیزی به طور واضح ازشون دیده نمیشه. پس در نتیجه برخی از اونها رو به دیواره تکیه بدین. در اینجا باید دقت داشته باشید دیس هایی که سایز بزرگتری دارن باید در مرکز قرار بگیرن. و یا اینکه ظروف رو از بزرگ به کوچیک بچینید و اونها رو به صورت ایستاده چیدمان کنید. چرا که ظروفی که طرح و پترن زیبا دارند اگر به دیواره تکیه داده بشن میتونن زیباییشون رو به رخ بکشن. فراموش نکنید برای اینجاد دید بصری بهتر، بهتره که از اعداد فرد استفاده کنید برای تعداد. مثلا 5 یا 7 تا ظرف.

چجوری باید بوفه بچینیم

فنجان، استکان، قوری و نعلبکی ها اینجوری چیده بشن

در اینجا میتونید نعلبکی ها رو روی هم قرار بدید و بعد روشون فنجون و استکان چای خوری چیدمان کنید و در نهایت نیز اونهارو جلوی بشقاب ها قرار بدید. شاید بگین پس قوری چی؟ که خب باید بگیم میتونید قوری رو بین فضای بشقاب هی تکیه داده شده قرار دهید. از دیگر مدل های چیدمان فنجان و نعلبکی در ویترین یا بوفه، به این صورته که نعلبکی ها رو وسط و فنجون ها رو دورش بچینید و در قسمت جلو بوفه چیدمان کنید.

ظروف بلور و کریستال رو فراموش نکنید که زیباترینن

فراموش نکنید که تمام ظروف بلور و کریستال رو تو یه طبقه نباید چید! چرا که خود بوفه شیشه ای هستش و این ظروف هم در کنار هم قرار بگیرن وزن بصری ندارند. پس بهترین کار اینه که اونها رو بین ظروف چینی قرار بدید.

همچنین می تونید بعضی از این کریستال ها رو به سلیقه خود نزدیک قسمت نور بوفه بذارید، تا درخشندگی زیبایی به فضای بوفه بده.

f66e14d5-29b1-4107-8207-078848a36b72

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها