|

محبوب ترین سبک دکوراسیون های داخلی واسه خونه؛ ندونسته دکور نزن اول با سلیقت آشنا شو

دکوراسیون ها برای چیدمان داخلی خانه انواع مختلفی دارند که در این مطلب با محبوب ترین اونها آشنا خواهیم شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- جهان و نسل ها دائما در حال تغییر هستند. جالبته که افکار و سلایق آدما هم بسته به این که تو چه دوره ای به دنیا اومده باشین متفاوته و این نشون مدیه کاملا بستگی داره که شما کجا و کی به دنیا اومده باشید! در رابطه با ترند و مد هم انگار هیچ قانون و بایدی وجود نداره فقط گاهی یه کلیاتی هست که تغییر میکنه. مثلا یکی از موضوعاتی که در قرن های مختلف مورد توجه انسان ها بوده بحث دکوراسیون هستش. دکوراسیون ها انواع مختلفی دارن که برای همه جا به کار برده میشن.

تو خونه و محل کار، تو قصر و بیمارستان، تو کافه و سالن ها و …! همه جا و همه نیاز به دکور داره و در اصل اگه شما به طور یلخی لوازم و وسایل رو چیدمان کنید همه چیز به هم ریخته و عجیب به نظر میاد. اما در این مطلب ما قراره با محبوب ترین دکوراسیون های منزل و توضیح برخی از اونها آشنا بشیم تا بینیم هر کدوم چه خصوصیاتی دارن و برای کجا استفادشون بهتره.

- محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی برای منزل

سبک دکوراسیون داخلی مدرن

سبک دکوراسیون امروزی

سبک دکوراسیون کلاسیک 

سبک دکوراسیون داخلی سنتی خاورمیانه 

مینیمال از بهترین سبک های طراحی دکوراسیون منزل

طراحی دکوراسیون داخلی هندی

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

سبک دکوراسیون ترنزیشنال 

چیدمان-منزل-ایرانی-4

1- سبک دکوراسیون داخلی مدرن

قطعا اسم سبک مدرن رو زیاد شنیدین چرا که این سبک برای چیدمان خونه زیاد به کار میره و یکی از معروف ترین سبک هاست. دکوراسیون مدرن چند ویژگی داره که درش به وضوح دیده میشه و در ادامه باهاشون آشنا خواهیم شد.

مثلا اینکه سادگی و دور بودن از هرگونه تجملات از ویژگی های بارز این سبک می باشد. مدرن تابع رنگ های سفید و روشن هستش که البته این درش بایدی نیست اما اغلب این چنینه. از المان های با شکل چهارگوش و دایره استفاده بیشتری داره. سبک مدرن شیفته خطوط صاف و منظمه که در ترکیب بندی کلی طرح استفاده میشه. تو چیدمان خونه استفاده از مبلمان و وسایل صاف و صیقلی و براق مورد استفاده ترینشه.

از نکات بسیار مهم در این سبک اینه که نباید مدرن رو با سبک امروزی یکی بدونیم!

سادگی-در-دکوراسیون-داخلی-مدرن

2- سبک دکوراسیون داخلی امروزی

خب گفتیم که سبک مدرن رو با سبک امروزی یکی ندونید چرا که اصلی ترین تضاد بین این دو سبک پیروی نکردن از نظم و قانون در سبک امروزی می باشد. به عبارت دیگه تو خونه هایی که هیچ قانون خاصی دیده نمیشه و اشکال و المان های منحنی درش زیاد به چشم میخوره و صمیمیت بیشتری داره، سبک امروزی هستش که خب با مدرن خیلی متفاوته.

boxmax-insta-contemporary-decoration-001

دکوراسیون-داخلی-دکونیوز-8-2

3- سبک دکوراسیون داخلی سنتی خاورمیانه

خب ما ایرانی ها که به این سبک کاملا عادت داریم و به جزئیاتش واقف هستیم، چرا که سبک دکوراسیون سنتی خاورمیانه از محبوب ترین سبک هاست و درش از ترکیب رنگ های گرم و فرش و گلیم استفاده شده. این مدل رو میشه تو خونه های ایرانی و برخی دیگر از کشور های خاورمیانه مشاهده کرد جوری که انگار تو پوست و گوشت و خون ماست. 

دلیل استقبال و دوست داشتنی شدن این سبک آرامش و صمیمیتی هستش که در اون احساس میشه.

دکوراسیون داخلی خانه

4- سبک دکوراسیون داخلی ترنزیشنال

یکی دیگر از محبوب ترین سبک های دکوراسیون داخلی ترنزیشنال یا انتقالی می باشد. گرچه که اسم سختی داره اما در این سبک سادگی وجود داره و استفاده از وسایل و تزئینات براق و استیل در کنار ترکیبی از مبلمان بزرگ و مجلل درش دیده میشه. 

تلفیق این دو سبک باهم باعث شده تا زیبایی هردو کنار هم قرار بگیره و در نهایت با خلق و به وجود اومدن سبکی جدید طرفداران زیادی رو جذب خود کند.

دکوراسیون-منزل

5- سبک دکوراسیون داخلی مینیمال

سبک مینیمال همونطور که از اسمش هم مشخصه از اونچه که به عنوان زرق و برق و تجملات و پیچیدگی ها هستش به دوره. از رنگ های ساده و شکل های خنثی استفاده می کنه و از هرچی تزئین اضافیه فراریه! شاید سادگی مینیمال آسون به نظر بیاد اما استفاده از این سبک به مانند یک شعر ساده اما در عین حال ظریف و سخت هستش. 

مینیمال اولویتش ضروریات هست و اونچه که باید باشه، نه اونچه که اگه باشه بهتره!

Untitled

6- سبک دکوراسیون داخلی هندی

اگر یکم با سبک زندگی مردم هند آشنا بوده باشید، قطعا متوجه شدین که به شدت به تزئینات و استفاده از مجسمه ها و تابلوهای رنگی علاقمندن و استفاده می کنند. به همین خاطر در سبک های طراحی دکوراسیون خانه هندی میشه رنگ های قرمز و گرم و مجسمه های با طرح های فیل و تابلوهای نقاشی رو دید که این هم خودش به نوع سبک دکوراسیون محسوب میشه اما شاید همه پسند نباشه.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی