|

برای خداحافظی با افسردگی و چال کردنش این کتاب رو از دست نده؛ کم حجم، مفید و کاربردی

افسردگی این روزها یکی از بزرگترین نگرانی های سازمان جهانی بهداشت هست چرا که ابتلا به این بیماری سن مشخصی نداره و در هر سنینی امکان ابتلا هست

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یه لحظه هایی توی زندگی هست که آدم دیگه به معنای واقعیه کلمه کم میاره و دوس داره که زندگیش سریع تر تموم بشه، تویه این تایم ها کلا آدم با عالم و آدم، حتی خودش هم قهره و هیچ جوره هم نمیدونه چه جوری باید آشتی کنه و راه رو پیدا کنه، در این مواقع هر کسی راه و روش خودش رو داره که دوباره به روال عادی زندگی برگرده مثل رفتن پیش روانشناس، سفر و... که خب اگر برای این گزینه ها پول نداشته باشین، چاره ی کار چیه؟ باید بشینین یه گوشه و با افسردگی که دارین دچارش میشین و کم کم داره زندگیتون رو از هر بعدی فلج میکنه، سازش کنین و منتظر روزهای بدتر باشین؟ یا باید یه فکر چاره کنین تا خودتون رو زودتر از این منجلاب بکشین بیرون. 

متاسفانه تویه فرهنگ ما هنوز اونقدر که به بیماری های جسمانی میپردازن و اهمیت میدن به بیماری های روحی توجهی نمیشه که خب این موضوع طبعات زیادی در پیش خواهد داشت، بنابراین بهتره که افراد حداقل در این زمینه با خودشون مهربون عمل کنن و هر کاری که از دستشون برمیاد رو برای خودشون انجام بدن، چرا که تنها یار زمینی انسان که از بدو تولد تا لحظه ی مرگش همراهش خواهد بود، خودش هست و بس. خب حالا وقتی به نقطه ای رسیدیدم که شاید یه مقدار احساس افسردگی میکنیم و متاسفانه علاقه و یا هزینه برای رفتن پیش روانشناس رو نداریم چیکار باید کنیم؟ کتاب، بله کتاب بخونید همونطور که از بچگی بهمون راجبه کتاب گفتن: من یاره مهربانم، دانا و خوش بیانم! باید از بابت این که امروزه تویه هر زمینه ای که انسان فکرش رو میکنه کتاب نوشته شده خدا رو شکر کرد، اما متاسفانه از بابت این که کسی نیست که اون کتاب ها رو بخونه باید ناراحت شد. خوشبختانه این روزها حتی برای راحتی کار، یه عالمه هم کتاب صوتی وجود داره، پس تنبلی رو بذارید کنار و شروع کنید! چون خوندن کتاب ها زمانبر هست و مابین این مطالعه شما وقفه هم ایجاد میکنید، فرصت کافی برای هضم گفته های کتاب و انس گرفتن با اون رو خواهید داشت. حالا امروز قرار هست که یه کتاب زیبا و به درد بخور در زمینه مقابله با افسردگی، براتون معرفی کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

افسرده

کتاب ظلمت آشکار (خاطرات افسردگی)

کتاب ظلمت آشکار به قلم نویسنده‌ی آمریکایی ویلیام استایرن هست که برای اولین بار تویه سال 1990 انتشار پیدا کرد، که در رابطه با خاطرات این نویسنده در زمانی هست که دچار افسردگی شده بود؛ استایرن در این کتاب سعی میکنه که دلایل مختلف ابتلا به افسردگی رو بررسی کنه و بین خودش و سایر افرادی که به این بیماری دچار هستن، وجه تمایز پیدا کرده و در نهایت نتیجه گیری کنه. این کتاب با وجود این حجم خیلی کمی داره اما از بهترین آثار این نویسنده هست که از خودش به جا گذاشته.

افسرده7854

استایرن قبل از نوشتن این کتاب هم یه نویسنده معروف بوده و در کمال تعجب در سن 60 سالگی به افسردگی حاد دچار میشه، اما خوشبختانه میتونه به این بیماری غلبه کنه و بعدا خاطرات خودش رو تحت عنوان این کتاب منتشر میکنه، بنابراین میشه گفت که افسردگی سن و سال نداره و امکان ابتلا به اون تویه هر سنی وجود داره که همین موضوع اون رو به یکی از بزرگترین نگرانی های سازمان جهانی بهداشت، تبدیل کرده. ویلیام استایرن تویه این کتاب بدون هیچ سانسور و واهمه ای، تمام حس و حال و شرایطش رو هنگام دست و پنجه نرم کردن با این بیماری، شرح داده و دید واقعی تری از دنیای یک فرد مبتلا به افسردگی ارائه میکنه که همین موضوع باعث میشه که حتی با وجود این که اگر خودتون از این عارضه رنج نمیبرید با مطالعه ی اون بتونید رفتار درست با فرد و یا افرادی که در اطرافتون با این موضوع درگیر هستن رو یاد بگیرید و هر چه بیشتر از قبل اون ها رو درک کنید.

افسرده145

خلاصه کتاب ظلمت آشکار

ابتدای کتاب از ماجرای سفر نویسنده آغاز میشه که به منظور دریافت جایزه ی ادبیش راهی این سفر میشه، اما در طول سفر متوجه یه سری تغییرات توی خلق و خوی خودش میشه؛ مثلا خیلی سریع خسته میشده، اکثر مواقع بی حوصله بوده و دوست نداشته که با کسی حرف بزنه که میشه گفت اینا نشونه های اولیه ی افسردگی استایرن بودن و رفته رفته و با گذشت زمان استایرن متوجه میشه میشه که علائم بیماری در اون شدیدتر شده و بعد از این موضوع دنبال درمان بیماریش میره.

استایرن برعکس اکثر افراد مبتلا به این بیماری در مقابل راه های مختلف درمان مقابله نمیکنه و انواع راه ها رو مثل رفتن پیش روانشناس و خوردن قرص های ضد افسردگی امتحان میکنه و وقتی که یه شب در طول این پروسه شدیدا احساس ناامیدی میکرد و قصد خودکشی داشت، اتفاقی براش میفته به کل زندگیه اون رو تا همیشه تغییر میده، این داستان حول محور سه شخصیت میچرخه: خوده نویسنده، همسرش و روانپزشکش.

افسردگی458

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها