|

طرز تهیه خورش مرغ پرتقالی با طعم فوق العاده / با کته یه ترکیب عالیه که مزه بهشت میده

خورش مرغ پرتقالی یکی از خوردنی های عالی پاییزیه که در کنار کته یه ترکیب بهشتی رو میسازه. اینجا طرز تهیش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با اومدن فصل پاییز، آشپزی و پخت و پز هم حال و هوای دیگه ای پیدا کرده و مزه های جدید به سفره های خانواده ها اومدن. درست کردن غذا، کیک، دسر و پیش غذا با کدو حلوایی، چغندر قرمز، بامیه، انار و... که طعم و مزه خاص و عالی ای دارن و تنوع خیلی خوبی به وعده های غذایی میدن.

پرتقال هم کم کم به بازار میاد و میشه باهاش کیک، دسر و غذاهای خوشمزه درست کرد. خورش مرغ پرتقالی یکی از همین خوردنی های عالیه که در کنار کته یه ترکیب بهشتی رو میسازه. در ادامه این مطلب، طرز تهیه خورش مرغ پرتقالی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

morgh-porteghali-6

مواد لازم برای تهیه خورش مرغ پرتقالی

مرغ 4 تکه

پرتقال 7 تا 8 عدد

پیاز 2 عدد

خلال پوست پرتقال یک فنجون

زرشک یک فنجون

شکر یک قاشق غذاخوری

کره 50 گرم

زعفرون دم کرده 4 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

چوب دارچین چند تکه

morgh-porteghali-2

طرز تهیه خورش مرغ پرتقالی

مرحله اول

پیاز رو به صورت خلالی خرد کنید. داخل ماهیتابه با روغن داغ سرخ کنید و هر وقت خشک شد بهش کمی آب اضافه کنید تا طلایی و کاراملی بشه.

مرحله دوم

پیازها رو بدید کنار و مرغ ها رو توی ماهیتابه بچینید؛ سپس فلفل سیاه، نمک و چند تکه چوب دارچین بزنید. مرغ ها رو برگردونید تا سمت دیگه اون ها هم سرخ بشه، سپس یک لیوان آب جوش اضافه کنید و روی حرارت کم 30 دقیقه بپزید.

مرحله سوم

در این مرحله آب پرتقال ها رو بگیرید. بعد از نیم ساعت پخت مرغ، نصف آب پرتقال رو از صافی رد کنید و به مرغ اضافه کنید. نصف زعفرون دم کرده رو هم روی مرغ ‌ها بریزید و در ماهیتابه رو ببندید.

مرحله چهارم

برنج رو با آب سرد بشویید و با نمک و روغن روی گاز با حرارت زیاد قرار بدید. آب برنج که کشیده شد شعله رو کم کنید و درش رو ببندید تا کته دم بکشه.

morgh-porteghali-1

مرحله پنجم

هر یک ربع یک بار مرغ ها رو زیر و رو کنید و بقیه آب پرتقال رو هم اضافه کنید.

مرحله ششم

پوست پرتقال رو از قبل یک ساعت توی آب خیس کنید و بعد 5 دقیقه داخل آب بجوشونید و آبکش کنید. این کار رو باید 3 بار انجام بدید تا کاملا تلخیشون گرفته بشه.

مرحله هفتم

زرشک رو بشویید و با کره روی حرارت کم 30 ثانیه تفت بدید. شکر و زعفرون اضافه کنید و بعد از 30 ثانیه پوست پرتقال رو بریزید و یک دقیقه تفت بدید. برنج که دم کشید، یک کفگیر پلو توی زرشک‌ بریزید و مخلوط کنید.

مرحله هشتم

مزه خورش مرغ پرتقالی رو بچشید و نمک و ترشی اون رو با آبلیمو اندازه کنید. کته رو داخل ظرف بکشید و کنار مرغ پرتقالی بذارید و سرو کنید. نوش جان.

morgh-porteghali-4

اگر به آشپزی علاقمند هستید، اینجا رو با کلی دستورهای عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها