|

شورولت

شورولت بلیزر RS 2022 رونمایی شد؛ گران قیمت اما ضعیف تر از رقبا

2022 Chevrolet Blazer RS Review

شاسی بلندها معمولا در دسته ی اسپورت ترین خودرو ها قرار نمی گیرند اما بلیزرِ جدید شورلوت، 2022 گویی برای سنت شکنی در خیابان ها طراحی شده است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاسی بلند های متوسط معمولا در دسته ی اسپورت ترین خودروهای جهان قرار نمی گیرند و همیشه کیفیت را به عملکرد ترجیح داده اند اما خودروی جدید شورلوت به نام بلیزر 2022 گویی برای سنت شکنی در خیابان ها طراحی شده است و هم از جذابیت یک خودروی اسپرت برخوردار است و هم یک V6 قدرتمند است تا بتواند در حد واندازه ی برادر خود، کامارو ظاهر شود.

اما مسئله اینجاست که شما تا چه اندازه حاضرید که به نام یک سواری اسپرت فداکاری کنید؟ به گزارش Motor1 خب آنچه که بدیهی است این است که بلیزر نمی تواند بسیاری از نیازهای افرادی را که معمولا به سراغ SUV های سایز متوسط می روند برآورده کند مانند ویژگی های ایمنی فعال؛ به این ترتیب، بلیزر 2022 را نه می توان شیک ترین و نه مقرون به صرفه ترین کراس اوور جهان نام گذاری کرد.

از لحاظ طراحی اما باید اعتراف کنیم که شورولت خوب عمل کرده است. چراغ های باریک LED در جلو که به صورت افقی قرار گرفته اند و چراغ های مربعی شکلی که در قسمت پایینی هر دو طرف سپر نصب شده اند ظاهر این خودرو را تهاجمی و آماده ی درنوردیدن خیابان ها می کند.

رنگ زرد این خودرو نیز که برای سال 2022 طراحی شده است ظاهر آن را چشم نواز تر و منحصر به فرد تر می کند. البته سقف تیره رنگ و رینگ های مشکی براق جذابیت رنگ زرد این خودرو را دو چندان کرده اند. البته این رینگ ها اختیاری هستند و برای شما حدود 100 دلار اضافی محاسبه می شوند. در داخل اما به اندازه ی طراحی بیرونِ کابین ظرافت به کار نرفته است. هرچند باید اشاره کرد که طراحی داخل کابین به گونه ایست که حس حضور در کابین خلبان را برای شما ایجاد می کند.

شورولت بلیزر 2022 تریم RS

و اما از حیث راحتی، خب از آنجایی که بلیزر اسپورت ترین کراس اور حال حاضر شورولت است نمی توان به راحتی آن نمره ی خوبی داد، نه تنهای صندلی ها خیلی راحت و نرم طراحی نشده اند بلکه صدای زیادی هم وارد کابین می شود از صدای باد گرفته تا موتور ماشین. از طرفی دیگر به خاطر طراحی بدنه ای خمیده ای که دارد نسبت به مدل هایی مانند هیوندای سانتافه احساس تنگی و کوچکی دارد و صندوق عقب آن یا به عبارتی فضای بارِ آن نسبتا کوچک طراحی شده است.

از لحاظ تکنولوژی اما بلیزر چیزی نسبت به رقبای خود کم ندارد. صفحه نمایش لمسی 8.0 اینچی با قابلیت اتصال به اپل کار پلی و اندروید اتو از الزامات این روزهای دنیای خودروهای رده بالا به حساب می آیند که خوشبختانه بلیزر از آن ها برخوردار است.

تریم RS بلیزر دارای موتور 3.6 لیتری V6 استاندارد است که 308 اسب بخار قدرت و 270 پوند فوت گشتاور را به وسیله ی گیربکس 9 سرعته اتوماتیک هدایت و از طریق سیستم تمام چرخ متحرک به هر چهار چرخ انتقال می دهد.

از نظر دینامیکی بلیزر RS به دلیل فرمان تیز تر و دیفرانسیل دوکلاچه با بردار گشتاور جانبی که نیرو را در صورت نیاز به هر چرخ هدایت می کند، بهترین مدل هندلینگ است. اما متاسفانه جعبه دنده 9 سرعته اتومانتیک حتا در حالت اسپورت هم آن قدر که باید تعویض دنده را سریع اعمال نمی کند.

در بخش ایمنی و استاندارد نیز همان طور که قبل تر اشاره کردیم بلیزر برخی از ویژگی های ایمنی را ارائه می دهد اما نه آنقدری که اکثر رقبایش ارائه می دهند. از ویژگی های ایمنی استاندارد این خودرو می توان به ترمز اضطراری خودکار با هشدار برخورد رو به جلو، تشخیص عابر پیاده جلو، و کمک فعال حفظ خطوط با هشدار خروج از خط به صورت استاندارد اشاره کرد.

و اما از هرچه که بگذریم از قیمت بالای این خودرو نمی توان گذشت و در حقیقت بلیز به خاطر قیمت 45195 دلاری خود که بسیار گران تر از برخی رقیبان می باشد، آن هم در شرایطی که ویژگی های کمتری را ارائه می دهد مورد انتقاد فراوان قرار گرفت.

تصاویر 2022 Chevrolet Blazer RS :

شورولت بلیزر 2022 تریم RSشورولت بلیزر 2022 تریم RSشورولت بلیزر 2022 تریم RSشورولت بلیزر 2022 تریم RSشورولت بلیزر 2022 تریم RSشورولت بلیزر 2022 تریم RSشورولت بلیزر 2022 تریم RSشورولت بلیزر 2022 تریم RSشورولت بلیزر 2022 تریم RSشورولت بلیزر 2022 تریم RSشورولت بلیزر 2022 تریم RSشورولت بلیزر 2022 تریم RSشورولت بلیزر 2022 تریم RSشورولت بلیزر 2022 تریم RSشورولت بلیزر 2022 تریم RSشورولت بلیزر 2022 تریم RS

برای اطلاع از به‌ روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها