|

واسه خونه کوچیک هر لوستری مناسب نیست؛ پولتو خرج اون غولا نکن این لوسترا بهترینن برات

اگر شما هم خونه ای کوچیک دارید که نمیدونید چه لوستری مناسبشه، پس حتما با این مطلب همراه باشید تا به سوال مورد نظرتون برسید.

لینک کوتاه کپی شد
7

شایانیوز- چیدمان خونه تنها لوازم بزرگ به مانند مبلمان و تلویزیون و میز ناهارخوری و … نیست؛ بلکه لوازمی کوچکتر به مانند آباژور و لوستر و مجسمه ها تزئینات نیز اهمیت بسیار بالایی دارند. درست به مانند استایل شما میمونه، در حالی که مانتو و شلوار و کیف و کفش خود را انتخاب کرده اید، بادی در انتخاب اکسسوری ها نیز دقت لازمه رو داشته باشید تا به یک ظاهر کامل و جذاب برسید. برای خونه دقیقا اینچنین است اما با این فرق که تازه لوستر علاوه بر اینکه زیبایی بسیار قابل توجهی به چیدمان خونه میده، کاربری قابل توجه تری هم داره. قطعا شما وقتی مهمون دارید فقط از هالوژن ها و مهتابی استفاده نمی کنید، بلک باید هم برای روشنایی هرچه بیشتر و هم برای زیبایی لاکچری که به فضا میبخشه، از لوستر هم استفاده داشته باشید و روشنش کنید.

پس تا به اینجا لزوم داشتن لوستر رو متوجه شدیم که چقدر کاربردی هستش، اما شاید شما هم به مانند بسیاری از خونواده ها این سوال رو داشته باشید میون اینهمه مدل لوستر چه لوستری به خونه کوچیک من میاد؟ که خب باید بگیم پاسخ سوال شما اینجاست، پس در ادامه مطلب همراه ما باشید.

هر خونه ای با توجه به متراژ ، نوع چیدمان و فضاهای داخلی منزل نیاز به لوستر و منبع نور متناسب با خودش رو داره. اما نکته اینجاست که باید دقت داشته باشید به همون میزان که نورپردازی میتونه خوب باشه، به همون میزان هم نورپردازی اشتباه میتونه معماریه به خصوص خونه های کوچیک رو از بین ببره و باعث بشه تا زیبایی های منزل شما اونطور که باید، به چشم نیاد. چرا که ممکنه مثلا شما میلیون ها هزینه کابینت ها و رنگ دیوار ها و دکور خود خونه کرده باشید و با نور پردازی اشتباه همه اینها خنثی شوند. 

Untitled

اما نکاتی که برای خرید یک لوستر جدید وجود داره چیه؟

- در هنگام خرید دقت به نور لوستر داشته باشید چرا که لوستر های آویز و یا سقفی به عنوان منبع نور اصلی محسوب میشن که باید نور بیشتری نسبت به سایر منبع نور های فرعی داشته باشند.

- بهتره که منبع نوری کوچیکتر برای روشن کردن بخشی از خونه داشته باشید تا همیشه نیاز به روشن کردن لوسترها نباشه و از طرفی هم با استفاده از نورپردازی های کوچیک روی دیوار به قاب ها جونی دوچندان ببخشید.

- همچنین دقت داشته باشید که آیتم‌های دکوراتیو برای نمایش بهتر به نور غیر مستقیم نیاز دارند، که خب گزینه مناسب نوع دیواری می باشد.

- قطعا لامپ های قدیمی مصرف بالایی دارند و در عوض اومدن لامپ های جدیدی که تونستن این مشکل رو حل کنند. بنابراین جایگزین کردن لامپ های قدیمی با لامپ های LED میتونه به صرفه جویی انرژی نورپردازی خونه کمک کننده باشه.

- جدا از لوستر ها، در کنج های خونه که کاربری خاصی ندارند میتونید از آباژورهای کوچیک استفاده داشته باشید که گزینه های بسیار مناسبی هستند.

Untitled

به کاربری محیطی که قراره لوستر گذاشته بشه دقت کنید

برای خرید لوستر معمولا اینجوریه که مثلا خونواده محترم میرن مغازه های مختلف رو نگاه می کنند و بعد اصلا یادشون میره که لوستر های انتخابیشون مناسب فضایی که دارند نیست، چرا که تنوع زیاده و معمولا انسان با دیدن زیبایی ها ذوق زده میشه و ممکنه اشتباها انتخاب کنه.

به همین علت بادی دقت زیادی داشته باشید که برای کدام فضا قراره لوستر تهیه کنید و اینکه در اون فضا قراره چه اتفاقاتی بیوفته و چه کاربری داره؟ بر همین اساس منبع نوری خود را هم از لحاظ نوردهی و هم از لحاظ فرم و ظاهرش انتخاب کنید.

قطعا روشنایی نشیمن با اتاق خواب و یا آشپزخانه یکی نیستند. و یا از نگاهی دیگر، با توجه به بزرگ و کوچیک بودن خونه شما اگر سقفی بلند دارید با فضایی بزرگ، قطعا استفاده از لوستر های بلند میتونه زیبا و دلنشین باشه تا حس لوکس طور بیشتری به فضای ببخشه و مجلل تر کنه. 

و یا اینکه از لوستر هایی با تعداد شعله های کمتر برای فضای بالای میز ناهارخوری استفاده کنید و همچنین در اتاق خواب از لوستر بزرگ بهره نبرید چرا که اتاق خواب فضاییه برای استراحت و ریلکس کردن که خب نیازی به منبع نوری خیلی بزرگ نداره. 

126db5d49ba46554d8954e44ced921afbde338a9_1637550791

انوع لوستر مناسب برای خونه های کوچیک

اما در این بخش بهتره برای خونه های ک متراژی پایین دارند نمونه هایی لوستر ببینیم تا بدونیم چه سبک لوستری برای چنین فضایی مناسبه و بی جهت هزینه ای بالا برای لوستر های لوکس نداشته باشیم که در آخر هم بعد از نصبشون ببینیم یه جای کار داره میلنگه و به فضا نمیاد.

لوستر اس ام دی
لوستر اس ام دی
لوستر فلزی
لوستر فلزی
لوستر چوبی
لوستر چوبی
لوستر سرامیکی
لوستر سرامیکی
لوستر کریستالی
لوستر کریستالی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی