|

خونه کوچیکت واسه وسایل زیادت جواب نیست؟ یادت میدم چطور دکور کنی همه چی اوکی شه

گاهی وقتا خونه کوچیکه و وسایل زیاد، به همین علت خانوم نمیدونه چطور چیدمانی داشته باشه که همه چی مرتب و سرجاش باشه که در این مطلب یاد میگیریم

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- با توجه به اینکه دیگه دوره، دوره ای نیست که افراد بتونن به راحتی خونه ای بزرگ داشته باشن و حتی اجاره فضای بزرگ هم براشون سخت و برخی هم ناممکنه. که خب قطعا به خونه ای کوچیک و متراژ پایین رو میارن و با توجه به اینکه به مرور زمان و در طول زندگی وسایل و اسباب زیاد و زیادتر میشه، چیدمان و جمع آوری این وسایل دشوار به نظر میاد و باعث شلوغی و بهم ریختگی فضای خونه میشه. 

اما تو این دنیا جز مرگ هیچ چیز وجود نداره که چاره نداشته باشه و در این مورد هم ترفند هایی هست که شما میتونید با استفاده ازشون به راحتی به اونچه که میخواین برسین!

خانه کوچک

استفاده از وسایل بزرگ تا شونده و کشویی

استفاده از برخی مبلمان و وسایل بهترین گزینه برای این مشکل میتونن باشن. مثلا اگر شما فردی هستید که استفاده از میز نهارخوری در آشپزخونه و یا هال خیلی مهمه، پس خوبه که از میز و صندلی های تا شونده و یا مدل صندلی هایی که داخل میز میرن استفاده کنید. اینجوری می بینید چقدر تو فضای کف صرفه جویی شد. 

و یا شاید هم از مدل تخت هایی که به صورت کشویی هستند و در اصل دو تخت می باشند و فضای یک تخت رو میگیرن.

Untitled

روشنایی فضای خانه با دکوراسیون

خب تو فضاهای کوچیک با توجه به اینکه احتمالا خیلی هم در و پنجره وجود نداره و کمتر پنجره گذاری شده، فضای فضایی تاریک و دلگیر ممکنه باشه. به همین سبب بهتره که از نورپردازی های مناسب در فضا ها استفاده بشه و ترجیحا نور پردازی که روشنایی خوبی به فضا بده چرا که استفاده از نور های رنگی به کوچیک شدن فضا در نگاه کمک میکنه و این برای خونه های کوچیک چندان خوب نیست! 

نکته دیگه اینکه به جای استفاده از آباژور های بزرگ و جا گیر بر روی زمین، بهتره از آویز های سقفی بهره ببرید که هم نور خوبی دارن و هم زیبایی چشمگیری.

خانه کوچک2

فرش مناسب بی اندازید با رنگی مناسبتر

فرش ها میتونن عناصر بسیار تاثیر گذاری در این راه باشند. سعی کنید تا از فرش های بزرگ استفاده کنید چرا که هرچقدر فرش کوچیک باشه به همون اندازه فضا رو کوچیک نشون میده. پس تا جای ممکن از فرش های بزرگ و برجسته استفاده داشته باشید تا جایی که مبلمان کامل بر روی فرش ها بیان.

نکته دیگه اینکه رنگ فرش رو ترجیحا روشن انتخاب کنید چرا که میدونید مثلا یک فرش قرمز میتونه چقدر فضا رو کوچیک تر از حد ممکن کنه!

SetMoblFarsh14

وسایل چند منظوره کمک رسان شما هستند

یکی دیگه از ایده های جذاب و کاربردی برای این روند، استفاده از وسایل چند منظوره هستش که شما میتونید با مثلا با خرید یک مبل تخت شو، همزمان دو وسیله داشته باشید و فضای یک وسیله رو بگیرید!

و یا تخت های باکس دار که خب هم محل خوابیدن هستند و هم در کشو هاشون میتونین پتو های اضافه و وسایل ریز و لباس جایگذاری کنید.

C9vrLE2CamenqPf3ixkdkBALBTGf7mbGiHT9G1n5.jpeg_512X512X70

به ابعاد وسایل دقت کنید، L گزینه ای عالی

در خونه های کوچیک با وسایل زیاد، بسته بندی و سایز وسایل خیلی اهمیت داره و شما میتونید با این روش خیلی موراد رو هندل کنید. مثلا اینکه برای یک نشیمن و هال کوچیک به هیچ عنوان از مبلمان ابعاد بزرگ استفاده نکنید تا فضای بزرگی رو اشغال نکنن!

در این راستا از دست مبلمان های جمع و جوری که اتفاقا این روزا خیلیم مد شده و جذاب هستند بهره گیری داشته باشید. مبلمان ال شکل هم خیلی کاربردی هستن!

mbl-al-nazyl

فضاهای پرت رو قابل استفاده کنید

برای یک خونه کوچیک شما میتونید خلاقانه هم عمل کنید. مثلا اینکه از کنج های قناس جهت قرار دادن قفسه و کمد و حتی میزی کوچک برای کار استفاده داشته باشید.

the-study-nook-features-a-long-desk-that-provides-access-to-the-homes-side-entrance-when-partially-folded-up

پلان باز ایده ای مناسب برای خانه ای بزرگ تر

اگر میخواید فضایی باز و بزرگ تر داشته باشید پس بهتره که بیخیال اپن آشپزخونه بشید و یا حداقل به اپن ها کوچیک و جمع و جور اکتفا کنید. اینکه خونه مورد نظر شما پلان باز داشته باشه خیلی میتونه به بزرگتر نشون دادن فضای داخلی کمک کنه. بهترین گزینه برای اینچنین پلان ها استفاده از میز نهارخوری کوچیک میون هال و آشپزخونه هستش تا هم تفکیک فضا شده باشه و هم خونه ای بزرگتر داشته باشید.

ashpazkhane-modern-7-1

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی