|

کرم قهوه ای رو همه میزنن؛ جنابعالی با دکور زرد تو خونه جسارتتو به رخ بکش! فوق العادست

شاید شما هم علاقمند به رنگای جیغ مثل زرد تو دکور خونه باشید اما خب نمیدونین باید چجوری این حرکت رو بزنین که ما بهتون تمام و کمال گفتیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید اولین بار که رنگ زرد رو برای دکوراسیون خونه شنیدین، خیلی به مذاقتون خوش نیومد چرا که به نظرتون این رنگ تند و تیز خیلی مناسب طراحی داخلی خونه نیست و یا خیلی زود میتونه خسته کننده باشه. اگر از علاقمندان این رنگ برای دکور هستید که هیچ، قطعا به زیبایی خاص این رنگ واقفید! اما اگر خیر، پس بهتره شما رو با این رنگ فوق العاده آشنا کنیم چرا که طیف رنگ زرد (خردلی، کرم، لیمویی و …) میتونه گرما و نور رو به خونه بیاره و از طرفی هم تو انرژی زا بودنش هیچ شکی نیست چرا که میتونه روحیه و تقویت کنه. 

استفاده از رنگ زرد در دکور چه تاثیری روی ما میذاره؟

طیف رنگ زرد، روشن ترین رنگ در رنگ ها می باشد که باعث میشه تا حالات احساسی متفاوتی در انسان ابرانگیخته بشه. به نظر میاد زرد تاثیر مستقیمی بر روی نیم کره راست مغز جایی که تفکر عمیق و بینش قرار داره میذاره! از طرفی هم دیدن رنگ زرد باعث فعال کردن حافظه و تقویت ارتباط و افزایش بینایی و البته اعتماد به نفس خواهد شد. ناگفته نمونه از اونجایی که رنگ زرد فعالیت مغز رو افزایش میده پیشنهاد میکنیم برای حل معادلات در فضایی که رنگ زرد استفاده شده بنشینید.

اما توجه هم داشته باشید که قرار گرفتن تو فضایی که خیلی در استفاده از زرد تند روی داشته ، باعث میشه تا تمرکز از بین بره و کارها به سختی انجام شوند. طیف رنگی زرد هر کدوم تاثیرات متفاوتی داره که خب مثلا زرد روشن باعث رهایی ذهن میشه و کرم تولید ایده میکنه و زرد طلایی کنجکاوی و اشتیاق رو زیاد میکنه.

دکور زرد

نشیمن با زرد

ابتدا از اتاق نشیمن شروع می کنیم، فضایی که در آن خانواده لحظات استراحت و گذروندن وقت کنار هم رو دارند و نیاز به آرامش و البته احساس صمیمیت دارند که خب همه اینها با انتخاب رنگ درست به ارمغان خواهد آمد. 

همونطور که بالاتر هم اشاره شد رنگ زرد اشتیاق و آرامش رو به همراه داره اما نباید در استفاده ازش زیاده روی کرد چرا که ممکنه حالاتی گیج کننده و ناآرومی رو بهتون القا کنه. رنگ زرد با خیلی از رنگ ها قابلیت ست شدن داره که در فضای نشیمن میشه با ترکیب در رنگ های دیگه فضایی زیبا ساخت.

دکور زرد1

ورودی خانه با زرد

ورودی خونه معمولا فضایی کم نور هستش که خب جهت اینکه یه Welcome دلپذیر با انرژی خوب داشته باشید باید توجه به رنگ ها کنید. مثلا قرار دادن یک نور زرد غلیظ نمیتونه خیلی جذاب باشه اما استفاده از یک کاغذ دیواری زرد ملیح و یا استفاده از قاب عکسی به این رنگ میتونه حسی خوب به شخص بده.

آشپزخانه با زرد

وقتی اسم از دکوراسیون خونه میاد اولین قسمتی که به ذهن میاد نشیمن هستش، اما جالبه که بدونید آشپزخونه هم میتونه فضایی جذاب برای استفاده از این رنگ باشه. چطور؟ به این صورت که از کابینت های زرد و یا طلایی استفاده کنید و شاید هم سقف رو به این دربیارید و با یه آویز زیبا دیزاین کنید. اگر هم خیلی راضی به این موارد نیستید میشه به قسمت های تکی رو اورد. مثلا یکی از کابینت ها به این شکل باشن و یا صندوقچه ای به رنگ زرد که با دیگر رنگ ها مطابقت داره.

اتاق خواب با زرد

خب هر کسی یه مدلی داره و یکی از تاریکی در اتاق لذت میبره و دیگری از روشنایی. مثلا اگه از افرادی هستید که علاقمند به دیدن نور و روشنایی در صبح هستید بهتره که از رنگ زرد در اتاق خود بهره ببرید. چرا که هم انرژی زاست و هم افزایش نور داره. استفاده از زرد هم تو وسایل اتاق خوبه و هم اینکه اگر دیوار پشت تخت رو زرد کنید مطمعن باشید که به هر رنگ تختی از سفید گرفته تا تیره ترین رنگ، بهش میاد.

اگه سبک مدرن رو دوست دارید پس بهتره که از رنگ طلایی ملیح استفاده کنید و اگر خواستار ظاهری زیبا و گرم و کمرنگ هستید پس وانیلی و شیری عالی ترینن. ناگفته نمونه ترکیب زرد با قرمز ایده زیباست.

دکور زرد2

رنگ زرد با کدوم رنگ ها مکمل میشه؟

اما همه اینها به کنار، قطعا نمیشه در فضا به طور کامل از زرد استفاده کرد و از طرفی هم هر رنگی مکمل خودش رو داره. مثلا برای زرد رنگ خاکستری ایده خیلی خوبیه چرا که میتونه تند بودن این رنگ رو کمتر کنه و به گرمیه خوبی برسونتش. از طرفی هم بنفش با زرد، آبی و زرد، سبز و زرد، نارنجی و زرد و قرمز، زرد و صورتی، زرد و قهوه ای، زرد و سفید میتونن در کنار هم سازش و زیبایی خوبی داشته باشند که خب همه اینها برمیگرده به سلیقه و خواسته شما.

دکور زرد 3

اکسسوری های زرد در خانه برای تغییری کوچک

اگر به دنبال تغییر و تعویض دکور خونه به صورت کلی نیستید، پس بدانید و آگاه باشید که استفاده از اکسسوری ها و یا وسایل کوچیکتر میتونن یه تغییر درست حسابی به فضای شما بدن. مثلا استفاد از یک قفسه کوچیک یا بزرگ زرد. شاید هم آباژور و کاغذ دیواری و کوسن و مبل تکی و آویز و ….!

دکور زرد

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی