|

یه عالمه ظرف خوشگل و شکستنی داری موندی تو بوفه چطور جا بدی؟ خب اصول داره بیا یادت بدم

چیدمان بوفه

همیشه چیدن ظرف ها به خصوص در طرح های مختلف و با تعداد زیاد، تو بوفه خیلی کار سختی بوده که خب با اصول گفته شده در این مطلب همه چی حله.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ایرانیا عادت دارن و از رسومشون هست که یک بوفه کوچیک و یا بزرگ در پذیرایی خونه داشته باشن. این در حالیه که چیدمان داخل بوفه حتی اگه بوفه ای کوچیک هم باشه باز نیاز به خلاقیت و ظرافت داره. اگر قصد این رو دارید تا بوفه خود را به سبکی زیبا و اصولی بچینید و یا تازه عروس هستید و جهت چیدن جهزیه خود قصد دارید تا هم ظاهری خوشگل بشه و هم از لحاظ ریزش ظروف اطمینان پیدا کنید، پس حتما دنبال کننده این مطلب باشید چرا که ما هم مراحل چیدمان رو توضیح خواهیم داد و هم نکات مهمی که باید بدونید.

البته که ویترین های آشپزخونه هم یه جورایی بوفه محسوب میشن اما ورژن فسقلیش که باز در ویترین هم باید این موارد رعایت بشه.

چیدمان بوفه

1- ظروف رو خارج کنید و بسابید!

قطعا اولین مرحله خالی بودن بوفه هستش که باید هم شیشه ها و بدنه بوفه رو به خوبی تمیز کنید و هم ظروف رو اگر چه خاک دارند، گردگیری کنید. چرا که بوفه و ویترین فضایی شیشه دار هستند که از بیرون، داخلشون کاملا مشخصه پس باید شیشه ها برق بزنن و ظروف تمیز باشند.

چیدمان بوفه

2- ظروف خوشگل و انتخابیتون رو جدا کنید

این رو در نظر داشته باشید که بوفه نمایانگر زیباترین ظروف شما باید باشه! درست مثل یک مغازه دار که بهترین اجناس خود را در ویترین قرار میده و نمیاد هررر آنچه که تو مغازه داره رو در ویترین جا بده! شما نیز توجه داشته باشید ظرف های زیبا رو انتخاب کنید که ترجیحا یک تا سه دست سرویس پذیرایی و غذاخوری درونشون باشه.

نکته ای وجود داره اینه که بوفه یک گنجایشی داره که به همون میزان هم ظرف تو خودش جا میده و نباید ظروف رو تو هم تو هم بگذارید، چرا که قطعا اینجوری نتیجه بلعکس می گیرد! هم از لحاظ زیبایی و هم اطمینان!

چیدمان بوفه

3- گروه بندی ظروف به دو روش

بهتره که برای ظروفتون دسته بندی داشته باشید. مثلا اگر چندین ست دارید، رنگ های مشابه رو در کنار هم قرار بدید. و یا گروه دیس غذاخوری و بشقاب و چای خوری و گیلاس و پارچ و لیوان رو در طبقات مختلف با دسته بندی مشخص بچینید. 

چیدمان بوفه

4- چیدمان بوفه رو به این شکل شروع کنید

حالا نوبت به چیدمان میرسه که هر ظرف رو نسبت به دسته خودش اینچنین چیدمان کنید.

-چیدن بشقاب ها و پیش دستی ها و دیس ها، در این مرحله سعی کنید ظروف نام برده رو روی هم نچینید چرا که اصلا چیزی از ظروف معلوم نمیشه و عملا وظیفه بوفه رو زیر سوال بردید. دیس ها از اونجایی که بزرگتر از دیگر ظرف ها هستند بهتره که در وسط چیده بشن و بریا زیبایی هرچه بیشتر ظاهر بوفه هم ظروف نام برده رو دیواره بوفه تکیه بدید تا ظاهری جذاب پپدا کنن.

نکته دیگر اینکه ظرف هایی که دارای طرح و پترن هستند رو به دیواره تکیه بدید تا نمایی خوشگل پیدا کنه. از طرفی هم دقت کنید که اگه تعداد بشقاب ها فرد باشند نتیجه زیباری خواهید داشت.

- برای چیدن نعلبکی و فنجون ها بهتره که نعلبکی ها رو بر روی هم قرار بدید و سپس فنجون ها رو روشون بگذارید. دیگه اینکه میتونید نعلبکی ها رو وسط قرار بدید و فنجون ها رو دورشون بچینید.

- برای چیدن پارچ و لیوان ها هم میتونید پارچ ها رو در وسط بوقه قرار بدید و لیوان ها رو کنارش، و هم اینکه پارچ رو گوشه بگذارید و لیوان ها رو به صورت قرینه بچینید.

چیدمان بوفه

- یادتون باشه ظروف بلور و کریستال رو کنار هم در یک طبقه نچینید، چرا که خود بوفه شما شیشه ای هستش و این دو در کنار هم وزن بصری ندارند. پس بهتره که اونها رو در کنار ظرف های چینی بگذارید و یادتون نره ظروف کریستال اگر نزدیک به نور هم باشن بهتره چرا که یه درخشانی زیبایی خواهند گرفت. 

- قطعا دیدن فقط ظرف و ظروف جذابیت کامل رو نداره و سعی کنید تا در کنار و لا به لای اونها از مجسمه ها و شکلات و شیرینی خوری و دکوری های ریز در طبقات استفاده کنید. این نکته رو فراموش نکنید که بهتره ظرف های سنگین تر در طبقات گایینی قرار داده بشن تا از احتمال ریزش و شکستگی در اثر سنگینی جلوگیری بشه.

- ظروف شیک و خوشگل تری که دوست دارید تا بیشتر در معرض دیدی باشند حتما در طبقات بالا و میانه بچینید و یا بوفه رو سه قسمت تقسیم کنید و پارچ و گلدان و شمعدان رو کناره ها بذارید و اونچه که به عنوان ظرف سنگین دارید در وسط قرار دهید.

چیدمان بوفه

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها